zakamieniona pralka Siemens

1. Data: 2007-02-26 12:19:00

Temat: zakamieniona pralka Siemens
Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

mam praleczke od lat 4. Ostatnio odkrecilem filtr na dole i wylecialy
stamtad 2 kawalki pieknego kamienia. A raczej kamula - wygladalo to jak
2 kupki gruzu. Cos tam jeszcze musialo zostac w srodku. woda niby
wyplywa ale chcialbym sie tego pozbyc. Czy mozna to jakos odkamieniaczem
potraktowac(calgona w tym wypadku chyba bedzie za slaby?) w polaczeniu z
praniem na 90 C. Tak sobie mysle ze goraca woda + odkamieniacz to da
jednak jakis efekt

PanTalon

2. Data: 2007-02-26 12:35:07

Temat: Re: zakamieniona pralka Siemens
Od: " hela" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pantalonie, czy te kamole to nie byl przypadkiem zbrylony proszek? Zdarzyło mi
się oglądać bebechy pralek po kilkunastu latach eksploatowania i kamienia
niczym z reklamy calgonitu- nie zauważyłam, a takie brylki zdarzało się i mnie
wyjmować z filtra kiedy stosowałam proszek. teraz stosuje płyny, nie żele i
kamienie mnie się nie trafiają. calgonit zmiękcza wodę i wydaje mi się ze
raczej nie "obiera " z kamienia.

3. Data: 2007-02-27 09:42:10

Od: scooby <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja stosuję rozcieńczony ocet do usuwania kamienia ze wszystkiego co się
da, nie wiem, jak zaskutkuje potraktowanie zmywarki takim roztworem
(może jakiś słabszy a co tydzień ...), ale czajniki, zlewy etc wyskakują
z kamienia aż miło :)

pzdr, scoo

4. Data: 2007-02-27 16:11:12

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

scooby <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> da, nie wiem, jak zaskutkuje potraktowanie zmywarki takim roztworem
> (może jakiś słabszy a co tydzień ...), ale czajniki, zlewy etc wyskakują

Można też kwaskiem cytrynowym (100g) - mniej śmierdzi. Ale najważniejszy
jest proszek. Dobre proszki (Ariel), poza tym, że dobrze piorą, nie niszczą
kolorów, mają odkamieniacze (zeolity), czego nie można powiedzieć o płynach.
Zeolity nie występują w postaci płynnej (minerał skalny). Jak rozbieram
pralkę w której klentka prała w płynie i pokazuję jej śmierdzącą maź w
zbiorniku, to płyny czy inny żele od razu idą do kibla..

5. Data: 2007-02-27 17:12:31

Od: b...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 27 Lut, 17:11, " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
> pralkę w której klentka prała w płynie i pokazuję jej śmierdzącą maź w
> zbiorniku, to płyny czy inny żele od razu idą do kibla..

LUDZIE LUDZIE co wy piszecie skamieniały proszek - nie bo pralki bocha
mają zawór kulowy i wykorzystuja 100% proszku
kupcie w serwisach boscha orginalny środek do odkamienienia pralki o
symbolu 460038 kosztuje ok28zł żaden ocet i kwasek a co do calgonu
to nie jest odkamieniacz tylko środek zapobiegający powstawaniu
kamienia !!!

6. Data: 2007-02-27 18:52:20

Od: " zayzayer" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@i...pl napisał(a):

> kupcie w serwisach boscha orginalny =B6rodek do odkamienienia pralki o
> symbolu 460038 kosztuje ok28
Po co jak kwasek ileś razy jest tańszy, a działa tak samo. A ocet jeszcze
tańszy, tylko śmierdzi.
> a co do calgonu to nie jest odkamieniacz
To jest odkamieniacz jak najbardziej ale najdroższy na świecie i dlatego nie
polecam jego.

7. Data: 2007-02-27 19:09:44

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*b...@i...pl* wdusil[a] nastepujace knefle:

| LUDZIE LUDZIE co wy piszecie skamieniały proszek - nie bo pralki bocha
| mają zawór kulowy i wykorzystuja 100% proszku

Mozesz to na polski?

8. Data: 2007-02-27 22:47:40

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zil0g" <z...@m...prl> napisał w wiadomości
> *b...@i...pl* wdusil[a] nastepujace knefle:

> Mozesz to na polski?

:))
A żaden to zawór kulowy, tylko w gumowym łączniku pom. bębnem a pompą siedzi
sobie plastikowa kulka. Będąc wypierana w górę zamyka odływ i nie dopuszcza
do wpadania proszku do niego. Ot i cała filozofia. Oczywiście mają to też
Bosch'e i nie tylko.
Bezdyskusyjnie najlepszym odkamieniaczem jest kwas cytrynowy (Kaufland
1,15 - 100gr, Makro ~3.50 - 500gr), bo w zasadzie bezwonny i tak samo
skuteczny jak te "firmowe"(żeby już nie wymieniać marek, od 18,00 - 24,00 za
200gr).

P.

9. Data: 2007-02-28 06:57:18

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1,15 - 100gr, Makro ~3.50 - 500gr), bo w zasadzie bezwonny i tak samo
> skuteczny jak te "firmowe"(żeby już nie wymieniać marek, od 18,00 - 24,00

Dokladnie tez stosuje kwasek cytrynowy do odkamieniania przeroznych rzeczy i
dziala znakomicie.
Co do proszkow to tak jak ktos tam wspomnial maja w sobie juz srodki
zapobiegajace powstawaniu kamienia jak calgon, dobry plyn do plukania tkanin
tak samo. Tlumaczyl mi to kiedys szwagier "chemik z wyzszej polki" :)
Caly ten szum wokol calgonu to sciemia i marketing nic wiecej, jesli sie
uzywa dobrego proszku i plynu do tkanin to kamien powstaje w takim samym
wolnym tempie jakby sie uzywalo calgonu, jesli juz komus zalezy to lepiej
zlaozyc dobre filtry w domu na wejsciu do calego obiegu zmaiast zasilac kase
tworcom calgonu.

--
pozdr,
ewka

10. Data: 2007-02-28 09:23:37

Od: " hela" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

Jak rozbieram
> pralkę w której klentka prała w płynie i pokazuję jej śmierdzącą maź w
> zbiorniku, to płyny czy inny żele od razu idą do kibla..

Żele tak, płyny nie koniecznie. Swoją droga może wiesz dla czego producent
dokłada gluta do płynu zeby uzyskać "żel"?

Drzwi
Jaki koszt podłączenia kuchenki gazowej ?
ulozone panele - modyfikacja
junkers - regulacja
Wybor pralki