zarowki dla roslin

11. Data: 2003-01-07 18:47:00

Temat: Re: zarowki dla roslin
Od: "Andrzej Błotnicki" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po użyciu??? :-(
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Niestety...
Ja nie nie byłem w 'jury' :)...

12. Data: 2003-01-07 18:52:57

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Błotnicki" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> Pomysł na jaki wpadł (nie był biologiem), to naśladowanie natury -

Ale trawka to roślina tropikalna i np. w takiej Kolumbii dzień jest prawie
zawsze tak samo długi, niezależnie od pory roku...
Może troszkę przesadził?
Ale świecić trzeba - prawie non stop - podobno świetnie się udaje!
Moon

13. Data: 2003-01-07 21:13:39

Od: "Andrzej Błotnicki" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Może troszkę przesadził?
> Ale świecić trzeba - prawie non stop - podobno świetnie się udaje!

Ale w Polsce rośnie wiosnę (do czerwca) a później owocuje, choć mogłaby
jeszcze trochę podrosnąć :)
Wniosek więc prosty - roślinka reaguje na zmiany długości dnia, a nie tylko
na ilość światła!

ps. nie jestem hodowcą (już) ale sympatykiem :)

a poza tym mam ogród z roślinkami 'kulturowo poprawnymi' i ciekawią mnie
mechanizmy, którymi owe zieleninki sie kierują.
Stąd wracając do tematu - mam wrażenie, w doświetlaniu ważne jest nie tyle
rodzaj żarówki (oczywiście widmo światła ma znaczenie), ale właśnie ilość
tego światła w rytmie dobowym....
Pozdrawiam
Andrzej

14. Data: 2003-01-08 05:04:08

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <s...@f...hm.pl> napisał w wiadomości
> Jakie macie doswiadczenia w stosowaniu zarowek do doswietlania roslin
zima?
> Czytalem iz powinno sie doswietlac nawet do 18 godzin na dobe - czy to
> napewno cos daje.
>
> Kupilem ostatnio w OBI zarowke OSRAM NATURA (ok.13zl), czy sa na rynku
> dostepne jakies inne typy ??? Widzialem jeszcze jedynie swietlowki
> przeznaczone do akwarium, ale tutaj nie mam pewnosci czy daja odpowiednie
> spektrum swiatla (zblizone do swiatla slonecznego).

Jeśli chodzi o świetlówki to wybór masz ogromny .Kilka firm co najmniej i
wiele modeli o bardzo różnych widmach.
Niestety nie mogę teraz znaleźć jakiegoś linku .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

15. Data: 2003-01-08 05:09:55

Temat: Re: zarowki dla roslin MERYTORYCZNIE
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> tę "naturę" wynikało bardziej że to do oświetlania co by roślina ładniej
> wyglądała bardziej się nadaje niż do dostarczania jej właściwych
> częstotliwości.
> Niepamiętam już ostatecznie całego "dowodu" ale na podstawie czegoś
> zdecydowałem się wówczas na halogenowe (też pewnie są różne rodzaje) i
takie
> sobie świecą i jakoś jest - czy roślinom lepiej nie wiem - w każdym razie
> nie gorzej - oczywiście dodatkowe mają tylko wieczorkiem ze 2-5 godzin.

Może mając sporo kasy pomyśl o tzw. HQI ? Czyli oświetleniu
matalhalogenowym?

--

Filmy dziadka - jak dojechać
propozycja malej gieldy