zioła na słonecznym balkonie?

1. Data: 2006-05-11 15:32:46

Temat: zioła na słonecznym balkonie?
Od: " Emilia" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.
Moja wiedza o ogrodnictwie jest prawie zerowa, ale cóż kiedyś trzeba zacząć...
Problem jest taki: mam balkon od południa, bardzo nasłoneczniony i myślałam o
trzymaniu na nim w skrzynce ziół.
Jakie rodzaje ziół (o ile w ogóle) by się do tego nadawały? Kiedy i w jakiej
formie (najbardziej by mnie interesowały już gotowe sadzonki) należałoby je
wsadzić?
Dziękuję za wszelką pomoc.
Emilia

2. Data: 2006-05-11 18:42:46

Temat: Re: zioła na słonecznym balkonie?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Emilia" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakiej
> formie (najbardziej by mnie interesowały już gotowe sadzonki) należałoby

Wsadzić natychmiast. Sadzonki dostaniesz w sklepach ogrodniczych albo na
kiermaszach roślin. Jednoroczne, wieloletnie. Polecam lebiodki (oregano),
tymianek, macierzanki, rozmaryn, cząber, lawendy, hyzop, szałwie.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-05-12 08:00:56

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> Wsadzić natychmiast. Sadzonki dostaniesz w sklepach ogrodniczych albo na
> kiermaszach roślin. Jednoroczne, wieloletnie. Polecam lebiodki (oregano),
> tymianek, macierzanki, rozmaryn, cząber, lawendy, hyzop, szałwie.

Naprawdę polecasz?
pozdr. z ukrycia Jerzy

4. Data: 2006-05-12 08:14:54

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emilia napisał(a):
> Witam wszystkich grupowiczów.
> Moja wiedza o ogrodnictwie jest prawie zerowa, ale cóż kiedyś trzeba zacząć...

No to zaczynaj. Basia dobrze ci podpowiada. Zioła kochają słońce ale ...

> Problem jest taki: mam balkon od południa, bardzo nasłoneczniony i myślałam o
> trzymaniu na nim w skrzynce ziół. [...]

Skrzynka musi być odpowiednio duza [można trzymac i w doniczkach tylko
jak długo?] i bardzo dobrze izolowana termicznie przed przegrzaniem,
wysychanie podłoża to podstawowy i najwazniejszy problem, przelanie
zresztą też.
Zioła nie lubią ani jednego ani drugiego.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-05-12 10:17:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> wysychanie podłoża to podstawowy i najwazniejszy problem, przelanie
> zresztą też.
> Zioła nie lubią ani jednego ani drugiego.

Za wyjątkiem "pijaczki" bazylii :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2006-05-14 16:19:03

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:

i najwazniejszy problem, przelanie

> Za wyjątkiem "pijaczki" bazylii :-)

Z doswiadczenbia wiem, ze mozna ja jednak 'upic' i 'zapic' :-)))
co prawda na slonecznym parapecie, ale zawsze ! :-)

Pozdrawiam
Asia

Mszyca na brzozach
szklarnia