żółtaczka typu B

1. Data: 2005-07-25 22:30:09

Temat: żółtaczka typu B
Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

przed operacją kazali mi się zaszczepić na wirusa wątroby typu b i tak
sobie myślę czy nie wywaliłem kasy w błoto bo przecież równie dobrze
mogę złapać wirusa typu a lub c albo inną cholerę... jeden zastrzyk 50
zł! a mam wziąć trzy. czy często się zdarza infekcja pooperacyjna?

2. Data: 2005-07-26 06:10:01

Temat: Re: zóltaczka typu B
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

to prawie jak z ubezpieczeniem np. domu. zastanawiasz sie po cholere
placic po 200 zl rocznie, skoro jest mala szansa na burze, która
uszkodzi twój dom - mala, ale jest; a gdy juz sie przydarzy -
bedziesz dziekowal opatrznosci, ze byles ubezpieczony..
z tym szczepieniem jest podobnie - ryzyko zakazenia jest obecnie duzo
mniejsze niz 10 lat temu, ale jest. poza tym na HCV nie ma szczepionki
- cóz, trudno. ale skoro jest na HBV warto sie zabezpieczyc i
niepotrzebnie nie narazac (moze sprzet, którym bedziesz operowany
byl slabo sterylizowany, bo zabraklo pieniedzy na prad? :) )
idzie tu przeciez o twoje zdrowie - wiec koszt jest mniej wazny.
poczytaj czym grozi zakazenie HBV i idz po szczepionke. :)
pzdr.

3. Data: 2005-07-26 07:06:29

Temat: Re: żółtaczka typu B
Od: "lamia" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie tylko kwestia zdrowia. Przez lata często ludzie pozywali szpitale do
sądu o odszkodowanie za zakarzenie ich wirusem typu B . Teraz aby do tego
niedochodziło jest przepis - jeśli się nie zaszczepisz nie zoperują cię !
Więc nie masz wyboru . Bez szczepień przyjmują tylko z wypadku.

4. Data: 2005-07-26 15:40:23

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lamia" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tego niedochodziło jest przepis - jeśli się nie zaszczepisz nie zoperują
> cię ! Więc nie masz wyboru . Bez szczepień przyjmują tylko z wypadku.

Przykro mi ale jest to kompletna bzdura. Nikt nie ma prawa odmowic
zoperowania osoby w trybie planowym, ktora niewykonala szczepien.
Nie wiem jak to wyglada ze strony szpitali i ich rozliczen z NFZ ale bywa
roznie. Niektore szpitala szczepia pacjentow przed operacja za wlasna kase.
Inne nieswiadomym pacjentom tlumacza, ze obowiazkowo za wlasna kase maja sie
zaszczepic. Czyli jak zwykle w Polsce zwykla przepychanka i spychologia.
Żeby ktos nie zrozumial, jestem przeciw szczepieniom. Akurat te przeciw wzw
typu B radykalnie zmienily sytuacje epidemiologiczna w ciagu ostatnich 10-15
lat.

5. Data: 2005-07-26 15:41:24

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
[...]

porownanie szczepienia do ubezpieczenia nie jest adekwatne. Tu nie chodzi
tylko o ryzyko zachorowania i jego stosunek do kosztow zwiazanych ze
szczepieniem.
Liczy sie rowniez zdrowie populacji. Dlatego przy minimalnym ryzyku
zachorowania, poszczegolnej osobie moze nie oplacac sie szczepic. Czyli
adekwatnie jak z ubezpieczeniami, ktore sa z zalozenia sa nieuczciwym
zakladem.. Natomiast z punktu widzenia populacji szczepienia moga byc
oplacalne bo w nieszczepionej populacji choroba moze zaczac sie
rozprzestrzewniac a nieubezpieczenie sie np od ognia nie powoduje wiekszej
ilosci pozarow. A wrecz odwrotnie. Znika pokusa, zeby spalic wysoko
ubezpieczona stodole :-).

6. Data: 2005-07-27 17:32:03

Od: "lamia" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz Piotrze ja sama zetknełam się z takim przypadkiem. Niedawno w
szpitalu na Stępińskiej w Warszawie była operowana moja córka .W tym samym
czasie na planową operację ( guz mózgu) przybyła 25 letnia kobieta. Niestety
odprawiono ją z kwitkiem do domu każąc najpierw się zaszczepić na WZW B .
Bez tego odmówiono wpuszczenia na oddział. Kazali jej zgłosiść się ponownie
kiedy będzie już po drugiej dawce szczepionki. I co ty na to? Znam też inne
przypadki tego typu (dotyczące mojej rodziny i znajomych) . Pozdrawiam

7. Data: 2005-07-28 11:56:30

Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lamia napisał:

> [...]
> przypadki tego typu (dotyczące mojej rodziny i znajomych) . Pozdrawiam

faktycznie tak jest, na własnej skórze przekonałem się o tym, więc nie
żal mi wydanych 150 zł.

8. Data: 2005-08-01 21:15:09

Od: surgeons <p...@w...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia napisał(a):
> [...]
> niedochodziło jest przepis - jeśli się nie zaszczepisz nie zoperują cię !
> Więc nie masz wyboru . Bez szczepień przyjmują tylko z wypadku.

Witam.
Nie ma takiego przepisu. od 3 lat szczepienie przeciwko WZW B przed
planowymi operacjami jest zalecane a nie obowiązkowe, czyli pacjent sam
sobie go finansuje. Wcześniej było refundowane. Faktycznie kwestia
odszkodowań jest ważna bo nasze sądy orzekają zawsze wine szpitala.
Istnieje jednak coś takiego jak oswiadczenie pacjenta, że nie chce się
szczepić przed planowaną operacją i bieże na siebie odpowiedzialność za
ewentualne zakażenie. (gdyby było tak jak mówisz to nawet krwi na
badania nie można byłoby pobrać bez szczepienia)
P. Gajdek

Hemoroidy?
dobry dentysta poznan
borelioza
Re: bol w klatce piersiowej a angina ropna
IV Europejski Kongres Dialogu i Uniwersalizmu