zimny inspekt albo rozsadnik

1. Data: 2007-04-17 15:03:55

Temat: zimny inspekt albo rozsadnik
Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

pytanie będzie pewnie głupie, można się śmiać,
ale proszę mi wytłumaczyć, co to jest zimny
inspekt lub rozsadnik.
Domyślam się oczywiście, że rozsadnik, to
wydzielona część działki, gdzie wysiewa się
nasiona i potem rozsadza gdzie trzeba, jak
wykiełkują i troche podrosną. Ale dlaczego ma być
zimny? i jak to zrobić? Zlokalizować go w cieniu?
Czy ziemia w tym rozsadniku jakaś specjalna musi
być? Na te i wiele innych pytań google nie bardzo
odpowiada, "zimny inspekt" to rzecz, która jest
tak powszechnie znana, że na tysiące trafień
wszystkie są typu "wysiewać w zimnym inspekcie lub
rozsadniku"
Będę wdzięczna za podanie źródeł, lub praktycznych
porad, jak zrobić takie cudo

pozdrawiam wszystkich

Anka

2. Data: 2007-04-17 18:40:52

Temat: Re: zimny inspekt albo rozsadnik
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:
> co to jest zimny inspekt lub rozsadnik.
Inspekt jest to skrzynia bez dna i wierzchu wykonana z drewna, lub innego
materiału, nakryta czymś przeźroczystym.
Stoi na gruncie.
Może być wpuszczona na stałe w ziemię lub przenośna.
Inspekt może być ciepły lub zimny.
Inspekt ciepły ma pod wierzchnią warstwą gleby ogrzewanie.
Inspekt zimny takiego ogrzewania nie ma.

> Domyślam się oczywiście, że rozsadnik, to
> wydzielona część działki, gdzie wysiewa się
> nasiona i potem rozsadza gdzie trzeba, jak
> wykiełkują i troche podrosną.
Zgadza się.

> Ale dlaczego ma być zimny?
Bo nie jest wymagane aby był ciepły. Wystarczy jak będzie inspekt bez
ogrzewania od spodu.

> i jak to zrobić?
Najprościej (co nie znaczy że najlepiej) zbić cztery deski o grubości 25 mm
i wysokości 15 i przykryć szybą (lub starym oknem).

> Czy ziemia w tym rozsadniku jakaś specjalna musi
> być?
Taka jaką masz na działce. Może być kompostowa.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

3. Data: 2007-04-17 19:31:20

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl napisał(a):
> [...]
> Inspekt może być ciepły lub zimny.
> Inspekt ciepły ma pod wierzchnią warstwą gleby ogrzewanie.
[...]

Kaloryfery?
;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2007-04-17 19:39:21

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak napisał:

> Kaloryfery?

Zdaje się, że udeptany obornik

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2007-04-17 19:44:40

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i wysokości 15 i przykryć szybą (lub starym oknem).

> Taka jaką masz na działce. Może być kompostowa.

serdeczne dzięki, bardzo mi to pomogło

Anka

6. Data: 2007-04-17 19:57:36

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz napisał(a):

> Zdaje się, że udeptany obornik

Kurzy? Świński? Krowi? Owczy? Koński?
;-)
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-04-17 20:02:26

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:
> Zdaje się, że udeptany obornik
Może też być pocięta i ubita słoma zasilona saletrą amonową.
Zamiast słomy może być trawa, chwasty słowem wszystko co się od procesów
biologicznych samo zagrzeje.
Ja stosuję półmetrową warstwę trawy.

8. Data: 2007-04-17 20:11:54

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Udziadeksu?@wro.vectranet.pl

> Może też być pocięta i ubita słoma zasilona saletrą amonową.
> Zamiast słomy może być trawa, chwasty słowem wszystko co się od procesów
> biologicznych samo zagrzeje.
> Ja stosuję półmetrową warstwę trawy.

Dzięki za pomoc. Jerzy chciał mnie zniszczyć :-)

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2007-04-17 20:29:42

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz napisał(a):
> Użytkownik Udziadeksu?@wro.vectranet.pl

> Dzięki za pomoc. Jerzy chciał mnie zniszczyć :-)

Ja? Nic z tego. Masz konia z rzędem?
Nie? to zaprzyjaźnij sie z Miłką.
:)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2007-04-18 09:28:20

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja? Nic z tego.

O,już mi lepiej :-)

>Masz konia z rzędem?

Mam,przysłowiowego :-) Nagroda za odpowiedź
na zagadkę Marty .

> Nie? to zaprzyjaźnij sie z Miłką.

Wszyscy o zielonych palcach to przyjaciele ;-)

Pozdrawiam, Barbara

glony
Rację mają czy nie?
Dirko - żyją:)