wywar z miesa wolowego

11. Data: 2010-10-13 10:50:04

Temat: Re: wywar z miesa wolowego
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4cb587f7$0$22811$65785112@news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Leczo nie jest polskie - od tego zacznijmy
> Rosol jest jaknajbardziej zupa MIESNA (chyba ze bulion warzywny, ale jak
> sama nazwa wskazuje wtedy to bulon a nie rosul... choc czesto mylony)

upssss rosół oczywiscie mialo byc hehehe

12. Data: 2010-10-13 11:26:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Leczo nie jest polskie - od tego zacznijmy

Juz polskie - po adaptacji.

> Rosol jest jaknajbardziej zupa MIESNA (chyba ze bulion warzywny, ale jak
> sama nazwa wskazuje wtedy to bulon a nie rosul... choc czesto mylony)

Widać, że razi smak rosołu wołowego po wieloletnim łykaniu "rosołu" z
brojlerów...

13. Data: 2010-10-13 11:29:33

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2010-10-13 11:38:31

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Juz polskie - po adaptacji.

NIe wywodzi sie z "Kuchni Polskiej" - to mialem na mysli :-)

> Widać, że razi smak rosołu wołowego po wieloletnim łykaniu "rosołu" z
> brojlerów...

guzik tam a nie razi :-)
A propos - we czwartek w PoloMarkecie widzialem:
kurczak swiezy (cena 5,99 / kr)
kura swieza (cena 4,99 / kg) - po przekrojeniu na pol... piekny tluszczyk
sie pojawil :-)
Mniemam ze byla to kura typowo na rosol... az mi slinka pociekla na sama
mysl o takim wlasnie drobiowym rosole z kury...
echhh wspomnienia kiedy taka kure (jeszcze gdakajaca hehehe) mozna bylo na
targu kupic...

15. Data: 2010-10-13 12:08:15

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za ta cene to nie byla kura a zjeb genetyczny o smaku papieru toaletowego.

16. Data: 2010-10-14 02:42:12

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misiek napisał:

> [...]
> - pycha), czosnku, majeranku ale i8 tak przebilaj za mocno smak wolowiny
> I tak nie nadaja sie:
> Pomidorowa (ta raczej na wywarze jarzynowym, ewentualnie bulionie
> drobiowym. Dobra tez jest na wywarze mieszanym, ale mniej esencjonalnym)
> Ogorkowa (jak powyzej)
> Kapusniak (toz samo) - moze z kiszonej by byl dobry...
> Dyniowa (absolutnie nie)
> szczawiowa - za delikatna smakowo(poza tym nie wolno mojej zonie )
> Barszcz czerwony (nie taki wywar)
>
> Coz, wydaje mi sie ze zjem "w postaci czystej" z makaronikiem :-)

I chyba najlepsze rozwiązanie. Chociaż mogłoby być jeszcze lepsze -
wywar nie z wołowiny a z krowiny - krowa emerytka, piętnaście lat na
łące, dwanaście cieląt, parę cystern mleka - po ugotowaniu mięso ma
charakter wiązki sznurków i tylko na zmielenie na farsz do pierogów się
nadaje ale wywar jest lepszy niż z młodej mięciutkiej wołowiny (czyli z
połtorarocznych wolców oraz jałówek zdyskwalifikowanych reprodukcyjnie).
Byle się nie naciąć na buhaja - emeryta, czasem i pies nie chce.

--
Darek

17. Data: 2010-10-14 06:53:00

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Za ta cene to nie byla kura a zjeb genetyczny o smaku papieru toaletowego.

Jak bardzo sie mylisz...

18. Data: 2010-10-15 10:59:36

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Dokładnie.
> Bogracsgulyas rzecz pyszna, ale robi sie go na podsmazonym i duszonym
> mięsie, nie na rosole.

Ale można się "oszukać" i ugotować gulaszową na wywarze z wołowiny a
zamiast mięsa dać kostkę sojową - smakuje wtedy jak cielęcina.
Do tego warzywka, papryka, czosnek, pomidory, kluseczki lane i ogórek
kiszony - zupka jak marzenie.

E.

19. Data: 2010-10-15 17:23:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Oct 2010 12:59:36 +0200, E. napisał(a):

> zamiast mięsa dać kostkę sojową - smakuje wtedy jak cielęcina.

Soja? - juz wolę wcale nie jeść mięsa, byle nie soja.

20. Data: 2010-10-15 17:56:34

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-15 19:23, Ikselka pisze:

> Soja? - juz wolę wcale nie jeść mięsa, byle nie soja.

Nieeeeee luuuuubisz sooooi? A powinnaś, na zdrowie ;)
Soja w sosie pomidorowym jest przepyszna.

--
Pozdrawiam - Aicha

gąski i przyprawy
BIALA...
JEST PAELLA...
Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?
see Tollywood * sexy heroines dress changing hidden cam videos scandals