[xxx] pytanie laika

1. Data: 2004-10-25 19:33:56

Temat: [xxx] pytanie laika
Od: "Honorata" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam schemat w PcStich, kupiłam kanwę, mulinę i igłę. Policzyłam xxx. Obrazek
ma 170 na 100 xxx. I moje pytanie. O ile większa powinna być kanwa, żeby
wszystko ładnie wyglądało, było odpowiednie do oprawienia i wygodne do
trzymania? To moje pierwsze kroki więc wybaczcie takie banalne pytanko.

Honorata
h...@g...pl
h...@o...pl
GG 2242065
[Warszawa]

1. Data: 2004-10-25 19:45:12

Temat: Re: [xxx] pytanie laika
Od: " Anna" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Honorata napisal(a):
Nie piszesz jaka jest to kanwa (prawdopodobnie 14); ale jako taka b. ogolna
zasade mozesz przyjac, ze trzeba MINIMUM 2-3cm z kazdego brzegu RAZY dwa ( to
na podlozenie pod spod) . Czyli zaczynasz wyszywac 4-6 cm od brzegu. Powinnam
napisac "konczysz wyszywac".
Najlatwiej jest, jak juz zdecydujesz, ile dajesz zapasu, zlozyc kanwe na pol,
jeszcze raz na pol, i otrzymasz srodek. Leciutko przeciagasz palcem (lub
zaznaczasz inna nitka) i zaczynasz wyszywac od srodka ku brzegowi.
Pozdrawiam,
Anna
O.C_P
(prawie bez dostepu do internetu...niech zyja przeprowadzki...)

1. Data: 2004-10-25 20:24:42

Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Anna" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ogolna
| zasade mozesz przyjac, ze trzeba MINIMUM 2-3cm z kazdego brzegu RAZY dwa

Tak się zastanawiam - zawsze robiłam to założenie z kanwy, ale może dałoby
się po prostu obdziergać całość, i to podwójnie, tak żeby dzierganie drugie
"wchodziło" w przerwy w dzierganiu pierwszym. Teoretycznie powinno dać to
dość mocny brzeżek, co myślicie?

S.

1. Data: 2004-10-26 06:26:03

Od: "Alex" <l...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy obkleić taśmą malarską , doskonale się trzyma. Jeżeli wzór jest
skomplikowany, należy przez kanwę przeszyć nitki co 10 rzędów, pionowo i
poziomo, aby było łatwiej znaleźć odpowiednie miejsce do haftu. Wtedy
niekoniecznie trzeba rozpoczynać od środka. Ja rozpoczynam od kolorów
najciemniejszych. Do oprawy nie podkłada się materiału. Po wyhaftowaniu
można brzeg trochę obciąć, żeby był ładniejszy. Pozdrawiam Ola

Serwisy o szydełkowaniu?
xxx poszukuję :)
[szydełko]Poradżcie jakie nitki?
serduszkana choinke-z papieru