zlamanie kosci szyjki udowej

1. Data: 2007-12-18 20:47:24

Temat: zlamanie kosci szyjki udowej
Od: "siliana ." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli juz to sie stanie, to jak wyglada leczenie?
czy wklada sie czlowieka w gips?
ile (mniej wiecej) trwa rekonwanescencja?
czy w trakcie rekonwalescencji mozna chodzic o kulach, na wozku?

2. Data: 2007-12-18 21:18:30

Temat: Re: zlamanie kosci szyjki udowej
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana ." < > napisał w wiadomości
> jesli juz to sie stanie, to jak wyglada leczenie?
> czy wklada sie czlowieka w gips?
> ile (mniej wiecej) trwa rekonwanescencja?
> czy w trakcie rekonwalescencji mozna chodzic o kulach, na wozku?

Różne są możliwości w zależności od rodzaju złamania. Wydaje mi się, że
najlepszym wyjściem jest implantacja endoprotezy stawu biodorowego. Problem
jest taki, że najczęściej szyjkę kości udowej łamią ludzie z osteoporozą a
więc zwykle wiekowi. Nie każdy z nich kwalifikuje się do zabiegu
operacyjnego ze względu na stan ogólny. Alternatywą jest operacyjne
zespolenie przy pomocy śrub, gwoździ. No i wreszcie leczenie zachowawcze ,
nieoperacyjne - wydaje się, że najgorsze wyjście - z powodu bólu chory nie
jest w stanie poruszać się, zalega we łóżku miesiącami , co u starszych
chorych może skończyć się nasileniem niewydolności krążeniowo-oddechowej.
Tylko po leczeniu operacyjnym można chorego szybko uruchomić.

Należy pamiętać, że u osób starszych złamanie szyjki kości udowej wiąże się
z olbrzymią śmiertelnością - nie pamiętam dokładnie ale śmiertelność w ciągu
roku od złamania u osób po 80 roku życia to ok 30-50 %.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2007-12-23 16:43:51

Od: "siliana ." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

regen <r...@-...pl> napisał(a):

> Różne są możliwości w zależności od rodzaju złamania. Wydaje mi się, że
> najlepszym wyjściem jest implantacja endoprotezy stawu biodorowego.

a jezeli chodzi o osobe przed 40-tka z osteoporoza, to rozumiem, ze
optymalnym wyjsciem jest to, co wyzej napisales? czy nfz refunduje ten
zabieg? a jesli nie, czy to droga operacja?

4. Data: 2007-12-23 21:17:34

Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana . <s...@g...pl> napisał(a):

> a jezeli chodzi o osobe przed 40-tka z osteoporoza, to rozumiem, ze
> optymalnym wyjsciem jest to, co wyzej napisales? czy nfz refunduje ten
> zabieg? a jesli nie, czy to droga operacja?

Osobie przed 40-stką rutynowo stara się oszczędzić protezowania. Stosuje się
specjalne pręty, które usztywniają i stabilizują kość. Przyznaję że
niesamowita musiałaby być osteoporoza żeby doszło do takiego złamania u osoby
w tym wieku. Stąd nie jestem pewien jakie byłoby postępowanie w tym przypadki.

Pozdrawiam
Mirab

5. Data: 2007-12-24 20:50:12

Od: "siliana ." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirab <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> niesamowita musiałaby być osteoporoza żeby doszło do takiego złamania u
> osoby w tym wieku. Stąd nie jestem pewien jakie byłoby postępowanie w tym

Osoba ma osteopenie, leczy sie od lat, ale nie reaguje na leki. slabo
wychodzi wlasnie densytometria kosci szyjki udowej. niby to tylko
osteopenia, ale juz sie zdarzylo, ze osoba ta stojac sobie prosto nagle
uslyszala trzask...no i noga byla w gipsie od kostki po pachwine:(

Pomocy, holernie boli mnie ząb, Stokrotka
Pan dr.Piotr Kasztelowicz
artysta Maciej Kot, CENTRUM ZDROWIA DZIECKA w Warszawie
artist Maciej Kot.The Children's Memorial Health Institute
Co to jest medycyna okultystyczna?