zoladek a 12stnica

1. Data: 2000-12-09 21:28:23

Temat: zoladek a 12stnica
Od: "Iwicz" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

mam pytanie przed gastroskopia- po czym bez tego badania poznac, czy chodzi
o wrzod zoladka czy 12stnicy?
czy chodzi o to, jak szybko po posilku odczuwa sie bol?
czy wrzody sie w ogole operuje czy leczy jakas dieta?

Iwicz- dziekuje

2. Data: 2000-12-10 10:52:01

Temat: Re: zoladek a 12stnica
Od: "Maciej R" <r...@l...citynet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwicz napisal:

>mam pytanie przed gastroskopia- po czym bez tego badania poznac, czy chodzi
>o wrzod zoladka czy 12stnicy?
>czy chodzi o to, jak szybko po posilku odczuwa sie bol?

mniej wiecej o to chodzi, kiedy wystepuje bol
bol po jedzeniu - zoladek
bol naczczo, np. w nocy - dwunastnica

>czy wrzody sie w ogole operuje czy leczy jakas dieta?

wrzody zoladka u mezczyzn mozna operowac ale przy dwunastnicy wystarczy
mniej "agresywna" dieta, leki oslaniajace i H2 - blokery
Mnie pomoglo.

Pozdrawiam
Maciek R.

3. Data: 2000-12-10 20:48:01

Od: "Kasia" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwicz" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> o wrzod zoladka czy 12stnicy?
> czy chodzi o to, jak szybko po posilku odczuwa sie bol?
> czy wrzody sie w ogole operuje czy leczy jakas dieta?

Choroba wrzodowa zoladka
Główne objawy to: bóle w nadbrzuszu o charakterze ucisku, pieczenia,
gniecenia itp w stałym czasie po jedzeniu w zależności od umiejscowienia
wrzodu, zlagodzenie dolegliwosci po wypiciu mleka, okresowosc wystepowania
glownie wiosna i jesienia
Choroba wrzodowa XII
bol na czczo lub okolo 2h po jedzeniu, bol ustepuje po spozyciu kolejnego
posilku, odbijanie, zgaga, pieczenie, brak apetytu
A co do leczenia to naa pewno obowiazuje dieta: niskotluszczowa, pokarmy
niesmazone!!!, zakaz picia akoholu, zakaz jedzenia pokarmow ostrych, sokow
owocowych, kawy,poniewaz pobudzaja wydzielanie kwasu solnego, a leczenie
farmakologiczne
a.. leki zobojętniające kwas solny
b.. leki blokujące receptory H2 -działanie antysekrecyjne- zmniejszające
wydzielanie kwasu solnego
c.. leki hamujące pompę protonową-działanie antysekrecyjne-zmniejszjące
wydzielanie kwasu solnego
d.. prostaglandyny-działanie antysekrecyjne i ochronne na śluzówkę
e.. leki o działaniu miejscowo ochronnym
f.. leke przeciwbakteryjne-w przypadku obecności Helicobacter pylori
Leczenie chirurgiczne stosuje się głównie w przypadku powikłań choroby
wrzodowej: perforacja wrzodu, zwężenie nie ustępujące po leczeniu
zachowawczym, nawroty krwawienia z przewodu pokarmowego.

4. Data: 2000-12-11 20:06:53

Temat: Odp: zoladek a 12stnica
Od: "Iwicz" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia <z...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
ał:910q9j$csq$...@b...ds5.agh.edu.pl...

> [...]
> wrzodowej: perforacja wrzodu, zwężenie nie ustępujące po leczeniu
> zachowawczym, nawroty krwawienia z przewodu pokarmowego.

choc dieta nie brzmi ciekawie... :(
:)

Iwicz

5. Data: 2000-12-12 15:10:21

Od: "Kasia" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Kasia <z...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]
No tak...zwykle tak jest, ze to co smakuje szkodzi. Chociaz nie oznacza to,
ze bedziesz musiala stosowac sie jakichs drastycznych zakazow. Co prawda nie
mozna zajadac sie ciagle golonka, ale slaba kawa rozpuszczalna, czemu nie.
Glowa do gory! ;)))

Konserwanty
Mleko...
poradnikmedyczny.pl - nowe artykuly