zajaczek ?

1. Data: 2006-04-13 07:20:08

Temat: zajaczek ?
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy obchodzicie ttradycje zajaczka?
jelsi tak to kiedy?
ja pochodze z wlkp i tam wlasnei wczwartek jest zajaczek,szykowanie
koszyków z sianem i rano poszukiwanie koszyka najczesciej ze slodyczami.
obecnie mieszkam w lubuskim i tutaj w zasadzie nie ma takiej tradycji
jakies drobiazgi w niedziele dla dzieci.

mojedzieckojest oburzone ze tutaj nie ma takiej tradycji -dzwoniac do
babci z wlkp,żalila sie wczoraj :)

a jak jest u was?

p.

2. Data: 2006-04-13 07:33:09

Temat: Re: zajaczek ?
Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pamana" <b...@a...pl> wrote in message
> Czy obchodzicie ttradycje zajaczka?

W naszych rodzinnych stronach (Podlasie) takiej tradycji nie było. W
przeciwieństwie do miejsca, gdzie mieszkałam. Zaszczepiliśmy więc na gruncie
babci tradycję zajączkową: zajączek przychodzi do ogródka babci i zostawia
słodycze ( po jednym cukierku ;) )po całym sadzie :) a dzieciaki zbierają do
koszyczków. Frajda dla całej rodziny.

Pozdrawiam
Jola

3. Data: 2006-04-13 07:50:53

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:e1ku2o$3a2$1@news.dialog.net.pl>
pamana <b...@a...pl> pisze:

> Czy obchodzicie ttradycje zajaczka?

Tak.

> jelsi tak to kiedy?

W niedzielę Wielkanocną, po śniadaniu (albo przed, jeśli wychodzimy do
rodziny).

--
Nixe

4. Data: 2006-04-13 09:45:18

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

pamana<b...@a...pl>

> [...]
> takiej tradycji jakies drobiazgi w niedziele dla dzieci.
>
> mojedzieckojest oburzone ze tutaj nie ma takiej tradycji -dzwoniac do

Wielkopolska to bardzo osobna kraina :)

Paff

5. Data: 2006-04-13 10:43:25

Od: "zona alberta" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:

> Czy obchodzicie ttradycje zajaczka?
> jelsi tak to kiedy?

U nas (Kraków) nie ma ani zajączków, ani prezentów od tegoż (co
oczywiście nie przeszkodziło babci z lubuskiego nazwozić całą furę
słodkości dla wnuczek) :)

--
Ewa (29.9), Julka (3.7), Zuza (1.8)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

6. Data: 2006-04-13 13:46:58

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał(a):

> Czy obchodzicie ttradycje zajaczka?

Obchodzimy, przywędrował razem z Tatą z Wielkopolski na Mazowsze.
Troche sie rozpowszechnił, ale bardzo wąsko;-)

> slodyczami. obecnie mieszkam w lubuskim i tutaj w zasadzie nie ma
> takiej tradycji jakies drobiazgi w niedziele dla dzieci.

W Wielką Sobotę wieczorem dzieciaki szykuja koszyk z siankiem i
marchewką dla Zajaczka. W niedziele rano odbieraja paczki ze słodyczami
- taka zmodyfikowana tradycja;-), bo na dodatek zajaczek na balkon
przylatuje.

Justyna
GG 6756000

7. Data: 2006-04-13 14:38:19

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obecnie mieszkam w lubuskim i tutaj w zasadzie nie ma takiej tradycji
> jakies drobiazgi w niedziele dla dzieci.

Ja pochodzę z Wielkopolski i u nas zawsze zajączek podrzucal slodycze i
drobiazgi w nocy, a w niedzielny ranek biegało się w piżamach i zbieralo po
kątach.
Dorota

8. Data: 2006-04-13 15:59:45

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Apr 2006 09:20:08 +0200, pamana napisał(a):

Ponieważ moi rodzice to tak bardziej z Małopolski, to u nas w domu nigdy
zajączka nie było. Pierwszy raz o zajączku się dowiedziałam gdy miałam
naście lat i widziałam u koleżanki jej zdjęcia z dzieciństwa i na tych
zdjeciach szukała zajaczka.
Natomiast u nas w domu odkąd jest dziecko to zajączek zagościł. Przychodzi
w Wielkanoc (niedziela) i przynosi różne różności do ogródka, bywają to
drobne słodycze, a czasem jakaś zabawka.

--
Elżbieta

9. Data: 2006-04-15 06:46:26

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

Dolny Śląsk nie zna zajączka,
przynajmniej ja nie znam nikogo do kogo by przychodził z prezentami:-)

Pozdrawiam
Ula (ulast)

10. Data: 2006-04-19 10:20:11

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

13.04.2006, pamana <b...@a...pl> napisał(a)

> jakies drobiazgi w niedziele dla dzieci.
> a jak jest u was?

Są prezenty, ale skromniejsze niż na Boże Narodzenie.
;{
--
@oo, Piotr Majkowski
""

ËŃË÷ŇýÇćÓĹťŻ
No i gdzie ja mu taka laske znajde... ;)
Dentysta- polecamy metodę
Stop przemocy wobec dzieci - List do mediow - daj poparcie
Znów "prawa autorskie"