zelazo

1. Data: 2005-02-04 16:06:51

Temat: zelazo
Od: "skrzato" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie dotyczace zelaza. Robilam corce (5 lat) badania w szerokim
zakresie. Szukamy przyczyny kaszlu. Mam juz prawie wszystkie wyniki, czekam
jeszcze na krztusiec. W tym, co dzis odebralam wyniki wyszly w porzadku
(wszystko mozna obejrzec nizej).
Robilismy wymaz z gradla i nosa, badanie moczu, badanie krwi (morfologia z
rozmazem), pasozyty z lamblia (badanie po raz drugi), IGE calkowite. Z tego
wszystkiego jest tylko jeden niepokjacy wynik i jest to wlasnie zelazo.
Podana norma wynosi od 28 do 93, a Mala ma 177 ug/dL. Pojde z tym do
lekarza, ale dopiero 15 lutego (pierwszy wolny termin). No i czekam na
wszystkie wyniki, zeby nie lazic do niego po kilka razy. Do 15. jednak to ja
zejde smiertelnie, bo mi to zelazo spedzi sen z powiek. Czy ktos moze wie,
co moze sie kryc za tak wysokim wynikiem?? Pewnie bedzie trzeba go
powtorzyc.
Z jednej strony ciesze sie, ze poza zelazem wszystko jest w porzadku, z
drugiej, troszke przygnebia mnie fakt, ze jestesmy w punkcie zero, czyli
nadal nie wiemy, czemu naasze dziecko od 3 lat walczy z kaszlem :(
pzdr
skrzato

a to calosc z dzisiejszego wyniku:

aha, corka iala juz orbione badania na alergeny wziewne i wyszlo z nich, ze
nic ja nie uczula
reszta ponizej
z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi

OB po 1godzinie: 4

Biochemia
zelazo 177 ug/dL N:[28-93]
Bialka
IgE calkowite 32,6 ng/mL N:[0-216]

Serologia
CRP il. 0,47mg/L N:[0-5]

Morfologia krwi
WBC-leukocyty 8,7tys/uL N:[4-10]
RBC-erytrocyty 4,84 mln N:[4-5,3]
HGB-hemoglobina 13,3g/dL N:[11,5-15,5]
HCT-hematokryt 39,1% N:[33-45]
Wskazniki czerwonokrwinkowe
MCV 80,8fL N::[76-90]
MCH 27,5pg N:[25-31]
MCHC 34g/dL N:[32-35]
RDW-SD 35,1fL N:[37-54]
Plytki krwi
PLT-plytki krwi 264tys/uL N:[250-500]
PDW 11,7fL N:[11,5-54]
MPV 10,3fL N:[9-13]
P-LCR 27,6% N:[13-43]
Rozmaz pomiar aut. (miala robiony wymaz z gardla i noska)
LYMPH% 39,8% N:[25-40]
MXD% 3,4% N:[1-12]
NEUT% 56,8% N:[50-70]
LYMPH wart.b. 3,5tys.uL N:[1,7-5,5]
MXD wart.b. 0,3tys/uL N:[0,1-1]
Neut wart.b. 4,9tys/uL N:[1,8-7,7]
Badanie kału (robione po raz drugi z tym samym wynikiem)
pasozyty nie wykryto
lamblie/EIA/ ujemny
Mocz
Badanie ogolne