Eutanazja

1. Data: 2001-04-20 16:05:48

Temat: Eutanazja
Od: "Michał Szpakowski" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

50% Polaków ocenia eutanazję pozytywnie, mimo jasnego stanowiska Papieża
Polaka, Kościoła i (nawet) polityków. Dlaczego człowiek chce pozyskać prawo
do decydowania o śmierci innego człowieka?
Dlaczego _niewinni_ ludzie zaczynają być zabijani (np. w Holandii). Do czego
dąży współczesne poczucie moralności człwowieka?

1. Data: 2001-04-20 17:34:10

Temat: Re: Eutanazja
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaniepokojony Michał Szpakowskie bije na alarm, jednak dzwon jego pytan brzmi
falszywie:

> [...]
> Dlaczego _niewinni_ ludzie zaczynają być zabijani (np. w Holandii). Do czego
> dąży współczesne poczucie moralności człwowieka?

Spiesze Cie uspokoic, ze te 50% to na pewno komuchy ze Starej Lawicy
Delirycznej reka w reke z liberalami z Parciatka Ludzi Rozumnych (uczepionych
do burty). [46 + 5%] :-)))))

A serio:
Zamiast Twoich falszywie stawiajacych problem pytan [bo tak naprawde, to
pacjent decyduje, ze chce umrzec, i to nie niewinni ludzie zaczynaja byc
zabijani, tylko niektórzy cierpiacy ludzie chca umrzec, a lekarz moze im teraz
legalnie w tym pomagac],

pozwól, ze postawie prawdziwy problem:

czy do wspóludzialu w samobójstwie powinni byc wciagani lekarze, zwlaszcza w
tych sytuacjach, gdy pacjent nie jest skazany (przez totalne zniedoleznienie)
na korzystanie z ich pomocy w tym wzgledzie?

MZ nie

nie mozna przy tym jednak utrzymywac ludzi przy zyciu na sile
jesli chca umrzec, niech umieraja - maja do tego prawo
ale jesli tylko sa w stanie to samodzielnie zrobic, niech to biora na siebie,
a nie wyreczaja sie instytucjami, czyli szpitalami i pracujacymi w nich
lekarzami, czyli poniekad panstwem

P.

1. Data: 2001-04-20 17:34:57

Od: "Krzysztof" <k...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Szpakowski" <m...@o...pl> napisal:

(...)
> Dlaczego człowiek chce
> pozyskać prawo do decydowania o śmierci innego człowieka?

To, co piszesz, to czysta demagogia. Eutanazja to smierc na zadanie osoby
umierajacej.

Czlowiek chce pozyskac prawo do decydowania o WLASNEJ smierci. Chodzi o
prawo do dysponowania WLASNYM zyciem, takze wtedy, gdy nie ma sie juz
fizycznej mozliwosci wykonania samodzielnie takiej decyzji.

Slowo eutanazja oznacza tyle co "dobra smierc". Jak dla chrzescijanina
cierpienie moze stanowic wartosc, wydaje mi sie ze dosc latwo zrozumiec,
dlaczego niektórzy ludzie moga wolec zminimalizowac to doswiadczenie.
Uniemozliwienie eutanazji osobie jej pragnacej to w moim odczuciu nic innego
jak uwiezienie bez wyroku sadowego, wykorzystujac slabosc fizyczna danej
osoby i czesto poddanie okrutnym torturom podobno "dla jej dobra".

> Dlaczego _niewinni_ ludzie zaczynają być zabijani (np. w
> Holandii).

Jeszcze raz. Prawo w Holandii dotyczy wylacznie smierci na zyczenie osób
poddajacych sie eutanazji.
Oczywiscie, istnieje niebezpieczenstwo naduzyc i mozna by dyskutowac, czy
prawo np. w Holandii takim naduzyciom wystarczajaco zapobiega. Zreszta w tym
celu najpierw nalezalo by sie zapoznac z trescia tamtego prawa (z postu
widac, ze tego nie dokonales).

Moim zdaniem calkowity zakaz jest niemoralny. To tak, jakby zakazywac seksu,
bo przeciez zdarzaja sie gwalty. Tak, zdarzaja sie, i nawet nie zawsze mozna
taki gwalt udowodnic, wiec sprawca pozostaje bezkarny. Aby uzasadnic
odebranie czlowiekowi prawa dysponowania wlasnym losem, trzeba silniejszego
argumentu.

Krzysztof

1. Data: 2001-04-20 18:28:57

Od: "Gitner" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego człowiek chce pozyskać prawo
> do decydowania o śmierci innego człowieka?

nie innego... tylko decydowania o wlasnej smierci !!! A to jest duza roznica

1. Data: 2001-04-20 19:43:44

Od: "Strix" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Szpakowski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
czego
> dąży współczesne poczucie moralności człwowieka?

Zabicie czlowieka, ktory sam tego nie chce, a zdecydowano o tym za niego
jest morderstwem, nawet gdyby bylo to legalne i zgodne z prawem. Jesli
jednak czlowiek starszy lezacy w szpitalu, chory na smiertelna chorobe i w
dodatku ogromnie cierpiacy powinien miec _prawo_ zdecydowac o swoim dalszym
"losie"! Jak mozna odebrac czlowiekowi nawet to prawo? Skoro wiara katolicka
tego zakazuje to katolicy mogliby zdecydowac, ze umra smiercia naturalna.
Ostatnio moj znajomy stwierdzil (ja sie z tym w pewnym sensie zgadzam), ze
skoro Kosciol glosi, ze eutanazja jest zla i _zabroniona_, to nie wolno tez
uzywac lekow, bo skoro Bog chce nam "odebrac" zycie, to powinnismy przyjac
to ze spokojem i sie na to zgodzic.

--
--===[Strix]===--
s...@p...com

1. Data: 2001-04-20 21:08:09

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof wrote:
> Slowo eutanazja oznacza tyle co "dobra smierc". Jak dla chrzescijanina
[..]
> Jeszcze raz. Prawo w Holandii dotyczy wylacznie smierci na zyczenie osób
> poddajacych sie eutanazji.

W Holandii już to nie oznacza. Oznacza zaś paraliżujący strach starych
ludzi przed pójściem do szpitala. I będzie tak w każdym kraju, który
zechce problem eutanazji zinstytucjonalizować.

> Aby uzasadnic odebranie czlowiekowi prawa dysponowania wlasnym losem,
> trzeba silniejszego argumentu.

Może najpierw znajdź argument pozwalający komuś na bezkarne zabicie
drugiego człowieka.

pozdrawiam
Arek

--
Osobom, które dotyka problem przymusowego poboru do wojska, udzielamy
bezpłatnej i legalnej pomocy w ochronie ich planów, poprzez uzyskanie

1. Data: 2001-04-21 07:13:25

Od: "Alexx" <h...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

> W Holandii już to nie oznacza. Oznacza zaś paraliżujący strach starych
> ludzi przed pójściem do szpitala. I będzie tak w każdym kraju, który
> zechce problem eutanazji zinstytucjonalizować.

i do znudzenia: przeciez eutanazja polega na skroceniu ciepien ludziom
nieuleczalnie chorym na ich zycznie...
ale oczywisce to do ciebie nie dotrze i w nastepnych postach znow ty i inni
przeciwnicy euntanazji bedziecie mielili np. o zinstycjonalizowanych
fabrykach smierci sprzezonych z urzedami statystycznymi ktore beda kasowac
kazdego kto skonczy 65 lat i 3 miesiace :P
... lub jakimis innymi wymyslami....

> Może najpierw znajdź argument pozwalający komuś na bezkarne zabicie
> drugiego człowieka.

prosba tego drugiego czlowieka? (ciepiacego & nieuleczalnie chorego)

1. Data: 2001-04-21 09:49:29

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alexx wrote:
> i do znudzenia: przeciez eutanazja polega na skroceniu ciepien ludziom
> nieuleczalnie chorym na ich zycznie...

Nie mówisz prawdy. Eutanazja polega na ZABICIU człowieka nieuleczalnie
chorego. Skróceniem cierpień jest wyłączenie bólu poprzez zabieg chirurgiczny
lub podawanie odpowiedniej dawki środków przeciwbólowych.

> [...]
> fabrykach smierci sprzezonych z urzedami statystycznymi ktore beda kasowac
> kazdego kto skonczy 65 lat i 3 miesiace :P

Nie wymyślaj sobie o czym będę mówił a potem się z tego
wyśmiewał zakładając, że już to powiedziałem.

Nigdzie nie mówiłem o fabrykach śmierci itp. rzeczach - mówię o stanie
FAKTYCZNYM bo nie znoszę eufemizmów, kręcenia kota ogonem itp. rzeczy.

Powtórzę wieć : eutanazja to ZABICIE człowieka i pod żadnym pozorem nie można
tworzyć instytucjonalnej bezkarności wobec tego. Powodów dlaczego tego nie można
robić są dziesiątki i nie mam zamiaru ich powtarzać bo pewnie każdy je zna.
Są to powody społeczne, religijne, jak również moralne.
Zabicie cierpiącego nie może być aktem urzędniczym - jedyne co może ten czyn
usprawiedliwić to akt litości okupiony indywidualnymi i unikalnymi rozsterkami,
oraz przyjęciem odpowiedzialności za ten swój czyn.

> prosba tego drugiego czlowieka? (ciepiacego & nieuleczalnie chorego)

To o rzędy wielkości za mało! Co z WARTOŚCIĄ każdego życia ?
Widziałeś film "Czyż nie zabija się koni"?
Do tego Ci śpieszno? Mamy strzelać do proszących, chcących popełnić samobójstwo,
ludzi w depresji lub chwilowej utracie sensu lub wartości życia? No bo przecież

To ja dziękuję - postoję.

Arek

1. Data: 2001-04-21 13:14:47

Od: a...@...sygnaturce (Jan Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

On So 21 kwi 2001 11:49:29a Astec SA <b...@a...pl> wrote in
<3...@a...pl>

>Nie mówisz prawdy. Eutanazja polega na ZABICIU człowieka
>nieuleczalnie chorego.

Jak zwal tak zwal. Wazne, ze sam o to prosil.

>Skróceniem cierpień jest wyłączenie bólu poprzez zabieg chirurgiczny lub
>podawanie odpowiedniej dawki środków przeciwbólowych.

Czasami ani leki ani zadne zabiegi juz nie pomagaja. I wlasnie z mysla o
ludziach bedacych w takiej sytuacji pomyslana jest ustawa o eutanazji w
Holandii.

>Powodów dlaczego tego nie można robić są dziesiątki i nie mam zamiaru
>ich powtarzać bo pewnie każdy je zna.

Mimo wszystko sprobuj.

>Są to powody społeczne, religijne,

Do poddawania sie eutanazji nikt nie zmusza. Do wykonywania takze.

>To o rzędy wielkości za mało! Co z WARTOŚCIĄ każdego życia ?

To juz nie jest, za przeproszeniem, Twoja sprawa. Nikt Ci nie kaze
poddawac sie eutanazji. Ten wybor pozostaw bezposrednio zainteresowanym,
czyli cierpiacym.

>Widziałeś film "Czyż nie zabija się koni"?

Nie.

>Do tego Ci śpieszno? Mamy strzelać do proszących, chcących popełnić
>samobójstwo, ludzi w depresji lub chwilowej utracie sensu lub wartości
>życia?

Chyba niewiele wiesz o tej ustawie. Dotyczy ona tylko ludzi cierpiacych
fizycznie, bez szans na wyleczenie.

>To ja dziękuję - postoję.

Jeszcze raz powtorze: nikt Cie nie zmusza do eutanazji. Nie wchodz z
buciorami w czyjes zycie.

[=] http://www.ufo.fr.pl <=> Fidonet: 2:480/112.4 [=]
[=] e-mail: avatar[@]data.pl <=> PGP key ID: 0x61409C8A [=]

1. Data: 2001-04-21 16:11:09

Od: "Neron" <h...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niewinni ludzie? Ci ludzie niczego bardziej nie pragną niż skrócenia włanego
cierpienia.
Oni zabiliby się sami gdyby mogli.
Nalezy pogodzić się z faktem że to co dziś pojawia się w Holandii jutro jest
wprowadzane do innych krajów.
Neron

Smierc na zywo
test