znieczulenie przed zastrzykiem! istnieje???

1. Data: 2004-02-27 19:18:28

Temat: znieczulenie przed zastrzykiem! istnieje???
Od: "ula" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od poniedziałku mam dostawac bardzo bolesne zastrzyki na zapalenie nerwu
(witamina B-chyba). Brałam już te zastrzyki i wiem że są bardzo bolesne!!
Czy są jakieś środki znieczulające ich bolesność, czy może istotna jest
grubość igły i technika podawania?
Błagam o radę! musze przyjąć 20 takich zastrzyków.

2. Data: 2004-02-27 19:23:17

Temat: Re: znieczulenie przed zastrzykiem! istnieje???
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grubość igły i technika podawania?
> Błagam o radę! musze przyjąć 20 takich zastrzyków.

na znieczulenie przy zastrzyku mozna zastosowac masc EMLA smaruje sie miejsce
w które bedzie zastrzyk i zakleja sie specjalnym plastrem ktory jest dołaczony
przy masci macs zaczyna działac po godzinie a po dwuch godzinacz trzeba zdjac
plaster i zmyc resztki masci i spokojnie mozna isc na zastrzyk .Stosowałam to
u mojej córki i było o.k nawet nie mrugneła przy wkuwaniu

3. Data: 2004-02-27 19:55:15

Od: Monika <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> na znieczulenie przy zastrzyku mozna zastosowac masc EMLA
z tym, że EMla działa np. przy pobraniu krwi lub zastrzykach podskórnych,
Przy zastrzykach domięśniowych nic nie daje.
Pozdr.
Monika.

4. Data: 2004-02-27 20:48:36

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ula" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (witamina B-chyba). Brałam już te zastrzyki i wiem że są bardzo bolesne!!
> Czy są jakieś środki znieczulające ich bolesność, czy może istotna jest

Ciekay temat. Sa co prawda masci dzialajace powierzchownie ale one na pewno
nie pomoga w zastrzykach domiesniowych. Kiedys, jak bylem dzieckiem
pielegnirka bardzo mocno mnie klepnela po tylku i nie czulem samego wklucia
ale jesli substancja jest gesta to jednak boli.

Ciekawe czy sa przeciwskazania do znieczulenia lidokaina przed wlasciwym
zastrzykiem???

K.

5. Data: 2004-02-29 13:30:24

Od: woo-cash <w...@W...konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

ula <m...@a...pl> był(a) tak miła/y i napisał(a) w wiadomości
<c1o58c$fvk$1@nemesis.news.tpi.pl> datowanej pią 27. lutego 2004 20:18:

> [...]
> grubość igły i technika podawania?
> Błagam o radę! musze przyjąć 20 takich zastrzyków.

Problem w Twoim przypadku to moment samego wkłucia igły, czy injekcji? Na
wkłucie nie mam patentu - przypuszczam, że ktoś coś wymyśli tutaj.

Jeśli chodzi o samo wstrzykiwanie, to radę mam jedną: bardzo cierpliwą
pielęgniarkę, która będzie bardzo powoli ten tłoczek od strzykawki
naciskać. Oczywiście wymagane jest również pozytywne podejście, którego
chyba Ci brak.
I jeszcze jedna rada, którą kiedyś dała mi pielęgniarka robiąca zastrzyk.
Leżąc na brzuchu, nogę po tej stronie, po której będziesz mieć wbijaną
igłę, oprzyj na wysokości kostki na drugiej nodze (nogi skrzyżowane na
wysokości kostki, na wierzchu ta od pośladka, w który będziesz mieć
zastrzyk). Pomaga to rozluźnić mięsień, zmniejszając ból.

Pozdrawiam,
Woo.

--
= Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash = "Prawda jest jak dupa.
= = Każdy ma swoją."

6. Data: 2004-02-29 20:33:41

Od: "Zbyszek S." <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grubość igły i technika podawania?
> Błagam o radę! musze przyjąć 20 takich zastrzyków.

Nie wiem , czy to jeszcze mają , ale przed laty przed zastrzykiem też
bolesnym
lekarz - nie pielęgniarka - polał skórę środkiem używanym przez stomatologów
to był chyba Chlorek etylu w szklanym pojemniku z zaworkiem . Pamiętam ,
że
środek zamroził skórę bardzo skutecznie i nic nie czułem
Zbyszek

Czy ktos cos wie o pielegniarstwie europejskim?
Pigulka - zapomniala wziac!
Oko - zmiany zwyrodnieniowe siatkówki
nerwy twarzy...
bilirubina- proba watrobowa