znacie coś zamiast wierzby energetycznej?

1. Data: 2006-11-18 15:00:48

Temat: znacie coś zamiast wierzby energetycznej?
Od: "zgraja1" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

od tego roku mam nowy piękny ogród [25 arów] dzierżawiony od
znajomego rolnika. jest to ślicznie położona łąka o powierzchni 40
arów. na tej mniejszej [15 arów] części rosły tarniy, głogi i
inne takie. mój znajomy oczyścił ten teren pod swoją pasiekę.
pszczelarz posadzi tam wierzbę - na opał i dla pszczół. no i
pięknie [wierzb coraz mniej, gdzieś poznikały te z obrazów
chełmońskiego]. tylko mnie troszeczkę szkoda tych głogów. bo tak
sobie - [przy okazji] myślę: gdyby wierzba była taka super na opał
- to sadzonoby tego w bród. ale świeżo ścięta wierzba jest
nasiąknięta wodą jak gąbka, gdzie tam - chyba cała jej energia ze
spalania dopiero starczyłaby do odparowania tej wody. a sucha wierzba
- jest jak papier; przy zwykłym piecu co mielibyście nockę z głowy,
żeby nadążyć dokładać.
czy znacie jakieś drzewo, które w naszym klimacie rośnie szybko, nie
jest tak nasączone wodą i jest bardziej miododajne, albo owocodajne,
lub pożyteczne w inny sposób?
wprawdzie memu znajomemu to niewiele pomoże [przecież nie będzie
wykopywać świeżo wsadzonych drzew], lecz szersza wiedza,
propagowanie takiego drzewa byłaby chyba przydatne. oczywiście,
jeżeli o czymś takim słyszeliście [tu jednak; wierzę w wasze
możliwości].

2. Data: 2006-11-18 15:12:28

Temat: Re: znacie coś zamiast wierzby energetycznej?
Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> wprawdzie memu znajomemu to niewiele pomoże [przecież nie będzie
> wykopywać świeżo wsadzonych drzew],

Obejrzyj brykieciarki i dopasuj nasadzenie do wydajności i ceny tego
urządzenia.Stosowany podobno jest topinambur, miskant,malwa pensylwańska
i inne zielska.
Pozdrawiam.mirzan

3. Data: 2006-11-18 17:09:47

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zgraja1" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>czy znacie jakieś drzewo, które w naszym klimacie rośnie szybko, nie
>jest tak nasączone wodą i jest bardziej miododajne, albo owocodajne,
>lub pożyteczne w inny sposób?

W ogóle nie rozumiem tego pytania a przede wszytskim celu w jakim zaostało
zadane :(((
Swoją drogą 'owocodajność' nie kłóci się z mododajnością.

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

4. Data: 2006-11-18 18:57:02

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>czy znacie jakieś drzewo, które w naszym klimacie rośnie szybko, nie
>jest tak nasączone wodą i jest bardziej miododajne, albo owocodajne,
:)
dla mnie takimi drzewami w najblizszym czasie beda stare odmiany drzew
owocowych
za SAD nr11-12/2006
"w projekcie PROW na lata 2007-2013 przewidziano dopłaty do sadów
tradycyjnych (minimum 60% drzew w nasadzeniu musi mieć 50 lat) o powierzchni
od 0,05 ha do 0,40 ha w wysokości 2100 zł/ha."
Stary sad tradycyjny zawiera co najmniej 12 drzew powyżej 20 lat,
reprezentujących
nie mniej niż 8 odmian.
Sad odnawiany, obejmujący drzewa stare i młode - uzupełniające wypady
powinien
zawierać łącznie nie mniej niż 20 drzew reprezentujących co najmniej 10
odmian.
Sad tradycyjny nowo zakładany obejmujący drzewa młode powinien zawierać co
najmniej 20 drzew reprezentujących nie mniej niż 10 odmian.
Aleja przydrożna lub śródpolna obejmująca nie mniej niż 15 drzew
reprezentujących
co najmniej 8 odmian i nie krótsza niż 100 m.
W sadzie tradycyjnym udział odmian starych, nie może być mniejszy niż 60%.
Odmiany rozmnożone na silnie rosnących podkładkach, (np. jabłoni na siewkach
Antonówki, gruszy na siewkach gruszy kaukaskiej, śliwy na siewkach ałyczy,
czereśnie na siewkach czereśni ptasiej, wiśni na siewkach antypki lub
czereśni ptasiej)
prowadzone jako wysokopienne drzewa o minimalnej wysokości pnia 1,20 m, w
rozstawie nie mniejszej niż 4 x 6 m i nie większej niż 10 x 10 m.
Wykonywanie podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych, takich jak: cięcie
sanitarne
drzew i prześwietlające korony nadmiernie zagęszczone, usuwanie odrostów i
samosiewów, bielenie pni drzew starszych i zabezpieczanie pnie młodych drzew
przed
ogryzieniem przez gryzonie, utrzymanie ogólnego porządku w sadzie.
Proponowane płatności:
Uprawy sadownicze sad już istniejący :2100 PLN
koszt założenia sadu tradycyjnego: 2485 PLN
:)))))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

5. Data: 2006-11-19 15:30:10

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisała:

> Swoją drogą 'owocodajność' nie kłóci się z miododajnością.

Te cechy doskonale łączy dereń jadalny (Cornus mas).
Podawane jest, że ma bardzo twarde drewno, zatem chyba nie wodniste.

Pozdrawiam nalewkowo, :-)

Zbyszek

6. Data: 2006-11-19 19:04:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:ejpta1$7cn$1@inews.gazeta.pl...

> Te cechy doskonale łączy dereń jadalny (Cornus mas).
> Podawane jest, że ma bardzo twarde drewno, zatem chyba nie wodniste.

Takie drewno palic to moim zdaniem marnotrawstwo.
Poza tym deren jadalny rosnie powoli w porownaniu z gatunkami uprawianymi na
mase drzewna.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2006-11-19 19:44:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Takie drewno palic to moim zdaniem marnotrawstwo.
> Poza tym deren jadalny rosnie powoli w porownaniu z gatunkami uprawianymi

No to robinia biała. Miododajna jest, masy dużo, wyciąć nie szkoda:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-11-20 08:04:56

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robinia.

--
Dariusz Pakosz

9. Data: 2006-11-20 13:58:38

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> No to robinia biała. Miododajna jest, masy dużo, wyciąć nie szkoda:)

Przyszla mi na mysl jako pierwsza jednak zeby nie burzyc krwi w tych
grupowiczach, ktorzy robinii maja po dziurki w nosie, nie wspominalem o tym
;)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2006-11-20 21:43:52

Od: "M L" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętam Waszą reakcję na zapytanie - Jak uśpić drzewo brzozy, bodajże.
Jaka była agresywna reakcja.
Czy coś się od tej pory zmieniło?
Można dereń, robinię zarzynać bezkarnie? Brzozy nie.
Nawet w celu ogrzania tyłka.

sympatyczna grupa!
Tradycja w narodzie ginie - Grzegorzom
Znów o trawnik