zrobilam buleczki cynamonowe - b dobre

1. Data: 2003-03-13 16:57:19

Temat: zrobilam buleczki cynamonowe - b dobre
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skusilam sie na wyprobowanie przepisu z grupy:
"Bułeczki cynamonowe:

ciasto:
150g masla
800g maki
500ml mleka
50 gr swiezych drozdzy
100g cukru
szczypta soli

masa:
6 lyzek masla
4 lyzki cukru
2 lyzki cukru waniliowego
1 lyzka cynamonu

2 zoltko do smarowania buleczek
cukier krysztal do posypania

1. Drozdze rozdrobnic, wymieszac z 100 ml mleka, 1 lyzka cukru, oproszyc
maka. Odstawic w cieple miejsce.
2. Rozpuscic maslo, dodac mleko, ogrzac do temp.35 st.C, wymieszac z
przesiana maka, dodac zaczyn z drozdzy, cukier i sol. Zagniesc ciasto i
wyrabiac je ok 10 minut, odstawic na 30 minut pod przykryciem w cieplym
miejscu.
3. Przygotowac mase: rozetrzec maslo z cukrem, cukrem waniliowym i cynamonem
(moim zdaniem powinno sie dac wiecej cynamonu, zeby bylo bardzie cynamonowe,
ja w kazdym razie takie bardziej lubie, bo uwielbiam cynamon:) ).
4. Ciasto podzielic na 4 czesci i kolejno rozwalkowywac je na placji o
grubosci 1 cm. Placki posmarowac masa i zwijac w rulony. Rulony ciasta
pokroic na krazki o grubosci ok 1,5-2 cm, ulozyc na papierze do pieczenia i
posmarowac rozmaconym zoltkiem oraz posypac cukrem gruboziarnistym. Piec
ok.15-20 minut w temp. 200-220 st.C.
Podawac na zimno lub cieplo.

Te ciasteczka sa przepyszne. Wychodza sliczne slimaczki. Ja zawsze robie
wiecej niz jest w przepisie. Zawsze rosna slicznie i szybko znikaja ;) W
ksiazce jest podane, ze z takiej ilosci wychodzi ok 40 sztuk, ale wydaje mi
sie, ze jednak troche mniej."

Rzeczywiscie sa bardzo dobre. Nie za slodkie, pachna cynamonem - mniam.
Zgodnie z sugestia autorki dalam 2x wiecej cynamonu. No i chyba ciensze
walkowalam, bo wyszlo mi ponad 40 sztuk, z tym, ze niektore byly malutkie.
Polecam
Myszka