Wierzba karłowata

1. Data: 2002-08-19 08:17:04

Temat: Wierzba karłowata
Od: "kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do szanownych grupowiczów.
Czy mogę teraz przesadzić 4-letnią wierzbę karłowatą/nie pamiętam nazwy/.
Pozdrawiam serdecznie

Krzysztof

2. Data: 2002-08-19 11:28:06

Temat: Re: Wierzba karłowata
Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
>
> Krzysztof
>

> Nazwa nieważna, wszelkie rośliny lisciaste przesadza się po opadnięciu
liści czyli w praktyce nie predzej niz w koncu września - początku
października oraz wczesną wiosną (przed rozwojem liści)
Pozdrawiam, Ewa.

3. Data: 2002-08-20 18:43:03

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie do szanownych grupowiczów.
> Czy mogę teraz przesadzić 4-letnią wierzbę karłowatą/nie pamiętam
nazwy/.

Wierzba karłowata chyba nie ma odmian.
Mam nadzieję, że ta chroniona w stanie naturalnym roślina nie została
jeszcze skomercjalizowana w szerszym zakresie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-08-21 07:18:23

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> napisał(a):

> [...]
> Mam nadzieję, że ta chroniona w stanie naturalnym roślina nie została
> jeszcze skomercjalizowana w szerszym zakresie.

Nie wiem czy to rozumiesz przez komercjalizację ale na Śląsku gdzie przez
część roku mieszkam, wierzba karłowa jest sadzona w celu rekultywacji hałd.
Nie wiem, czy chodzi tu o odmianę karłową chronioną, czy inną.
Poza tym mam wrażenie, że mianem "wierzba karłowa" często określa się
wszelkie wierzby szczepione "na pniu" - w pdróznieniu od "normalnej" czyli
wysokiej wierzby. No i jest jeszcze odmiana płożąca "Repens" raczej nie
pochodząca z Polski i nie chroniona.
Pozdrawiam, Ewa.

5. Data: 2002-08-21 09:45:25

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> wrote in

> [...]
> pdróznieniu od "normalnej" czyli wysokiej wierzby. No i jest jeszcze
> odmiana płożąca "Repens" raczej nie pochodząca z Polski i nie

W Polsce pod ochrona sa dwa gatunki: lapponska (Salix lapponum) i
borowkolistna (S. myrtilloides). Salix repens (wierzba plozaca) wystepuje u
nas naturalnie (nawet w dwoch podgatunkach: piaskowa i typowa). Problem
polega na tym, ze wiele odmian innych gatunkow ma nazwe "repens" by
podkreslic plozacy pokroj. I tutaj bez podania pelnej nazwy botanicznej nie
wiadomo, o co chodzi. Na haldach sadza rozne wierzby, gatunek S. repens, z
tego co wiem, tez.
Pytanie, co to jest wierzba karlowa lub karlowata?
Chba Edyta ma racje, mowiac, ze dla przecietnego czlowieka to kazda
szczepiona na pniu. Byc moze tez kazda o malym wzroscie :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2002-08-21 10:35:50

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy to rozumiesz przez komercjalizację ale na Śląsku gdzie przez
> część roku mieszkam, wierzba karłowa jest sadzona w celu rekultywacji
hałd.

Nabałaganiłem. Przepraszam. Wycofuję swoja wypowiedź.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

A powojnik...
Powitac Wszystkich - wielka prosba