za niski poziom glukozy

1. Data: 2003-12-17 09:48:39

Temat: za niski poziom glukozy
Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani !
Wczoraj odebralam wyniki, miedzy innymi poziomu glukozy we krwi. Wyszlo mi
60 mg/dL, a obok napisane, ze norma to 70 -110. O czym to swiadczy ? Bylam
oczywiscie na czczo. Szukalam wczoraj w ksiazkach, ale tam jest napisane
tylko o podwyzszonym cukrze i cukrzycy. Dodam, ze jestem w 2 trymestrze
ciazy.

Maja

2. Data: 2003-12-17 10:18:41

Temat: Re: za niski poziom glukozy
Od: "Ishdi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem w podobnej sytuacji.
Mi lekarz nie powiedział o czym to świadczy, tylko kazał zrobić glukoze po
obciążeniu.
Czyli kupić w aptece glukoze w proszku ok. 50gr i udać się na badanie na
czczo jeszcze raz.
Po badaniu wypić tą glukoze rozpuszczoną w wodzie i przyjść na badanie
dokładnie za godzinę po wypiciu.
To bardzo ważne badanie po 20 tyg. ciąży ( dla maluszka).
U mnie poziom glukozy we krwi po obciążeniu skoczył na 187, ale już mam
zbity do 140(dietka szpitalna).
Jest nadal wysoki, ale może da się jeszcze zbić to nie będę musiała
faszerować się tabletkami, lub co gorsza brać zastrzyki z insuliny,
brrrrrrr.
Życze powodzenia!

3. Data: 2003-12-17 11:01:27

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To bardzo ważne badanie po 20 tyg. ciąży ( dla maluszka).

Jako ciekawostkę dodam, że tego badania nie wykonuje się u przyszłych mam
będących na dietach niskowęglowodanowych (np. Atkins-a, Dieta Optymalna,
d.ketogeniczna, itp.) .
Dlaczego ? No bo wynik wychodzi od razu patologicznie i lekarze chcą leczyć
nieistniejąca cukrzycę.

Jak ktoś chce więcej poczytać to można tu :

http://www.polania.pl/dok/cukciez.doc

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (niedługo tatuś optydzidziusia - po 14-ty latach
przerwy :-) )

4. Data: 2003-12-17 12:15:12

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiscie na czczo. Szukalam wczoraj w ksiazkach, ale tam jest napisane
> tylko o podwyzszonym cukrze i cukrzycy. Dodam, ze jestem w 2 trymestrze

W ciazy obnizenie poziomu glukozy na czczo, to fizjologia (do 20 tygodnia
ciazy norma 60-95mg%). Wynika to ze zmian hormonalnych.
A test obcizenia 50g glukozy to rutynowe postepowanie w 24-28 tygodniu ciazy
(trzeba wypic 50g glukozy i bada sie poziom glikemii po godzinie -
prawidlowo nie powinien byc wyzszy niz 140 mg%) - ciaza to stan
predysponujacy do rozwoju cukrzycy (znow te hormony) -spada wrazliwosc na
insuline (tzn. jest jej duzo ale slabiej dziala). Cukrzyca w ciazy, ogolnie
rzecz ujmujac, wplywa niekorzystnie na dziecko i przebieg ciazy, wiec trzeba
to kontrolowac.
pozdrawiam serdecznie
Myszka

5. Data: 2003-12-18 18:41:08

Od: moonk <m...@n...biz> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczywiscie na czczo. Szukalam wczoraj w ksiazkach, ale tam jest napisane
> tylko o podwyzszonym cukrze i cukrzycy. Dodam, ze jestem w 2 trymestrze

wyżej jest ciekawa rozmowa na ten temat pt. "niski cukier"
pozdrawiam
Moonk

mocz u dziecka
siwe wlosy - jaki powod ?