(xxx?) pudełeczko

1. Data: 2004-09-28 11:13:09

Temat: (xxx?) pudełeczko
Od: "gochcat" <g...@w...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Wymyśliłam sobie by zrobić prezent dla mamy w postaci pudełeczka na
"drobiazgi". Na wieczku pudełka chciałabym przykleić wyszyty obrazek. No i
teraz zaczynam z pytaniami....
-czy zna ktoś może link do stronki, na której pokazane jest jak zrobić
pudełko?
-z czego takie pudełeczko najlepiej zrobić?
-jak nakleić na wieczko wyszywankę - obawiam się o to czy klej nie będzie
przebijał ( obrazek jest w formie kwadratu i cały pokryty jest krzyżykami )
oraz jaki klej byłby najlepszy?
-czy ma ktoś może pomysł jak zakończyć brzegi robótki, bo chyba zwykłe
podwinięcie byłoby za "grube"?

Ufff to chyba wszystko :-)
Pozdrawiam Gonia Toruń

1. Data: 2004-09-28 11:16:24

Temat: Re: (xxx?) pudełeczko
Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

to ja sie wypowiem tylko na temat przyklejenia haftu, polecam tasme
dwustronna do dywanow, klei i papier i material i plastik
jest biala, wiec nie widac przez kanwe (zapakowana ma kolor jasno - zolty)
w Toruniu mozna kupic w Obi

pozdrawiam
Ewa (Krakow)

1. Data: 2004-09-28 11:29:41

Od: "skrzacik" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gochcat" <g...@w...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pudełko?
> -z czego takie pudełeczko najlepiej zrobić?

ja bym poszla po najmniejszej lin ii oporu i poszukaka jakiegos drewnianego
podeleczka, albo z grubego kartonu po jakims innym produkcie - leniwa jestem

> -jak nakleić na wieczko wyszywankę - obawiam się o to czy klej nie będzie
> przebijał ( obrazek jest w formie kwadratu i cały pokryty jest
krzyżykami )
> oraz jaki klej byłby najlepszy?

po pierwsze, podkleilabym obrazek flizelina,
po drugie, uzylabym dwustronnej tasmy do przyklejana dywanow do podlogi i ta
tasme nakleilabym na wieczko pudelka, a nasteopnie bardzo zerwalabym kolejna
warstwe papieru odslaniajac klej i delikatnie ale dokladnie przylozyla
obrazek do tasmy. i gotowe

> -czy ma ktoś może pomysł jak zakończyć brzegi robótki, bo chyba zwykłe
> podwinięcie byłoby za "grube"?

obrzucilabym brzegi przed przyklejeniem na overlocku lub zygzakiem na
zwyklej maszynie do szycia. wycielabym pas portou i nakleila na obrazek tak
aby ukryc brzegi i gotowe :)

1. Data: 2004-09-28 12:05:20

Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja bym się trochę wysiliła i sama zrobiła pudełko z kartonu, tak wycinając
ksatałt, aby do sklejenia używać "skrzydełek" wielkości całego boku
pudełka - będzie wtedy miało w środku równe ścianki. A żeby miały taką samą
grubość, nalkejałabym zgodnie ze wskazówkami zegara. Czyli kazdy bok ma po
jednym skrzydełku (chyba skrzydle :-) ) i nalkeja się je zawsze na bok "o
jeden w praw". Następnie pomalowała i zabezpieczyła przed wuilgocią itp.
metodą serwetkową (gładkie też fajnie wychodzą - sprawdzałam). Na wieczku
zrobiłabym kilka warstw przy czym tylko dolna byłaby niewycięta na środku.
Powstanie ramka z pleckami. No i oczywiście "zaserwetkować" tak jak pudełko.
Teraz wycięłabym pojedynczy kartonić odrobinkę mniejszy niż wgłębienie w
wieczku, nałożyła warstwę cieniutkiej gąbki lub watoliny, na to haft a jego
brzegi podkleiłabym pod tekturkę. Koniecznie trzeba sprytnie wyciąć rogi
hatu, bo będzie bardzo grubo. Teraz wsjo na wieczko do okienka. No i
pudełeczko, że mucha nie siada.
Gocha

1. Data: 2004-09-28 15:17:25

Od: "AgaWa" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gochcat" napisał w wiadomości ...
> Hej!
> Wymyśliłam sobie by zrobić prezent dla mamy w postaci pudełeczka na
> "drobiazgi". Na wieczku pudełka chciałabym przykleić wyszyty obrazek. No i
> teraz zaczynam z pytaniami....

A może zrobisz pudełeczko z plastikowej kanwy. Zalety?
1-Będzie miało dokładnie tekie wymiary, jaki sobie wymarzysz (Ty albo
mama;) );
2-Unikniesz problemów z przyklejaniem, grubymi brzegami itp.
3-Będziesz mogła uwolnić swoją fantazję wyszywając nie tylko wieczko, ale
też ścianki i... denko!

Kilka postów wyżej podałam link do stronki, na której podane były nie tylko
sposoby wykonania pudełeczka, ale też ciekawe ściegi (nie tylko xxx). Post
nosił tytuł "plastikowa kanwa"

AgaWa
GG4624445

1. Data: 2004-09-30 11:29:12

Od: "gochcat" <g...@w...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje wszystkim za porady :-)))))))))))))))))))0

Gonia

Kramik
[xxx]- czy ma ktoś schemat do obrazu krzyk
plastikowa kanwa
plastikowa kanwa
[szydełko] szal brugijski - z czego?