zelazko - czyszczenie

1. Data: 2002-11-05 08:07:00

Temat: zelazko - czyszczenie
Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie !
mam problem z zelazkiem. sypie sie z niego cos w rodzaju sypkiego kamienia.
jest lepiej od kiedy uzywam do nawilzania wody do zelazek zamiast kranowy.
ale musze je wyczyscic. czy mozna (oczywiscie bez zadnej szkody) przepuscic
przez zelazko jakis kwasek cytrynowy czy cos w tym rodzaju ?

maja

1. Data: 2002-11-05 12:05:09

Temat: Re: zelazko - czyszczenie
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> ale musze je wyczyscic. czy mozna (oczywiscie bez zadnej szkody)
przepuscic
> przez zelazko jakis kwasek cytrynowy czy cos w tym rodzaju ?

Lepiej ocet. Nalej, zostaw na jakis czas postawione na plask (zimne) potem
wylej, wyplucz pare razy woda. Ale nie wiem, czy tak wyczyscisz kapilary i
te okolice, gdzie woda zamienia sie w pare. Z kolei ocet w goracym zelazku -
tu nie jestem pewien, czy z odparowywanego octu jakies swinstwo sie nie
zrobi. Jest tu jakis chemik?

J.

1. Data: 2002-11-05 13:15:56

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Nov 2002 09:07:00 +0100, "maja" <m...@m...com.pl> wrote:

> [...]
>ale musze je wyczyscic. czy mozna (oczywiscie bez zadnej szkody) przepuscic
>przez zelazko jakis kwasek cytrynowy czy cos w tym rodzaju ?

Przepuszczam ocet spirytusowy. Wlewam, nagrzewam żelazko i wylewam
parownikiem i spryskiwaczem - wszelki kamień wypływa.
Eulalka

1. Data: 2002-11-05 20:41:06

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przepuscic
> przez zelazko jakis kwasek cytrynowy czy cos w tym rodzaju ?

Odkamieniacz do zelazek mozna dostac w wiekszosci marketow... jest na
nim instrukcja- a tradycyjnie rzeczywiscie ocet, jednak odkamieniacz jest
sprawniejszy...
A.K.

1. Data: 2002-11-06 18:42:08

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za rady ! na pewno skorzystam !

> [...]
przepuscic
> przez zelazko jakis kwasek cytrynowy czy cos w tym rodzaju ?

wkrętarka akumulatorowa
duża ulga budowlana, a sprzedaż mieszkania
Pensjonat na sprzedaż - w Szklarskiej Porębie
panele drewniane - co polecacie?
Lodówka Gorejne HZS 1851-Sprzedam