zupa czosnkowa

1. Data: 2003-02-06 10:18:08

Temat: zupa czosnkowa
Od: "Grzegorz Nowosielski" <g...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam - googlowałem już - ale jakoś nie jestem przekonany do tamtych
przepisów....podrzućcie proszę jakiś sprawdzony przepis takowej zupki - aby
tylko nie wymagał pieczenia w piekarniku - bo takowego nie posiadam...

śle pzdrw. gn

1. Data: 2003-02-06 16:17:50

Temat: Re: zupa czosnkowa
Od: "Kocio" <k...@n...alcanet> szukaj wiadomości tego autora

Prowansalska zupa czosnkowa

Skladniki: 4 łyzki startego sera (gruyere, parmezan); 2 glowki czosnku; 1
łyzka tymianku lub łyzeczka suszonego; kilka listkow szalwii lub łyzeczka
suszonej; 2 gozdziki; 1/4 szklanki oliwy; 1 bagietka

Sposob przyrzadzania: Czosnek posiekac, zalac litrem wody, posolic,
podgotowac. Dodac gozdziki i ziola, gotowac 30 min, odcedzic. Jesli ktos
lubi zupę bardziej esencjonalna, zamiast solic, może dodac kostke rosolowa z
kury. Bagietke pokroic w kromeczki, na talerzach umiescic ich tyle, ile
tylko się da (w jednej warstwie), polac kromki oliwa, całosc posypac serem,
zalac wywarem, odczekac chwile, az bagietka nasiaknie plynem, i zjadac z
apetytem.
Na ile osob: 4

Robilam, polecam, tylko zapach sie dlugo utrzymuje

1. Data: 2003-02-06 17:38:49

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Nowosielski" <g...@r...fm> napisał w
wiadomości news:b1td3l$um5$1@skipper.rmf.pl...
> [...]
aby
> tylko nie wymagał pieczenia w piekarniku - bo takowego nie posiadam...

Nie wiem czy takowy widziales. Ja robie w sposob nastepujacy.
JEsli mam rosol, to na rosole, jesli mam czas, nie mam rosolu, wobie wywar
na skrzydelkach.. a jesli nie mam czasu i rosolu, to robie na kostkach
bulionowych
Do zrobionego juz wywaru ok 3 l wciskam w zaleznosci od wielkosci glowke
czosnku (nie zabke, tylko cala glowne - oczywiscie zalezy to tez od
preferencji smakowych)
Czasem taka glowka to za malo. 3-4 zabki nacinam i tak wrzucam do wywaru.
Wszytsko doprawiam do smaku pieprzem, maggi, dosypuje troche majeranku.
do miseczek (talerzy) wrzucam pokrojona w kostke szynke (mozna tez wrzucic
do gotowania), tak samo w kostke pokrojony ser zolty - najlepiej jakis
twardy (kosteczki sera nie powinny byc duze) - ser miekki za bardzo sie
rozlezie, albo rozpusci tworzac niezbyt mila oku konsystencje. Mozarella tyz
zbytnio sie nie nadaje, bo jest ciagnaca. Srr powinien oddac troche smaku,
ale nie rozplynac sie za bardzo.wszystko to zalewam zupa, a na sam koniec
wrzucam do miseczek grzanki ( chleba, bulki ..kupne jak czasu nie ma -
najlepsze Knorra - grzanki powinny byc drobne)
A potem wszyscy az uszami ruszaja palaszujac ta przesmaczna zupe.
I nie zapraszamy gosci do konca dnia, bo czosnek jakby bardzo czuc. Oprocz
tego ze kubki smakowe przezywaja rozkosz - grypa nie ma szans z taka dawka
czosnkowych zabkow :)))
Smacznego

Marta

1. Data: 2003-02-06 17:51:38

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha .. glowka, to taka duuza glowka
w sensie tego czosnku
po prostu zupa musi byc bardzo aromatyczna

1. Data: 2003-02-07 13:28:37

Temat: Odp: zupa czosnkowa
Od: "Jacek_g" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kocio" <k...@n...alcanet> napisał w wiadomości
> Prowansalska zupa czosnkowa
>

> Skladniki: 4 łyzki startego sera (gruyere, parmezan); 2 glowki czosnku; 1

> Na ile osob: 4

kurcze
1/2 glowki na talerz zupy

brzmi mocno ;-)