wysokie ciśnienie?

1. Data: 2006-06-29 10:08:39

Temat: wysokie ciśnienie?
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mąż od dłuższego czasu miał podwyższone ciśnienie (niestety nie leczył!)
był kiedyś u znajomego kardiologa (leczy mojego teścia od wielu lat na
nadciśnienie)
ten przepisał mu leki stwierdzając nadciśnienie na tle nerwicowym
mąż brał tylko jakiś czas te leki potem przestał
było to już jakiś rok temu może więcej...

w poniedziałek zaczęła go boleć głowa
kazałam mu zmierzyć ciśnienie okazało się że ma 180/115
ale było późne popołudnie więc wziął proszek przeciwbólowy i poszedł spać
we wtorek udał się do lekarza rodzinnego
większość lekarek (w tym nasza rodzinna doktorka) na urlopach więc przyjęła
go jakaś młoda pani doktor
i po zmierzeniu mu ciśnienia 190/120 chciała wzywać pogotowie
ale mąż zaprotestował
dała mu 4 proszki na obniżenie ciśnienia (mąż nie pamięta nazwy ale na
literę A... dość popularne na obniżenie ciśnienia)
a następnie przepisała mu LISIHEXAL - ma brać od 0,5 do 2 tabletek dziennie
w zależności od wysokości ciśnienia
BISOCARD - ma brać po pół tabletki dziennie
oprócz tego dostał potas i nerwosol K.
Dostał też skierowanie na ogólne badanie krwi i moczu.
Mężowi ciśnienie spadło dzisiaj rano miał 130/90, ale z kolei boli go teraz
serce...

Moje pytania:
1. Czy lekarz ogólny nie znając w końcu przyczyn nadciśnienia może przepisać
leki na obniżenie cisnienia, czy nie powinien dać skierowania do specjalisty
np. kardiologa?
2. Czy te leki które przepisał lekarz ogólny można brać razem (bo w ulotkach
do nich wyczytałam że nie bardzo)?
3. Czy pomimo powyższych mąż może bez skierowania wybrać się do kardiologa
(znajomy kardilog o którym pisałam wyżej jest niestety na urlopie do 31
lipca)? Czy powinien do kardiologa się wybrać?
4. Czy znacie diety dla osób z nadciśnieniem, czy zależą one od przyczyn
nadcisnienia i gdzie ich szukać?

pozdrawiam
anna tomczyk

2. Data: 2006-06-29 11:58:56

Temat: Re: wysokie ciśnienie?
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy lekarz ogólny nie znając w końcu przyczyn nadciśnienia może
> przepisać leki na obniżenie cisnienia, czy nie powinien dać skierowania do
> specjalisty np. kardiologa?

moze przepisac, do kardiologa odesle zapewne jak zobaczy badania

> 2. Czy te leki które przepisał lekarz ogólny można brać razem (bo w
> ulotkach do nich wyczytałam że nie bardzo)?

mozna pod kontrola lekarza

> 3. Czy pomimo powyższych mąż może bez skierowania wybrać się do kardiologa
> (znajomy kardilog o którym pisałam wyżej jest niestety na urlopie do 31
> lipca)? Czy powinien do kardiologa się wybrać?

powinien ale na spokojnie, bez zbednej paniki- niech najpierw zrobi badania,
wroci do rodzinnego i poprosi o skierowanie; kardiolog leczy serce a
nadcisnienie moze miec rozne podloze, z moich doswiadczen czesto lepiej jest
sie leczyc u internisty

> 4. Czy znacie diety dla osób z nadciśnieniem, czy zależą one od przyczyn
> nadcisnienia i gdzie ich szukać?

poprostu nie solic ale sama dieta (nawet optymalna;-)) to wiele sie nie
zwojuje, lepsza rada jesy zrzucenie kiku kg jezeli maz ma nadwage

przyczyn nadcisnienia jest wiele, ciezko sie jednak je diagnozuje i nie
zawsze udaje sie jednak je znalezc i najczesciej okresla sie je jako
"nadcisnienie samoistne"; naturalnie nie przeszkadza to w niczym skutecznemu
leczeniu

a to ze sie czuje nie najlepiej po lekach to normalne, z czasem minie albo
trzeba bedzie zmienic leki

Tomasz

3. Data: 2006-06-29 17:37:49

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> poprostu nie solic ale sama dieta (nawet optymalna;-)) to wiele sie nie
> zwojuje, lepsza rada jesy zrzucenie kiku kg jezeli maz ma nadwage

Sól nigdy nie jest przyczyną nadciśnienia. Tak się wydawało jeszcze
kilkanaście lat temu, ale ten MIT UPADŁ, bo nie ma kompletnie żadnego
potwierdzenia w nauce. Dlaczego jeżeli coś jest udowodnione naukowo w 100%,
do lekarzy już nie trafia? Przynajmniej w Polsce.
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2006-06-29 17:54:05

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem, sól nie wywoła nadciśnienia u zdrowego człowieka, czyli słusznie
napisałeś, że sól nie jest przyczyną nadciśnienia. To jedna rzecz.

Druga rzecz: u osoby JUŻ CHOREJ na nadciśnienie ograniczenie spożycia
soli jest korzystne i poprawia efekty leczenia.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-06-29 18:03:42

Od: " \"Krecik\"" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sól nigdy nie jest przyczyną nadciśnienia. Tak się wydawało jeszcze
> kilkanaście lat temu, ale ten MIT UPADŁ, bo nie ma kompletnie żadnego

ROTFL ;-) a gdzie ktoś napisał - nawet kilkanaście lat temu że sól jest
przyczyną nadciśnienia???? rad bym pozna żródło tegoż zdumiewającego faktu

pzdr

6. Data: 2006-06-29 21:31:57

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Druga rzecz: u osoby JUŻ CHOREJ na nadciśnienie ograniczenie spożycia soli
> jest korzystne i poprawia efekty leczenia.

To jest całkiem inna sprawa, zgadzam się.
A optymalni prawie wcale nie używają soli, ponieważ mięso, jajka, sery są
słone same w sobie (to tak na marginesie). Optymalni nie potrzebują zmieniac
oryginalnych smaków potraw.
Pozdrawiam Jurek M.

7. Data: 2006-06-30 07:23:59

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
przepraszam za uwagę ale styl wypowiedzi jak nauczycielki.

Wg mnie:

1) musicie z mężem przyjąć przedewszystkim to do wiadomośi że celem
postępowania lekarskiego jest nie tylko obniżanie ciśnienia lecz po
zdiagnozowaniu ewentualnych przyczyn leczenie choroby nadciśnieniowej.Obniża
się wtedy coprawda ciśnienie lecz nadal leczy się chorobę nadciśnieniową.
2) musicie z lekarzem rozwazyc konieczność/sposób dlugotrwalego leczenia
zwlaszcza jeżeli już być może są szkody narządowe nadciśnienia - to powie
wam lekarz po paru prostych badaniach i/lub wizycie u okulisty.
3) tzw nerwicę warto leczyć ale to już u specjalisty psychiatry .

lek na ciśnienie to nie to samo co lek przeciwgorączkowy i nie są one w
większości przypadków tylko do dorażnego stosowania

Marek

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0626-3, 2006-06-29
Przetestowano na: 06-06-30 09:24:00

8. Data: 2006-06-30 18:42:56

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> 1. Czy lekarz ogólny nie znając w końcu przyczyn nadciśnienia może
> przepisać leki na obniżenie cisnienia, czy nie powinien dać skierowania do

W przypadku RR 190/120 kazdy lekarz nie tylko moze ale powinien zaordynowac
leki. To zależy co dolega mężowi poza nadcisnieniem. Podstawowa diagnostyke
nadciśnienia przepowadza lekarz POZ a nie kardiolog.

> 2. Czy te leki które przepisał lekarz ogólny można brać razem (bo w
> ulotkach do nich wyczytałam że nie bardzo)?

Można. Nie zwracaj uwagi co jest napisane w ulotkach na temat łaczenia
betablokera i ACE inhibitora. Łaczyc mozna praktycznie wszystkie leki
p/nadcisnieniowe. Byle wiedziec po co.

> 3. Czy pomimo powyższych mąż może bez skierowania wybrać się do kardiologa
> (znajomy kardilog o którym pisałam wyżej jest niestety na urlopie do 31
> lipca)? Czy powinien do kardiologa się wybrać?

Jezeli jest podejrzenie wtórnego nadcisnienia to powinien. jezeli na
podstawie badan dodatkowych nie bedzie takich podejrzen to nie kieruje sie
pacjenta do kardiologa. Z drugiej strony nawet dobre USG moze nie wykryc
zwezenia tetnic nerkowych i dopiero TK wyjasnia sprawe. A takie badanie z
reguly wykonuje sie w szpitalu.

> 4. Czy znacie diety dla osób z nadciśnieniem, czy zależą one od przyczyn
> nadcisnienia i gdzie ich szukać?

Poszukaj: dieta DASH. IMHO najlepsza jest ŻM (Żryj mniej). Zrzucenie paru
kilogramow (jak juz dokucza miesien piwny) zawsze pomaga.

9. Data: 2006-06-30 20:56:10

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Maksymowicz napisał(a):
> [...]
> leki. To zależy co dolega mężowi poza nadcisnieniem. Podstawowa diagnostyke
> nadciśnienia przepowadza lekarz POZ a nie kardiolog.

Jak ja miałam dzisiaj ciśnienie 107/76 i PULS 109 ( jest u mnie
problemem), to jakiego proszka powinnam wziąć?
Isoptin to obniża ciśnienie, więc nie zażyłam.

--
Kaja

Tractus Iliotibialis Frictie Syndroom - sciegno kolana, jak to nazywa sie po polsku?
Klinika / przychodnia zaburzeń snu Wrocław
Ciemny mocz, czy od niforuksazydu?
bol oka podczas ruchu [okiem]
Zapalenie spojówek(?)...