zolte maliny

11. Data: 2000-11-13 17:09:04

Temat: Re: było zolte maliny ->jest Polana
Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jak to jest naprawde z Polaną
mam posadzone w zeszłym roku jesienią. Owocowały w tym roku dopiero od końca
września w sposób ciągły. Jeszcze jest sporo niedojrzałych zawiązków.
Maja wszystkiego po 2-3 pędy i wszystkie sa tegoroczne.
Czy mam je wszystkie wyciąć. I teraz, czy na wiosnę?

Czy w przyszłym roku będa owocowały na przyszłolrocznych pędach, czy moze
jeszcze raz na tych tegorocznych (jesli ich nie wytne)
Bo mi sie juz wszystko pomieszało.
Anka
--------------- Z motyką na słońce ------------------
Z adresu zwrotnego wyrzuć NOSPAM.
poprawny jest <s...@f...edu.pl>

12. Data: 2000-11-13 17:50:49

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anka Stonert <N...@f...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8up75h$gjk$...@h...uw.edu.pl...
> To jak to jest naprawde z Polaną
[...]
> Czy w przyszłym roku będa owocowały na przyszłolrocznych pędach,
tak (VIII-XI) i (VII-IX)
> jeszcze raz na tych tegorocznych (jesli ich nie wytne)
pozdrawiam Jerzy.

13. Data: 2000-11-14 12:09:35

Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki to zabieram sie do totalnego cięcia.

14. Data: 2000-11-14 12:50:06

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anka Stonert <N...@f...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ura08$cqd$...@h...uw.edu.pl...
> Dzieki to zabieram sie do totalnego cięcia.
Zaczekaj, a wiesz jak to robić.
Tzn. jak ciąć aby mieć dużo owoców i jak najdłużej czyli VII-XI?
pozdr Jerzy

15. Data: 2000-11-15 11:59:31

Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@m...pl> napisał
>Zaczekaj, a wiesz jak to robić.
> Tzn. jak ciąć aby mieć dużo owoców i jak najdłużej czyli VII-XI?
No nie wiem, więc oczekuję na bezcenne rady,
bo bez rad bym wszystko równo zciachala na jakieś 20-30cm..
Przypominam, jest 6 krzaków, mają wszystkiego po 2-3 pędy i wszystkie
one sa tegoroczne, a większość z nich jeszcze owocuje.

Pozdrawiam Anka

16. Data: 2000-11-15 12:23:02

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka Stonert napisała:

> bo bez rad bym wszystko równo zciachala na jakieś 20-30cm..
> Przypominam, jest 6 krzaków, mają wszystkiego po 2-3 pędy i wszystkie
> one sa tegoroczne, a większość z nich jeszcze owocuje.
30 cm to chyba za wysoko lub za nisko. Na takich kikutach w przyszłym
roku nic nie zaowocuje, ale za to ewentualne choroby przechowają
się. Ja scinam na 5-10 cm i odrastają pięknie. Owocują też do tej pory.

Przy okazji poddaję jeden pomysł pod dyskusję.
Ponieważ maliny są bardzo ekspansywne, szukałem czegos na zaporę dla
korzeni.
Wpadłem na pomysł, że gdyby pociąć wykładzinę PCV na paski szerokosci
40-50 cm i wkopać, to korzenie malin tego nie sforsują.
Ostatnio kupiłem z resztek parę kawałkow wykładziny, mam zamiar ją na
wiosnę wkopać.
Co o tym sądzicie?
Krzysztof

17. Data: 2000-11-15 13:02:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 40-50 cm i wkopać, to korzenie malin tego nie sforsują.
> Ostatnio kupiłem z resztek parę kawałkow wykładziny, mam zamiar ją na

W książkach polecają papę, ale to archaiczne. PCV będzie znakomite, też
chowam pasek, żeby wykorzystać w ogrodzie. Nie wymyśliłam jeszcze do czego -
20 cm szerokości, 10 m?

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2000-11-15 23:43:01

Od: c...@w...top.pl (Roman Owoc) szukaj wiadomości tego autora

Dziendobrywieczor Grupo
On Wed, 15 Nov 2000Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> wrote:
> [...]
>40-50 cm i wkopać, to korzenie malin tego nie sforsują.
>Ostatnio kupiłem z resztek parę kawałkow wykładziny, mam zamiar ją na
W tym roku wykopywalem zakopane przed laty kawalki takich wykladzin.
Spelnialy dobrze swoja role, choc sa zimokruche co prowadzi do ich
zniszczenia po kilku latach. Nalepiej sprawdzila sie wykladzina
kuchenna (grubsza) PCV [ z Gamratu :-)) ]
Odchodzimy od nich na skutek zmiejszenia ekspansywnosci niektorych
roslin :-) i powrotu do kamiennych/betonowych kraweznikow.

19. Data: 2000-11-16 06:34:48

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> To jak to jest naprawde z Polaną

Jak jest naprawdę to nie wiem. Wydaje mi się, że najistotniejszą cechą
maliny Polana jest owocowanie jej na pędach
tegorocznych.
Z tego powodu była ona niegdyś hitem czyli przebojem wśród nowości w
roślinach owocujących.
Cecha ta jest bardzo wygodna dla osób które nie znają zasad uprawy malin.
Wystarczy, całkowicie ściąć wszystkie pędy po zbiorze owoców. Takie
postępowanie sprzyja także zdrowotności tych roślin.
Pozostawiając pędy, które już owocowały, na przyszły rok, utrudniamy rozwój
pędów które wyrosną w przyszłym roku i które powinny wydać plon.
Jeżeli, uprawiając tą odmianę, nie wykorzystuje się głównego atutu tej
rośliny, to może właściwiej będzie sadzić inne odmiany, których atuty
wykorzystamy
lepiej.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to