xxxx wycena/legalnosc

1. Data: 2006-07-05 12:53:15

Temat: xxxx wycena/legalnosc
Od: "pajaczek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

przegladajac ostatnio nasze niusy natknelam sie na art sprzedazy obrazkow i to
co tam przeczytalam troche mnie przerazilo jedna z osob zasiala watpliwosci czy
sprzedaz obrazkow sciagnietych z netu jest legalna?rozumie ze nie legalne bylo
by np wydanie ksiazki z wzorami/schematami z internetu sciagnietymi ale moje
wypociny byly nie legalne? moze wiecie cos na ten temat ale takiego prawdziwego
jak to wyglada prawnie?!druga rzecz tam poruszona to cena BOZE MILY ze
skomplikowany obrazek ktos chce taka cene...jak wy wyceniacie swoje dziela bo ja
mam z tym ogromny problem.czasem jak kogos lubie to licze po kosztach nie liczac
swojej pracy a same wiecie ze troche trzeba sie napracowac.dawno dawno temu
kolezanka ktora robila do cepelii obrazki mowila mi ze oni to wyliczali z 10*10
cm mialo swoja cene inna dla zapelnionego kwadratu inna jezeli bylo tam tez
puste tlo!a jak to wyglada u was?bede wdzieczna z opinie

2. Data: 2006-07-05 13:27:01

Temat: Re: xxxx wycena/legalnosc
Od: "Pusia \(InterLady\)" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dyskusje o legalnosci,nielegalnosci,prawach autorskich,polskich czy
europejskich ,wytworach wystawianych na Allegro i zdejmowanych przez
tamtejsza administracje (w zwiazku lamaniem praw autorskich) itp przewijaly
sie nie raz przez nasza grupe.Wystarczy poszperac w archiwum.

Mnie osobiscie 'dotknely" pewne rzeczy dlatego nie bede sie juz wypowiadac
na ten temat i dam dobra rade nowym grupowiczkom aby nie dyskutowaly o tym
na JAWNEJ grupie..

Jak myslisz dlaczego zamknieto najwieksze forum chinskie a dziala tylko
forum rosyjskie i dlaczego od pewnego czasu hasluje sie albumy na Multiply i
gdzie indziej??Podpowiem,bo u Rosjan nie obowiazuje (jeszcze) prawo
europejskie hahahaha chociaz forum 7ya juz pare razy wisialo na
wlosku.Podpowiedz druga:bo uznane firmy i autorki potrafly znalezc 'takie"
dojscie " do chinczykow ,do administracji no Multiply ,ze...
Podpowiedzi nastepnej nie bedzie,niech kazdy dopisze sobie sam...
Pozdrawiam
Pusia a czasami Beata
**********************************
FAQ pl.rec -robotki-reczne

3. Data: 2006-07-05 13:58:34

Od: z...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

dzieki choc nadal nie rozumie dlaczego wyhaftowany obrazek wlasnorecznie
przezemnie ma byc nie legalny schemat schematem ale to tylko schemat!ale ja
bardzo czesto zmieniam kolorki lacze fragmenty jednego obrazka z innym motywem
czy mam rozumiec ze to tez nie legalne?jakos nie moge sie doszukac podobnych
tematow w archiwum...moze pod zakamuflowanymi tytulami?!nie wiem czy cie dobrze
zrozumialam allegro zdejmuje obrazki?czemu ?nie rozumie tego?!

4. Data: 2006-07-06 06:57:07

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> dobrze
> zrozumialam allegro zdejmuje obrazki?czemu ?nie rozumie tego?!

To że zmieniasz kolorki nie zmienia faktu, że za darmo wykorzystujesz czyjąś
prace w celach zarobkowych (jeżeli potem sprzedajesz obrazki). Bo przecież
nie ty opracowałaś schemat, narysowałaś obrazek, wymyśliłaś jakąś postać.
To w dalszym ciągu nie jest Twoje dzieło.
Jeżeli chciałabyś legalnie zarobkowo wykorzystać czyjś projekt , to
prawdopodobnie musiałabyś uzyskać od autora licencję/pozwolenie, na pewno
drożej niż sam schemat w sklepie czy cena gazetki.

To są tylko moje przemyślenia , bo nie jestem specjalistą od prawa
autorskiego - tylko tak na chłopski rozum.

Jeszcze jeżeli chodzi o przeróbki (swoje kolorki itd) to dla ciekawostki
powiem, że np gdyby Ci architekt zaprojektował dom/blok mieszkalny. I ty
chciałabyś potem coś zmienić wyglądzie (inny daszek, okrągłe okno, wieżyczka
z boku ;-)) to musiałabyś uzyskac jego zgodę - bo to jest dalej jego dzieło
mimo że mu zapłaciłaś i już mieszkasz w domu. (chyba ze umowa kupna stanowi
inaczej)

pzdr.Dodo

5. Data: 2006-07-06 07:01:55

Od: "Pusia(Interlady)" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.robotki-
reczne&aid=41993453

6. Data: 2006-07-06 07:03:07

Od: " Aneczka" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dodo <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik <z...@o...eu> napisał w wiadomości

Jeśli to "tylko schemat", to czemu nie opracujesz go sama? Ja próbowałam to
robić przez pół roku, więc mam pełną świadomość, że wcale nie jest to taka
łatwa praca (oczywiście nie mówię o przerobieniu czyjegoś rysunku na schemat -
bo wówczas trzeba mieć zgodę autora rysunku, tylko o zrobieniu całości, od
podstaw)...

ale

> [...]
> prawdopodobnie musiałabyś uzyskać od autora licencję/pozwolenie, na pewno
> drożej niż sam schemat w sklepie czy cena gazetki.

Dokładnie - zajrzyjcie do OT/sprzedaż prac - napisałam tam szerzej o tym, więc
nie będę już dublować...

Pozdrówki,
Aneczka

7. Data: 2006-07-06 07:17:38

Od: "Pusia(Interlady)" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://glinki.com/?l=sveybt
http://glinki.com/?l=v654re
http://glinki.com/?l=anoxjj
http://glinki.com/?l=ouzjrb
http://glinki.com/?l=ha3zjv
http://glinki.com/?l=5o5f0k
http://glinki.com/?l=ww0pfe
http://glinki.com/?l=m2dxoy

Reszta postow w archiwum...:
Ciekawej lektury
Pozdrawiam
Pusia

8. Data: 2006-07-06 10:01:46

Od: "KasiaKC" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reszta postow w archiwum...:
> Ciekawej lektury
> Pozdrawiam
> Pusia

No dobra, a gdyby ktoś dostał taki obrazek w prezencie i chciał go sprzedać?
Taka osoba może nawet nie wiedzić kto jest autorem wzoru. Co wtedy? Czy
można by tak obejść te przepisy?

Pozdrawiam
Kasia

9. Data: 2006-07-06 10:25:41

Od: " Anna" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaKC
Kasiu, przepisy zawsze mozna "obejsc", pytanie tylko czy warto?

Nie znam, podkreslam NIE ZNAM ani jednej firmy, ktorej wzory legalnie
kupowalam, ktora pozwalala by na sprzedaz prac wykonanych na podstawie
kupionego zestawu, lub wzoru.
Dotyczy to firm takich jak : DMC, Anchor, Dimentions,Janlynn, Susan Porta i in.
Wszystkie schematy/zestawy; objete sa klauzula, ktora mowi, ze prace mozna
wykonac WYLACZNIE na wlasny uzytek . Jednynym znanym mi wyjatkiem jest
sprzedaz prac na aukcjach, charytatywnych, ale wtedy prace ODDAJE sie za
darmo, a ten kto organizuje aukcje, przekazuje dochod na cel charytatywny.
Podobnie, jesli dostalas obrazek, to nie znaczy, ze masz prawo do jego
sprzedazy-bez zgody autora-schematu,a nie osoby wykonujacej na jego podstawie
prace.
O zgode zawsze mozna prosic, wszystkie "popularne" obrazki bardzo latwo
zidentyfikowac, firmy dystrybucyjne policzysz na palcach ...obu rak.
To, ze wzory sciagniete z netu...sa hm pozbawione opisow, a w zw. z tym, tej
klauzuli o ktorej pisze, to nie zmienia faktu, ze ona istnieje i obowiazuje.

Wiec wracajac do Twojego pytania, zastanow sie...czy warto?
Pozdrawiam,
Anna
O.C_P

10. Data: 2006-07-06 10:27:08

Od: " " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaKC <k...@i...pl> napisał(a):

> No dobra, a gdyby ktoś dostał taki obrazek w prezencie i chciał go sprzedać?
> Taka osoba może nawet nie wiedzić kto jest autorem wzoru. Co wtedy? Czy
> można by tak obejść te przepisy?

Można legalnie sprzedać wszystko, co masz dłużej niż pół roku... Czy
"nietrafione" prezenty można szybciej - tego nie wiem (nigdy tego nie
szukałam, jakoś nie spotkałam się, albo zapomniałam). Natomiast trzeba się
liczyć z tym, że:
a) trzeba byłoby udowodnić, że był to prezent
b) większość uwierzy w przypadku jednorazowej sprzedaży, ale raczej nikt gdy
jest to sprzedaż co chwilę, nie mówiąc o seryjnej/hurtowej...

Pozdrówki,
Aneczka

xxxO Krecika baaardzo prosze
pilne pomocy