4 badania rtg w ciagu miesiaca.

1. Data: 2003-07-30 16:20:26

Temat: 4 badania rtg w ciagu miesiaca.
Od: "krzysztof" <k...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czekaja mnie w najblizszym miesiacu 4 badania rentgenowskie:
- zatok
- kregoslupa (odc. ledzwiowy)
- kolano
- stopa

Czy to nie za wiele?
Jakie sa limity ilosciowe takich badan?
Dzieki za pomoc.

2. Data: 2003-07-30 20:52:47

Temat: Re: 4 badania rtg w ciagu miesiaca.
Od: Konrad Werner <k...@t...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysztof wrote:
> Witam!
> Czekaja mnie w najblizszym miesiacu 4 badania rentgenowskie:
> [...]

Eh, skoro już wpadłem na chwilę na grupę to odpowiem. :-)
Ja miałem kiedyś w ciągu miesiąca 9 zdjęć i 2 tomografie ( a może 7
zdjęć i 2 tomografie - już nie pamiętam, coś z dziwiątką w każdym razie
;) ) i też trochę się bałem, ale lekarz powiedział, że spoooooko. Choć
przebąknął coś, że warto się prześwietlać w miejscach gdzie są w miarę
nowoczesne maszyny, bo mają znacznie mniejsze dawki promieniowania niż
jakieś stare komusze. :-)

Pozdrawiam.

--
K. gg:1533980

"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one
persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress
depends on the unreasonable man." - George Bernard Shaw

3. Data: 2003-07-30 21:41:41

Od: "Janusz K" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysztof" <k...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3fff.00000cba.3f27f04a@newsgate.onet.pl...
> Witam!
> Czekaja mnie w najblizszym miesiacu 4 badania rentgenowskie:
> [...]

Witam,
Na Twoje pytanie trudno powiedziec, norm jako takich nie ma (jesli chodzi o
narazenie z badan rtg), bo z jednej strony obciazenie promieniowaniem jest
niemale, ale jesli badania sa konieczne - zgadzamy sie na ich szkodliwe
dzialanie tlumaczac korzysciami dla zdrowia (diagnostyka).
Z praktyki powiem (pracowalem w pracowni rtg), ze tak kolo 40% badan jest
wykonywanych niepotrzebnie (albo nie wnosi to nic w diagnostyce, bo i tak
leczy sie objawowo, albo wyniki odbierane sa dopiero przy wypisie pacjenta-
bo trzeba cos napisac w karcie).

Pozdrawiam
Janusz

4. Data: 2003-07-31 11:23:22

Od: "MacGyver" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Werner" <k...@t...chello.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przebąknął coś, że warto się prześwietlać w miejscach gdzie są w miarę
> nowoczesne maszyny, bo mają znacznie mniejsze dawki promieniowania niż

Hmm ja na takiej komuszej maszynie miałem zrobionych 12 zdjeć w ciągu 4 dni,
a dokładnie to był weekend i zdjęcia robione były w piątek, sobotę i
poniedziałek.Było to 4 lata temu, jeszcze żyje i mam nadzieje że będę
jeszcze żył i będę w stanie stworzyć nowe życie;))

Pozdrawiam
MacGyver

5. Data: 2003-07-31 12:44:06

Od: Konrad Werner <k...@t...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

MacGyver wrote:

> Hmm ja na takiej komuszej maszynie miałem zrobionych 12 zdjeć w ciągu 4 dni,
> a dokładnie to był weekend i zdjęcia robione były w piątek, sobotę i
> poniedziałek.

No ale Ty to pewnie przy pomocy zapałki i szczoteczki do zębów
uchroniłeś się od nadmiernego promieniowania. ;-D

> Było to 4 lata temu, jeszcze żyje i mam nadzieje że będę
> jeszcze żył i będę w stanie stworzyć nowe życie;))

Oo, ja też swoją serię miałem dokładnie 4 lata temu. :-)

> Pozdrawiam
> MacGyver

Pozdrawiam.

6. Data: 2003-07-31 18:32:01

Od: "MacGyver" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> No ale Ty to pewnie przy pomocy zapałki i szczoteczki do zębów
> uchroniłeś się od nadmiernego promieniowania. ;-D

Taaa, szkoda że potem tą szczoteczka zęby myłem:PP

> Oo, ja też swoją serię miałem dokładnie 4 lata temu. :-)

No cóż, tylko że to nie była moja pierwsza taka czy podobna seria. Wogóle
jak dotąd w swoim życiu, przy swoich problemach ortopedycznych, troche mnie
naświtlili i troche mam obaw o swoje zdrowie, ale jak narazie nic nie
wskazuje na jakieś powikłania itp. Zobaczymy co będzie, kiedy bede chciał
założyć rodzine i spłodzić potomstwo. Mam nadzieje że się uda:)

Pozdrawiam
MacGyver

morfologia- wyniki
Testy STD w Poznaniu