zatrucie zęba - potworny bol i 39.3C temperatura ciala :(

1. Data: 2005-09-30 22:43:59

Temat: zatrucie zęba - potworny bol i 39.3C temperatura ciala :(
Od: "arc" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W srode stomatolog wlozyl jakis opatrunek i zalepil. (dwie jedynki gorne)
W czwartek zdjal ten opatrunek, znieczulil, wyborowal (o dziwo nic mnie nie
bolalo, moze system The Wand jest taki idealny...) i zalozyl srodek do
otrucia zeba.
Po kilku godzinach od zakonczenia wizyty i po przestaniu dzialania
znieczulenia, zęby cholernie mnie zaczely bolec, co najgorsze kilka obok
siebie jednoczesnie (boli mnie nawet 3-ka). Ale tym sie jakos specjalnie nie
przejmuje...
Poznym wieczorem dostalem niewielkiej goraczki i oslabienie organizmu.
Z proszkiem przeciwbolowym poszedlem spac.
Nazajutrz, czyli w piatek, temperatura ciala zwiekszyla sie do ponad
39stopni i oslabienie organizmu pogorszylo się :( Zęby oczywiscie bolec nie
przestały...

Czy to jest normalne, ze zatruwane zęby powoduja gorączke i takie
oslabienie, ze na nogach ciezko jest ustac?
Moze tworzy sie jakas infekcja? zakazenie?

A moze reakcja na zatrucie zeba zalezy wylacznie od organizmu...? Wiec jeden
reaguje w pewien sposob, a inny zupelnie inaczej.... i nie ma sie czym
przejmowac... ?

Pozdrawiam
arc

2. Data: 2005-10-01 08:51:10

Od: Josef Morko <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

arc wrote:

> [...]
>
> A moze reakcja na zatrucie zeba zalezy wylacznie od organizmu...? Wiec
> jeden reaguje w pewien sposob, a inny zupelnie inaczej.... i nie ma sie

Czlem!

Wyglada, ze robi Ci sie jakies zakazenie (ropien), ktory na dodatek rozsiewa
bakterie na caly organizm. Gdzie ten ropien jest umiejscowiony, trudno
powiedziec, musi ktos dokladnie zbadac, pomacac, gdzie boli i na dodatek
zrobic zdjecie rentgenowskie chorego miejsca. Gdy ropien zostanie
umiejscowiony trzeba otworzyc, zdrenowac rope (moze byc polaczone z
usunieciem zeba) i wziac silny antybiotyk. I nie zwlekaj z tym, bo moze
dojsc do zakazenia ogolnego krwi (tzw. sepsa) a na to mozna pozegnac swiat
doczesny...

Pozdrowienia!

Waldek

3. Data: 2005-10-01 20:57:50

Od: "arc" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dojsc do zakazenia ogolnego krwi (tzw. sepsa) a na to mozna pozegnac swiat

Czesc, dzieki za odpowiedz.

Ale czy to mozliwe, ze niemal zaraz po zakonczeniu wizyty pojawil sie
ropien?
Nie sadze, zwlascza ze stomatolog oczyszczal te zęby, byl tez robiony RTG
wczesniej, wiec chyba niebylby tak lekkomyslny, zeby mi zalepic z trutką
zaropiałego zęba...
Poki co, biorę antybiotyki (Unidox Solutab) i Ibuprofen.

Pozdrawiam
arc

4. Data: 2005-10-01 22:13:01

Od: Josef Morko <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

arc wrote:

> [...]
> zaropiałego zęba...
> Poki co, biorę antybiotyki (Unidox Solutab) i Ibuprofen.

Czolem!

Alez oczywiscie moze!

Najwazniejsza jest klinika, czyli objawy. Jezeli masz mocne bole tam, gdzie
miales zapalenie i towarzysza temu odczyny ogolne - goraczka i uczucie
rozbicia, to przypuszczam (bo pewnym mozna byc jedynie po zbadaniu i
diagnostyce rentgenowskiej), ze powstalo jakies ognisko zakazenia, ktore
"sieje" bakterie do krwi. Dlatego juz przypuszczenie takiego schorzenia
jest wskazaniem do dalszej szczegolowej diagnostyki. Chyba, ze masz w
organizmie jeszcze jakies inne ognisko zakazenia, ktore jest za to
odpowiedzialne (np. angine, czyli ostre zapalenie nigdalkow)

Antybiotyk bierzesz tylko jeden - ten Unidox Solutab to nic innego, jak
nasza popularna Vibramycyna. Ibuprofen zas jest lekiem przeciwzapalnym i
przeciwbolowym. Nie podajesz dawki, ktora przyjmujesz dziennie - moze jest
za mala? A pamietaj tez o tym, ze sporo gatunkow bakterii jest na ten
antybiotyk niewrazliwy - byl stosowany przez lata bez umiaru przez tzw.
lekarzy pierwszego rzutu - bo prosty w dawkowaniu... Poza tym, jezeli
zapalenie rozwija sie w kosci, to to przyczyna slabego dzialania moze byc
utrudnione przechodzenie antybiotyku do kosci (kosc jest slabo ukrwiona i
dlatego jej zakazenia sa trudne do leczenia antybiotykami).

Dluga gadka => szybkie wnioski => daj sie gdzies przebadac i to w miare
szybko, zeby nie przegapic rozwijajacego sie zakazenia ogolnego. Chyba, ze
jutro bol i goraczka sie "same" zmniejsza - moze to byc znak, ze zapalenie
jednak jest przez organizm skutecznie zwalczane.

Pozdrawiam!

Waldek

5. Data: 2005-10-02 08:55:45

Od: "arc" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> utrudnione przechodzenie antybiotyku do kosci (kosc jest slabo ukrwiona i
> dlatego jej zakazenia sa trudne do leczenia antybiotykami).

Czesc.

Wczoraj pierwszy raz przyjalem powyzsze leki, kolo godziny 16tej, w
ilosciach: 2 pigulki Unidoxu, 1-na Ibuprofenu.
Dzis zażyję ponownie, z tym, ze juz po jednej, rano i wieczorem.

Obecna sytuacja ma się nastepujaco,
Bol zębów nie jest juz tak nieznosny, jak dzien po wizycie u stomatologa.
Jest porownywalny bardziej ze swędzeniem, ale jesli dotknę jezykiem chorego
zęba, to czuję lekki ból. Nie przenosi się na inne zęby...
Temperatura - 38C, o jeden stopien mniejsza. (nie przyjalem zadnych lekow
jeszcze)
Brak uczucia rozbicia.
Obudzilem sie z potwornym bolem glowy tym razem.

Moze rzeczywiscie organizm sobie radzi i nie ma co panikowac...

Pozdrawiam
arc

[HELP] Objasnienie skrotów i symboli...
Niepokojące problemy gastryczne (iść prywatnie do lekarza)?
Orzeczenie
rak żołądka - gdzie leczyć
Dobry okulista w Warszawie