A powojnik...

1. Data: 2002-08-19 08:00:44

Temat: A powojnik...
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

A powojnik dalej 'zaplesnialy' :-(((
Wspominany ponad miesiac temu powojnik, na ktorym pojawil sie balawy nalot
dalej wyglada jak zaplesnialy. Nie roznosi sie na na inne okoliczne
powojniki na szczescie, ale mimo spryskania miedzianem (polecono w
ogrodniczym sklepie po ogladnieciu lisci) bez zmian. Roslina sobie kwitnie i
rosnie. Wyglada na to, ze niby nic jej nie przeszkadza, ale .... :-(((
Co robic ???

Asia

P.S. Jak wlasciwie jest z tym miedzianem ???

2. Data: 2002-08-19 19:14:15

Temat: Re: A powojnik...
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Huzarska" <a...@...pl> wrote in message
> [...]
> ogrodniczym sklepie po ogladnieciu lisci) bez zmian. Roslina sobie kwitnie
> rosnie. Wyglada na to, ze niby nic jej nie przeszkadza, ale .... :-(((

Osobiście nie wytrzymałam nerwowo i zajrzałam do kolejnej książki ("Ochrona
ozdobnych pnączy", Łabanowski i S-ka). Podają mączniak prawdziwy (białawy
nalot grzybni na liściach, rozprzestrzenia się na ogonki i młode łodygi.
Tkanki pod grzybnią brązowieją. Przerzuca się też na kwiaty). Zwalczanie:
Amistar, Biosept, Bayleton, Nimrod, Saprol, Sportak Alpha, Topsin, również
Bio Blatt, Bopczos, Pokon Mildew Spray. I "Zabieg należy powtórzyć
kilkakrotnie, stosując fungicydy przemiennie". Wskazane również wycinanie
porażonych fragmentów pędów, usuwanie (palenie) opadłych liści.

I druga możliwość - szara pleśń - ale tu choroba rozwija się od plam na
kwiatach, więc chyba nie to.
Może jeszcze zajrzeć na stronę szkółki 'Clematis' Marczyńskiego i poszukać
wiadomości o chorobach albo nawet skrobnąć bezpośrednio? W końcu to chyba
wiodący guru od clematisów.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-08-19 20:35:35

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Huzarska" <a...@...pl> writes:

> P.S. Jak wlasciwie jest z tym miedzianem ???

Miedzian to dobry jest zapobiegawczo -- ot, wczesną wiosną pędy
zlać. Ale nie na zwalczanie mączniaka (jak sugeruje Basia).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Oskarżyciel publiczny z Igania
Miał kłopoty z pojęciem ,,ścigania'':

4. Data: 2002-08-20 05:19:07

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilkakrotnie, stosując fungicydy przemiennie". Wskazane również wycinanie
> porażonych fragmentów pędów, usuwanie (palenie) opadłych liści.
To bedzie to !!!
Dziekuje bardzo. Po pracy zaraz do ogrodniczego z powyzsza lista.
Bardzo dziekuje.
Mam jednak pytanie, czy po spryskaniu, jakies 2-3 dni jest sensowne to
wszysko wyciac i pozniej spryskac otoczenie ? Czy zostawic rosline i czekac
?

Tego oczywiscie tez nie wiedzialam.

Pozdrawiam
Asia

5. Data: 2002-08-20 05:22:37

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miedzian to dobry jest zapobiegawczo -- ot, wczesną wiosną pędy
> zlać. Ale nie na zwalczanie mączniaka (jak sugeruje Basia).

Na ulotce faktycznie jest napisane, ze tylko do maczniaka rzekomego, nie
prawdziwego, jednak juz wiem, ze i na rzekomego nie dziala.
Dziekuje

Asia

6. Data: 2002-08-20 08:07:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Huzarska" <a...@...pl> napisał w wiadomości

> Mam jednak pytanie, czy po spryskaniu, jakies 2-3 dni jest sensowne to
> wszysko wyciac i pozniej spryskac otoczenie ? Czy zostawic rosline i
czekac
> ?

Zależy jak bardzo roślina jest zaatakowana. Jeśli to tylko pojedyncze
liście, to powycinać, a potem spryskać te mniej porażone. Potem odczekać
parę dni i znowu:( . Obrzydliwość.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-08-20 08:23:26

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zależy jak bardzo roślina jest zaatakowana. Jeśli to tylko pojedyncze
> liście, to powycinać, a potem spryskać te mniej porażone. Potem odczekać
> parę dni i znowu:( . Obrzydliwość.

W gre wchodzilaby cala roslina !!!
Wlasnie sie doczytalam, ze temu maczniakowi sprzyja wysoka temperatura i
nawilzanie lisci. :-( Czyli bankowo 'robie mu dobrze' :-((( caly czas !!!
Na moze szczescie zachorowal tylko jeden i momo, ze jest bliziutko innych
tamte sa zdrowe. Jednak profilakrycznie sprzyskam dzis wszystko, nawet
sasiadujace wiciokrzewy.

Pozdrawiam
Asia

Powitac Wszystkich - wielka prosba