złogi w nerkach...?

1. Data: 2003-03-26 17:32:13

Temat: złogi w nerkach...?
Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Ma się to jakoś do pigułek antykoncepcyjnych?
Z powodu podniesionego ciśnienia lekarka zleciła mi USG jamy brzusznej.
Okazało się, że w jednej nerca mam trochę złogów (ewentualnie dużo
bardzo drobnych kamieni).
Co z tym dalej robić? Jakoś się to leczy/wypłukuje? Coś będę musiała
zrobić/jeść, a czegoś mi nie będzie wolno?

--
Kami
____________________________

2. Data: 2003-03-26 20:45:26

Temat: Re: złogi w nerkach...?
Od: "Bogo" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dużo pij, skacz, biegaj, pograj w ping-ponga, nie siedź dużo, szczególnie
przy kompie ;) , dieta ubogobiałkowa, unikaj potraw kwaśnych (zupa
szczawiowa, ogórkowa, rabarbar, cytrusy itp) Kup sobie zioła moczopędne i
pij, pij, pij. Nieznany mi jest wpływ doustnej antykoncepcji na rozwój
kamicy moczowej, może ktoś wie?
03.jasien.net...

3. Data: 2003-03-26 20:54:05

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie kupuję rower i zapisuję się na siłownię ;-)

> nie siedź dużo,
> szczególnie przy kompie ;),

:-(
Siedząca praca w biurze, niestety :-(

> dieta ubogobiałkowa,

Hm?

> unikaj
> potraw kwaśnych (zupa szczawiowa, ogórkowa, rabarbar, cytrusy
> itp)

:-( Szczaw, szpinak (szczawiany szkodzą - uwieeelbiam :-( )...

> Kup sobie zioła moczopędne i pij, pij, pij.

Piję, piję, piję :-)

> Nieznany mi
> jest wpływ doustnej antykoncepcji na rozwój kamicy moczowej,
> może ktoś wie?

No właśnie, gryzie się, czy odpuścić zastanawianie się?

Dzięki wielkie za odzew ;-)

--
Kami
____________________________

4. Data: 2003-03-26 22:07:37

Od: "Csirke" <c...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| :-( Szczaw, szpinak (szczawiany szkodzą - uwieeelbiam :-( )...

Sa różne kamienie i różne złogi. Nie zawsze szczawianowe. Dokładne badanie
moczu powinno wykazać rodzaj złogu. Jeśli jednak są szczawianowe, to trzeba
też zrezygnować z mocnej herbaty i kawy, a przy okazji bardzo oszczędnie
dawkować sobie wszelkiego rodzaju soki, szczególnie cytrusowe i te
przepakowane chemią. Warto zacząć brać magnez oraz zrezygnować z wina.

| Piję, piję, piję :-)

Głównie wodę, mleko, zioła moczopędne, słabą herbatę i od czasu do czasu
kawę.
No i oczywiście piwo!!!!

| No właśnie, gryzie się, czy odpuścić zastanawianie się?

Nie gryzie się.

Csirke

5. Data: 2003-03-26 22:11:40

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

O? A tego nie wiedziałam...

> Dokładne badanie moczu powinno wykazać rodzaj złogu.

Ciekawam, czy zostanie zlecone :-/

> Jeśli
> jednak są szczawianowe, to trzeba też zrezygnować z mocnej
> herbaty i kawy,

Herbata głównie owocowa, średnia zwykła i czerwona. Kawy - z powodu
ciśnienia - nie piję.

> a przy okazji bardzo oszczędnie dawkować
> sobie wszelkiego rodzaju soki, szczególnie cytrusowe i te
> przepakowane chemią.

Cytrusowe nie za specjalnie, najchętniej marchew+jabłko.

> Warto zacząć brać magnez oraz zrezygnować z wina.

Wina nie piję, magnez to i na stresik by mi się przydał...

> Głównie wodę,

O tak, dużoooo...

> mleko,

To sztuczne z pudełka średnio smakuje :-( Wolę maślankę. Tylko... Jak to
się ma do diety niskobiałkowej?

> zioła moczopędne, słabą herbatę

To bez problemu.

> i od
> czasu do czasu kawę.

To niechętnie.

> No i oczywiście piwo!!!!

A to bardzo niechętnie. Ja nie piję alkoholu... Żadnego właściwie.

> Nie gryzie się.

Git :-) Dzięki :-)
Jutro idę do lekarza i baaaardzo jestem ciekawa, co mi pani doktor
powie.

--
Kami (dobranocna)
____________________________

6. Data: 2003-03-26 22:52:21

Od: "Bogo" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie z piwem to nie wiadomo do końca. Okazuje się że piwo zakwasz mocz
i także sprzyja kamicy. Ale nie potwierdzone badaniami klinicznymi :) Na
zdrowie
Użytkownik "Kami" <K...@j...net> napisał w wiadomości
03.jasien.net...

> [...]

ilość substancji czynnej w leku
diaorrhea
ilość substancji czynnej w leku
Dentysta wycenil robote na 35 tysiecy zlotych.
hemoglobina u niemowlaka