1,5 ha i nie wiem co zrobic :((

1. Data: 2001-02-22 13:45:08

Temat: 1,5 ha i nie wiem co zrobic :((
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich ogrodnikow i milosnikow ogrodow. Bardzo rzadko zagladam na
Wasza grupe, bo jako zona i matka siedze przede wszystkim w kuchni. Tym
niemniej zagladam, aczkolwiek po raz pierwszy pisze. Na poczatek z jekami
calkowitego ignoranta, laika i nie wiem, jak jeszcze nazwac osobe z moja
znajomoscia zieleniny. Odrozniam dab od buka i maliny od agrestu, ale trawa
dla mnie jest wysoka i niska. Wlasnie trawa zaczyna spedzac mi sen z
powiek. Kupilam w grudniu wlasny kawalek swiata z chalupa! Chalupa jak
chalupa - mur pruski, lupkiem kryta, dzialajacy piec kaflowy w kuchni
(boski ogien :))), studnia, slawojka. A za chalupka, zielonym domkiem, 1,5
ha łaki w jednym kawalku...
Pastwisko, sasiadka pasala tam krowy, sasiad konie, a ja chciałabym zrobić z
tego trawnik. Ponieważ z zakładania ogrodów jestem (na razie!) zielona jak
trawy na wiosnę, dlatego tez zwracam sie do osob, ktore takie klopoty maja
juz za soba i moglyby podzielic sie ze mna swoim doswiadczeniem, polecic
lektury obowiazkowe, tytuly starych postow w archiwum ... Może ktoś mi
pomoze? W ramach wdziecznosci zaprosze latem, a okolica urokliwa.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

2. Data: 2001-02-22 14:55:26

Temat: Re: 1,5 ha i nie wiem co zrobic :((
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dana <d...@n...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Witam wszystkich ogrodnikow i milosnikow ogrodow. Bardzo rzadko zagladam
na
> Wasza grupe, bo jako zona i matka siedze przede wszystkim w kuchni.
[...]
... Może ktoś mi
> pomoze? W ramach wdziecznosci zaprosze latem, a okolica urokliwa.
Witaj Dana,
pożyteczne informacje znajdziesz tutaj:
http://ogrody.agrosan.pl
i tutaj: http://www.ogrodnik.pl/
kolejność czytania dowolna,
> Och, gdyby tak ktos chcial jesc to co ugotuje...
;-))) A jak zaprosisz to pewnie i poczęstujesz?
pozdr. Jerzy

3. Data: 2001-02-22 17:02:15

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli jednym słowem BOSKO!
Ja bym Ci trawnik odradzał - czy nie lepiej pasowałaby tam łąka kwiatowa
koszona parę razy w roku.
Trawnik to potem same problemy - "żeby mchem nie przerastał", kretów zaczyna
się nienawidzić i na nich polować, trzeba kosić w kółko.
Chociaż słyszałem, że koza, jak jej się do kwiatów nie dopuszcza, potrafi
nieżle robić za kosiarkę. Trzeba jednak uważać bo ponoć je wszystko co
podleci i w ogrodzie bywa niebezpieczna.
Może ktoś to zweryfikuje?
Pozdrawiam Bogusław

4. Data: 2001-02-22 17:13:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Bielawski <l...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:973gf1$q9$...@n...tpi.pl...
> Czyli jednym słowem BOSKO!
> Ja bym Ci trawnik odradzał -
200-400 mkw wystarczy,
> czy nie lepiej pasowałaby tam łąka kwiatowa koszona parę razy w roku.
a to polecam również,

> Trawnik to potem same problemy [...]
> Może ktoś to zweryfikuje?
Albo albo, koza niezły pomysł ale za ogrodzeniem, a chciałbyś mieć
ogrodzony trawnik? chyba, że to będzie trawiasty kort.
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2001-02-22 17:39:32

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Bielawski <l...@p...onet.pl> wrote in message
> Czyli jednym słowem BOSKO!
> Ja bym Ci trawnik odradzał - czy nie lepiej pasowałaby tam łąka kwiatowa
> koszona parę razy w roku.
> Trawnik to potem same problemy [...]

Ja tez odradzam trawnik. Ze swoim walcze juz kilka lat
i w planach mam zredukowanie go do minimum.

Pozdrowienia,
Michal

*****************************
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

6. Data: 2001-02-23 07:17:23

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Jerzy

> [...]
> Albo albo, koza niezły pomysł ale za ogrodzeniem, a chciałbyś mieć
> ogrodzony trawnik? chyba, że to będzie trawiasty kort.

No to lepsza będzie świnka morska. Należy wyprodukować taką
klatkę zakrytą od góry, a za to bez dna, wrzucić w to
prosiaczka i tak co pół godziny przesuwać. I jeszcze glebę
użyźni....

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

7. Data: 2001-02-26 11:00:55

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dana <d...@n...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Pastwisko, a ja chciałabym zrobić z
> tego trawnik

Bardzo dziekuje za polecone strony i pomysly. Jestem w trakcie przekonywania
mojego meza, ze chyba nie trzeba calej laki orac, bronowac i na nowo
zasiewac, a wystarczy koszenie co kilka tygodni tego co jest. Zwierzakow na
razie nie bede tam hodowala, przez najblizszy rok czy dwa bedziemy tam tylko
dojezdzac.
Widze, ze odpowiedzieli mi sami bywalcy pl.rec.kuchnia!

8. Data: 2001-02-26 11:41:11

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana wrote:
> Bardzo dziekuje za polecone strony i pomysly. Jestem w trakcie przekonywania
> mojego meza, ze chyba nie trzeba calej laki orac, bronowac i na nowo
> zasiewac, a wystarczy koszenie co kilka tygodni tego co jest.
Zycze powodzenia. Jednak nalezy wziac pod uwage fakt, ze laka moze byc
bardzo nierowna. Dodatkowo powierzchnia tez niemala. Ja mam zaledwie ok.
1500m2 trawnika i kosiarka z noznym napedem jest juz narzedziem bardzo
meczacym. Przy nierownosciach i powierzchni 10 razy wiekszej bez
traktorka sie nie obedzie. Przy okazji zawczasu nalezy pomyslec o
miejscu na skladowanie/kompostowanie skoszonej trawy, bo tego tez
niemalo bedzie.

Mi sie metoda samego koszenia udalo doprowadzic do jako takiego wygladu
trawe w sadzie, ale to zaledwie 1/3 moich trawnikow, a efekt nadal
niezbyt zadowalajacy.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

9. Data: 2001-02-26 12:30:16

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@g...pl...
> [...]
> bardzo nierowna. [...] Przy okazji zawczasu nalezy pomyslec o
> miejscu na skladowanie/kompostowanie skoszonej trawy, bo tego tez

Ze skoszona trawa akurat nie bede miala najmniejszego problemu, poniewaz
sasiad z przeciwka ma kilka dorodnych koni pod wierzch, a sasiadka obok
krowy - moj kawalek swiata lezy prawie w srodku niewielkiej wioseczki.
Faktycznie, jest nierowno, sporo kep starej trawy. Zobacze jak to bedzie
wygladalo jak snieg zejdzie, bo narazie to mam przecudny bialy kobierzec z
Czarna Gora w tle.

10. Data: 2001-02-26 12:33:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:973gf1$q9$1@news.tpi.pl...
> [...]
zaczyna
> się nienawidzić i na nich polować, trzeba kosić w kółko.

Można kawałeczek trawniczka przy domu, ale dalej faktycznie łąkę kwiatową,
parę razy w roku koszoną.

Pozdrawiam, Basia.

Oczary - kupno.
krzew przy kompoście
Do poznaniaków a może nie tylko
POSZUKUJĘ DOSTAWCY KAMIENI OGRODOWYCH
Poszukuje programu do projektowania terenów zielonych