zasadność gastroskopii

1. Data: 2010-09-24 16:35:00

Temat: zasadność gastroskopii
Od: marty <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam podejrzenie o stłuszczenie wątroby, co wykazało wykonywane
USG. Gastroenterolog skierował mnie do weryfikacji tk, jednakże oprócz
tego dał skierowanie na gastroskopię i kolonoskopię. Czy te dwa badania,
zwłaszcza gastroskopia są niezbędne? Chodzi mi głównie o powikłania,
możliwość zarażenia HCV i HBS. Czy sama tomografia nie wystarczy do
diagnozy?

2. Data: 2010-09-26 18:13:09

Temat: Re: zasadność gastroskopii
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oba są niebezpieczne, dlaczego myślisz o rezygnacji tylko z jednego?

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2010-09-27 11:01:31

Od: marty <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-26 20:13, Stokrotka pisze:
> Oba są niebezpieczne, dlaczego myślisz o rezygnacji tylko z jednego?

masz rację, po kiego grzyba maja mi tam grzebać, kiedy z tamtej strony
nic mi nie dolega. zresztą tomografia wiele powie, a jeśli będą
wątpliwości to dopiero wtedy może inne badania?

4. Data: 2010-09-28 00:21:03

Od: Jarosław K. Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-09-2010 o 18:35:00 marty <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> zwłaszcza gastroskopia są niezbędne? Chodzi mi głównie o powikłania,
> możliwość zarażenia HCV i HBS. Czy sama tomografia nie wystarczy do

Być może lekarz chce także wykluczyć inne, mniej prawdopodobne choroby o
których nie wspominał. Co prawda stłuszczenie wątroby ma może powstać na
wiele sposobów, jednakże najczęstszym z nich jest zła dieta - jednak nie
zawsze i to należy sprawdzić.

Oczywiście, że TK jest badaniem dokładnym, jednakże nie umożliwia
naturalnie pobrania próbek, oceny stanu błony śluzowej etc. A mogą one
przynieść cenne informacje.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb <g...@o...pl>
http://testmed.vot.pl

mofrologia krwi a przeziębienie
Gastroskopia a dokładność badań
Lecznie próchnicy bezbólowe - doniesienia
który szpital we wrocławiu dla dziecka?
Podwyższone ciśnienie