6-latek problemy z nauką w przedszkolu

1. Data: 2005-10-17 09:10:48

Temat: 6-latek problemy z nauką w przedszkolu
Od: "Aleksa_Be" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mój 6letni siostrzeniec ma problemy z nauką w przeszkolu, moja siostra
przypuszcza że to dysleksja,
chciałabym się dowiedzieć czy już zacząć się martwić że jest trochę do tyłu
od innych dzieci , czy dać mu szanse żeby szedł swoim tempem?
czy istnieją jakieś ćwiczenia żeby zachęcić go do nauki literek?ma słaba
pamięć- nie wiem czy nie chce mu się zapamietywać czy chce ale nie potrafii
może znacie w internecie stronę gdzie są ćwiczenia dla 6latków z takimi
problemami?
dziekuję za każdą pomoc
Aleksa_Be

2. Data: 2005-10-17 11:38:35

Temat: Re: 6-latek problemy z nauką w przedszkolu
Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-10-17 11:10:48 +0200, "Aleksa_Be" <d...@p...fm> said:

> [...]
> chciałabym się dowiedzieć czy już zacząć się martwić że jest trochę do tyłu
> od innych dzieci , czy dać mu szanse żeby szedł swoim tempem?

Jeśli jest w przedszkolu, to właśnie po to tam jest aby się uczyć. I z tego
co wiem i ostatnio było dyskutowane, to w zerówce głównie nabywa
się umiejętności pozwalające na pisanie a nie samego pisania jako takiego.
Dziecko powinno przede wszystkim ćwiczyć rączkę. Rysować, rysować,
rysować ... Dobre jest wszystko czym da się dziecko zainteresować.
Pani w szkole u Piotrka, to nawet zalecała rodzicom, aby z dziećmi bawili się
w rysowanie palcem po blacie, kredkami na dużych kartkach.
Oczywiście wskazane są wszelkie kolorowanki, szlaczki ... Literki to już wyższa
szkoły jazdy na gazie ziemnym wysokometanowym.

I nie należy się przejmować, jeśli na początku roku dziecko w zerówce ma
z literkami problemy. Ma prawo mieć.

Pozdrawiam,
Nela

3. Data: 2005-10-17 12:22:39

Od: "Old Rena" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksa_Be <d...@p...fm> napisała:
> [...]
> chciałabym się dowiedzieć czy już zacząć się martwić że jest trochę do tyłu
> od innych dzieci , czy dać mu szanse żeby szedł swoim tempem?
[ciach]
Czy coś jeszcze niepokoi Twoją siostrę, że podejrzewa dysleksję? Jakieś
problemy z koordynacją ruchową, zapinaniem guzików, wiązaniem sznurówek,
używaniem nożyczek? Może kłopoty z zapamiętaniem nazw i kolejności dni
tygodnia, może przekręcanie wyrazów mylenie wyrazów o podobnym brzmieniu?
Współwystępujących objawów musi być trochę, żeby móc powiedzieć o ryzyku
dysleksji.
Tu jest test dla sześciolatków, który jednak nie zastąpi wizyty w poradni
psychologiczno-pedagogicznej:
http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,52303,1186646.ht
ml

Serio - jeśli coś jeszcze Twoją siostrę niepokoi u synka, co potwierdzałoby
jej obawy związane z dysleksją, to niech się umówi na wizytę w państwowej
poradni - badanie jest bezpłatne.

--
Old Rena, matka gimnazjalisty
[Renata Gierbisz]

4. Data: 2005-10-17 14:09:23

Od: Borek <b...@p...bpp.to.com.remove.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Oct 2005 14:22:39 +0200, Old Rena <o...@g...pl>
wrote:

> Tu jest test dla sześciolatków, który jednak nie zastąpi wizyty w poradni
> psychologiczno-pedagogicznej:
> http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,52303,1 186646.html

Ten sam test, z pełną wersją wyników (trzeba ściągnąć program, spróbować
można za darmo):

http://www.bpp.com.pl/?left=skala-ryzyka-dysleksji&r
ight=opis

wynik w gazecie jest wyłącznie sumaryczny, a skala daje dużo więcej
informacji szczegółowych.

Zajrzyj też na strony o dysleksji:

http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj

ale pamiętaj, że to tylko baaaardzo króciutkie wprowadzenie.
Najważniejsze informacje na teraz znajdziesz w części diagnzoa -
co mogą rodzice.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
i diagnozy ryzyka dysleksji

<a
href="http://www.bpp.com.pl/?left=skala-ryzyka-dysle
ksji&right=opis">Skala
ryzyka dysleksji</a>
<a
href="http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dy
sleksja">dysleksja</a>

5. Data: 2005-10-17 15:48:46

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksa_Be" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
potrafii
> może znacie w internecie stronę gdzie są ćwiczenia dla 6latków z takimi

Proponuje wizyte u psychologa ktory podda go testym z ktorych bedzie wiadomo
w czym tkwi problem.W osrodkach pedagogicznych organizowane sa zajecia dla
dzieci ktore maja klopoty z nauka czy to w wyniku czestych chorob czy po
prostu dzieci sa mniej zdolne.
Tam tez siostrzeniec otrzyma wiele materialow pomocniczych do cwiczen w
domu.

Magda

'Seria niefortunnych zdarzeń' co sądzicie?
Proszę o radę - dot. 15-latka
bol gardla?
ot tak sobie
zaczytał się...