wyrywanie drzew, jaka grupa?

11. Data: 2014-07-05 16:12:24

Temat: Re: wyrywanie drzew, jaka grupa?
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 5.07.14 1:14, Ikselka pisze:

> No ale nie wiązanie przy podstawie - no któż tak robi?

No, chyba Ty. Przynajmniej teoretycznie. Że jeszcze raz zacytuję:

> tyle że na tym filmie ktoś nie ma pojęcia o dźwigni, więc przywiązał
> linę u nasady pnia... a trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej.

;-)

--
collie

12. Data: 2014-07-05 23:43:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 05 Jul 2014 16:05:04 +0200, collie napisał(a):

> Jak łatwo sprawdzić w przytoczonym cytacie, nic nie pisałaś o odziomku,

Pisałam wyraźnie, żeby najpierw ściąć drzewo na wys. 2-3 metry. Jak
myślisz, czym jest to, co zostanie?

> tylko o tym, że "trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej".

Powtórnie tłumaczę - "jak najwyżej" dotyczyło już pozostałości po scięciu.
Teraz już wiesz, że pisałam o odziomku.

> Ale już dobrze,

No chyba - skleiłeś już sobie w głowie oba teksty, ten o ścinaniu na wys.
2-3 metry i ten o przyłożeniu siły jak najwyżej?

> wyjaśniło się, że trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej... odziomka. ;-)

No brawo! nareszcie!

> Miałem znajomego drwala, który nomen omen nazywał się Odziomek. Mierzył
> gdzieś tak metr pięć w kapeluszu, więc jakby mu przyłożyć, to też wysoko
> by nie było.

Nie jest ważna sama wysokość, tylko wypadkowa w rozkładzie sił na dźwigni -
jak przywiążesz linę u podstawy odziomka, to lina jest krótsza, niż kiedy
przywiązesz ją u jego szczytu - i to jest widoczne porównanie wielkosci
wektorów przyłożonych sił w obu przypadkach. No tylko idiota przywiązuje
linę u podstawy pnia chcąc wyrwać drzewo z ziemi. patrzyłam na filmik i
przecierałam oczy, że tacy idioci naprawdę istnieją. Cóż, tegoroczne matury
jednak są dowodem na powszechność tego zjawiska.

13. Data: 2014-07-05 23:44:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 05 Jul 2014 16:12:24 +0200, collie napisał(a):

> No, chyba Ty. Przynajmniej teoretycznie. Że jeszcze raz zacytuję:

> ;-)

Ty masz po prostu kłopoty z tekstem. Ot co.

14. Data: 2014-07-06 09:46:52

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 5.07.14 23:44, Ikselka pisze:

> Ty masz po prostu kłopoty z tekstem. Ot co.

Było ironicznie, ale niektórych jak ironia nie kopnie w dupę, to jej nie zauważą.
Zatem teraz jak chłop krowie na miedzy powiem. Wspomniany przeze mnie, nie bez
kozery, drwal Odziomek był mały, jego brat też był mały. Tak się złożyło, że byli
oni widomym przykładem na genezę nazwiska Odziomek. W historii powstawania
polskich nazwisk, częstokroć ich źródłem były przydomki, żeby nie powiedzieć -
przezwiska. Słowo "odziomek" tradycyjnie w języku polskim było synonimem słowa
"mały". Bierze się to stąd, że odziomkiem określa się pień po ściętym drzewie,
pniak. Żaden drwal nie nazwie pnia rosnącego drzewa, czy części tego pnia
odziomkiem, gdyż odziomek jest wynikiem jego, drwala, pracy. Drzewa umierają
stojąc, więc odziomek powstaje PO ścięciu drzewa tuż nad powierzchnią ziemi.
Wobec tego posługiwanie się określeniem typu "w najwyższej części odziomka" przy
karczowaniu drzew jest błędne. A karczowanie, to wyrywanie drzewa z korzeniami,
lub usuwanie pniaka po ściętym drzewie, czyli odziomka. Oczywiście, na upartego,
z nosem przy ziemi, da się wyróżnić w odziomku jego części. Jak w tym wojskowym
dowcipie o częściach składowych dzidy bojowej. ;-) No to jeszcze raz prostymi
żołnierskimi słowy: drzewa nie karczujemy chwytając go - niżej czy wyżej - za
odziomek, bo gdy jest odziomek, to drzewa już nie ma. A odziomek karczujemy
chwytając go "jakciemogie". Uff...

--
collie

15. Data: 2014-07-06 12:59:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 09:46:52 +0200, collie napisał(a):

> [...]
> przezwiska. Słowo "odziomek" tradycyjnie w języku polskim było synonimem słowa

Nie - odziomek to część pnia "od strony ziemi" - od-ziomek.
Tak jak "ziomek" to człowiek pochodzacy z tej samej (części) ziemi.

> [...]
> Drzewa umierają
> stojąc, więc odziomek powstaje PO ścięciu drzewa tuż nad powierzchnią ziemi.

No a ja przecież pisałam, że odziomek powstaje PRZED ścięciem drzewa,
prawda?
:->

> Wobec tego posługiwanie się określeniem typu "w najwyższej części odziomka" przy
> karczowaniu drzew jest błędne.

Jak najbardziej prawidłowe - odziomek na swój górny (ucięty) koniec i to
jest najwyższa część odziomka.

> A karczowanie, to wyrywanie drzewa z korzeniami,
> lub usuwanie pniaka po ściętym drzewie, czyli odziomka. Oczywiście, na upartego,
> z nosem przy ziemi, da się wyróżnić w odziomku jego części.

A nawet bez "upartego".

> [...]
> odziomek, bo gdy jest odziomek, to drzewa już nie ma. A odziomek karczujemy

Nadal potwierdxasz, że masz kłopoty z czytaniem...

16. Data: 2014-07-06 13:00:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Odziomek

17. Data: 2014-07-06 13:01:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

18. Data: 2014-07-06 13:01:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2014-07-06 13:01:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2014-07-06 13:05:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> odziomek, bo gdy jest odziomek, to drzewa już nie ma. A odziomek karczujemy

http://sjp.pl/odziomek

Program do projektowania domu
Re: Cheap Nike Air Max 2014 Shoes Air Max 2013 Shoes men's women's wholesale www.TopWholesaler168.com
Zabezpieczenie posadzki balkonu