zaparzacz do kawy

11. Data: 2005-08-22 18:34:39

Temat: Re: zaparzacz do kawy
Od: "Fiora" <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

I polecam uzywanie bardzo ladnej włoskiej nazwy tegoż ekspresiku:
cafetiera. A te filizaneczki (tzn. ilość) sa wloskie, bo oni pija bardzo
małą i bardzo mocną.
Byłam we wielu włoskich domach i w zasadzie widzi sie aluminiowe tam.
Pozdrawiam
i smakoszom kawy polecam inwestycje w młynek żarnowy (ok. 70 zl) i
kupowanie
kawy w ziarenkach - gdy pierwszy raz taka sobie zrobilam - swiezo zmieloną,
to byłam wręcz zdumiona, jaka kawa jest pyszna
Fiora

12. Data: 2005-08-23 14:29:06

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiora" <b...@c...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
zmieloną,
> to byłam wręcz zdumiona, jaka kawa jest pyszna

Właściwie wszyscy Włosi mają w domu zaparzacze i zwykle są to te aluminiowe.
Ilość filiżanek naturalnie jest mierzona włoką miarą, więc to akurat
wystarczy Ci na 2 duże "polskie"kawy. Te stalowe lub ceramicne są lepsze,
trwalsze i ładniejsze,ale więcej kosztują. Zależy też od firmy, jedna z
najbardziej renomowanych to Bialetti.
Ostatnio pojawiła się we Włoszech nowość - zaparzacz robiący tez cappuccino
zwany Mucca Express.- patrz link do zdjęcia
http://www.bottegaonline.cz/bottegaonline/newsImgM/0
3628681.jpg
Kupiłam, sprawdziłam , cappuccino wychodzi przepyszne, zaparzacz fajnie
wygląda jak krówka:)
Nie wiem niestety, czy jest to dostępne w Polsce, no i kosztuje duzo więcej
do o 44-50EUR.
Pozdrawiam !
Ola

13. Data: 2005-08-24 05:38:31

Od: "Beatka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze chodzi o to,ze to 9 mikroskopijnych filizanek espresso?
> Radzcie,moi mili:)

Chyba tak. Ja mam , zdaje się, na 4 filizanki i pije rano kawe z kubka
wlewajac cala zawartosc ekspresiku plus mleko.Mam caly kubek.
A po poludniu robię dwie małe filiżanki z tej samej zawartości.
Na pewno chodzi o espresso.
Beatka

Zupa Krem z selera
wiadro maślaków