z czego gesty żywopłot w ogrodzie naturalnym

1. Data: 2010-09-29 11:26:21

Temat: z czego gesty żywopłot w ogrodzie naturalnym
Od: "marek" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam 800m działkę w zachodniopomorskim z 400 metrami na ogród
gwszedzie glina na niej trochę ziemi czarnej, dużo słońca

Chciałbym aby ogród był "naturalistyczny w miarę możliwości" (świerk brzozy
sosny)

Z czego zrobić żywopłot ? - chciałbym się skutecznie odgrodzić od sąsiadów -
musi być gęsty - ale tfóje niechętnie

Jakie dodatkowo rośliny polecacie do 2 m

pzdr

Marek

2. Data: 2010-09-29 15:02:26

Temat: Re: z czego gesty żywopłot w ogrodzie naturalnym
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <...@o...pl> napisał w wiadomości

> Z czego zrobić żywopłot ? - chciałbym się skutecznie odgrodzić od
> sąsiadów - musi być gęsty - ale tfóje niechętnie

Bardzo słusznie - tfffuje do niczego nie pasują
:-))

> Jakie dodatkowo rośliny polecacie do 2 m

Aronia, Cis, Pęcherznica, leszczyna, derenie lub właśnie sosna. Ostatecznie
ligustr bo to chwast - moim zdaniem.

Pozdrawiam alternatywnie
skryba

3. Data: 2010-09-29 15:47:50

Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 9/29/2010 1:26 PM, marek wrote:
> [...]
>
> Z czego zrobić żywopłot ? - chciałbym się skutecznie odgrodzić od
> sąsiadów - musi być gęsty - ale tfóje niechętnie

U siebie mam z lilaków. Zdjęcia nie pokażę, bo posadzony na wiosnę i
póki co sięga kolan. Ale widziałem kilka takich i mnie się bardzo.
Wiosną wcześnie wypuszcza liście, jesienią dość późno gubi, do tego
odrosty zagęszczają, że aż miło. W pakiecie kwiaty, o ile da mu się
rosnąć swobodnie. Efekt jak najbardziej naturalistyczno-rustykalny.
Niezły też jest głóg - daje się całkiem nieźle formować, w pobliżu mam
taki i wygląda całkiem, całkiem. Do tego jest nie do sforsowania.

Pozdrawiam,
Arkadesh

4. Data: 2010-09-29 17:50:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aronia, Cis, Pęcherznica, leszczyna, derenie lub właśnie sosna. Ostatecznie
> ligustr bo to chwast - moim zdaniem.
>
> Pozdrawiam alternatywnie
>   skryba

Tylko tarnina.Jak się gość chce narobić przy pielęgnacji,to niech się
narobi porządnie.
Pozdrawiam.mirzan

5. Data: 2010-09-29 20:09:21

Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-29 13:26, marek pisze:
> [...]
> sąsiadów - musi być gęsty - ale tfóje niechętnie
>
> Jakie dodatkowo rośliny polecacie do 2 m

Grab. Uwielbia cięcie. U mnie rośnie na glinie. Wada - gęsty jak nie
wiem co, no i wolno rośnie, ale po 5-7 latach będzie na 2m.

Alternatywnie - daj jakieś pnącze na siatkę.

BR
Igus'

6. Data: 2010-09-30 05:33:18

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko tarnina.Jak się gość chce narobić przy pielęgnacji,to niech się
> narobi porządnie.
> Pozdrawiam.mirzan

Widuję czasami żywopłot z Ketmi syryjskiej posadzony przed
ogrodzeniem od strony jezdni. Nie cięty, niczym nie zasilany, nie
pielęgnowany,
wysoki na około 2,5-3m. Zielona ściana. Gdy kwitnie - bajka.
http://www.about-garden.com/e/pl/398-ketmia-syryjska
-hibiscus-syriacus/
Wprawdzie lubią go mszyce. Ten nieopryskiwany radzi sobie dobrze.
Ważną zaletą jest to, że wystarczy pozyskać nasiona i śliczny żywopłot
bez wkładu finansowego, każdy wyhodować może sam.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2010-09-30 07:13:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ważną zaletą jest to, że wystarczy pozyskać nasiona i śliczny żywopłot
> bez wkładu finansowego, każdy wyhodować może sam.

Późno wypuszcza liście,do maja same gałęzie,ale jak zakwitnie to cuda.
Pozdrawiam.mirzan

8. Data: 2010-09-30 08:06:37

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

-hibiscus-syriacus/

> Późno wypuszcza liście,do maja same gałęzie,ale jak zakwitnie to cuda.
> Pozdrawiam.mirzan

A może Aktinidia. Przyrosty roczne ma wręcz szalone. Owocuje smakowicie.
Potrzebuje jednak mocnego płotu po, którym będzie się piąć. Odmianę, która
spełni najlepiej warunek "odgrodzenia się od sąsiada" Ty pewnie znasz
najlepiej.

Pozdrawiam pożytkowo
skryba

9. Data: 2010-09-30 08:11:44

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sąsiadów - musi być gęsty - ale tfóje niechętnie
>
> Jakie dodatkowo rośliny polecacie do 2 m

Przed chwilką znalezione:
http://www.cudowny-zywoplot.pl/index.htm

Pozdrawiam poszukiwawczo
skryba

10. Data: 2010-09-30 10:56:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Potrzebuje jednak mocnego płotu po, którym będzie się piąć. Odmianę, która
> spełni najlepiej warunek "odgrodzenia się od sąsiada" Ty pewnie znasz

Mam aktinidie na płocie,zachowują się całkiem przyzwoicie,lepiej niż winorośl.
Nie rozłażą się tak daleko,owocują,nie zjadają owoców latajace szczury,które
czsem nazywane są szpakami.
Pozdrawiam.mirzan

I NIKT...
Jesienne widoki...
Co z tymi różami
Kerb 50 WP - Małopolska gdzie?
Re: Jak długo utrzymuje się Roundup w glebie?