ACHTUNG BABY!!! - Kochduell

1. Data: 2001-09-17 13:56:57

Temat: ACHTUNG BABY!!! - Kochduell
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Libchaberki i libchaberow Kochduellu... Kochduella... no tego na Voxie o 18:15,
informuje, ze w tym tygodniu naprawde moze byc sehr interessant. A to dlatego,
ze tematycznie a nie spontanicznie. Osobiscie, (bo Prusaczki nie ma obok),
uwazam, ze Niemcom reszta swiata powinna zabronic uzywania slowa spontan, jako
ze absolutnie nie pasuje do tej nacji. I PROSZE MI TU NIE WYJEZDZAC Z
SZOWINIZMEM!!! Dziesiec lat tu siedze z przerwami - to i wiem co mowie! Szwab
albo inny Bawarczyk, jak nie zaplanuje albo nie zorganizuje to mu nic nie
wyjdzie a Kochduell jest tego najlepszym przykladem. Dobry program - cudem, bo
spontanicznosc zaproszonych gosci mnie cum bajszpil doprowadza do bialej
goraczki. Kiedy np. wyciagaja ze swoich bawelnianych siatek zakupione produkty,
to ja sie bardziej wkurzam niz ogladajac kampanie wyborcza w polskiej telewizji
a to przeciez wielu doprowadza do rozpaczy. Dobra, a teraz co bedzie: dzisiaj,
znaczy sie w poniedzialek: kuchnia dalekowschodnia, we wtorek: wegetarianska, we
srode: albo rybka albo... owoce morza, we czwartek: egzotyczna (z trawka lub
bez?) a w piatek swieto dla wszystkich zbereznikow wyuzdanych: przyprawy i
warzywa z gatunku barabara, czyli afrodyzjaki.

Kuesschen,

Ireaneus von Sablotzki

1. Data: 2001-09-17 14:21:46

Temat: Re: ACHTUNG BABY!!! - Kochduell
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> Libchaberki i libchaberow Kochduellu... > Ireaneus von Sablotzki

:))))))))))
Mechcia

1. Data: 2001-09-17 15:03:32

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Libchaberki i libchaberow Kochduellu... Kochduella... no tego na Voxie o 18:15,
co ty tutaj z niebieskimi kwiatkami wyjeżdżasz?

> [...]
> albo inny Bawarczyk, jak nie zaplanuje albo nie zorganizuje to mu nic nie

ok. może masz rację, jeżeli chodzi o nacje bawarską i szwabską, ale
wśród prusaków są też różni.
Ja tu problemów ze spontanicznością (w szczególności jeżeli chodzi o
gotowanie) nie mam raczej. Ja tu siedzę dwadzieścia lat bez przerwy (za
wyjątkiem urlopów) i patrząc na Berlin problemów nie mam. W starej
rzeszy różnie bywało, mam niemiłe wspomnienia z Mannheim, ale wśród
znajomych na ogół wpadało się motłochem, patrzyło do lodówki i szafki i
coś montowało. Jedyne, co tą spontaniczność ograniczało, to
Ladenschlussgesetz, co jest rzeczywiście porąbane. Jak ci braknie pędów
bambusa lub innych krewetek o 18:30 (no teraz jest do 20 otwarte, a ja i
o 21:30 coś kupię), to buda i musisz coś innego klecić.

> [...]
> bez?) a w piatek swieto dla wszystkich zbereznikow wyuzdanych: przyprawy i
> warzywa z gatunku barabara, czyli afrodyzjaki.

i co, będzie bardziej spontanicznie? Środowisko telewizyjne należy do
bardzo planujących. Przypominają mi się próby spontanicznego witania
<BACZNOŚĆ> Breżniewa </BACZNOŚĆ>, bo telewizja nadaje. Tu jest to samo,
jedenaście lat mam z tymi łebkami do czynienia to i wiem co mówię.
Jakbym miał robić ranking pragmatyki, to na pierwszym miejscu dałbym
ruskich. Polacy już się zeuropeizowali i rozwiązania
spontaniczno-pragmatyczne nie są tak częste, jak 20 lat temu na przykład
zum Beispiel. Potem reszta Europejczyków z wyjątkowym uwzględnieniem
gradientu południe-północ. Najgosze doświadczenia mam z Duńczykami i
Szwedami, choć "naszych Szwedów" już prawie wychowaliśmy i potrafimy
zmienić plany w ciągu powiedzmy, popołudnia.
Kampanii wyborczej nie oglądam nigdzie, bo wolę sobie poczytać książkę
telefoniczną, ciekawsze.

Waldek

1. Data: 2001-09-17 17:40:43

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Kurcze a ja mam padniety TV i chwilowo Kochduella niet :-( Ze spontanem
zgadzam sie w calej rozciaglosci - najbardziej rozbawila mnie mina znajomej
Niemki, ktora zmuszona byla do przejscia pekinskiej szeeerokiej ulicy nie na
pasach - a Chinczycy tak spontanicznie jezdza nie uzywajac hamulcow a
jedynie klaskonu :-PPPP). Ale Pani von Rojevski (tak sie chyba nazywa ?)
bardzo mi sie w Kochduellu podoba - no i plus dla stacji telewizyjnej, ze
wybrali na prowadzaca kobitke przy kosci a nie jakas chuda szantrape, bo sie
jesc zaraz odechciewa ;-)
Herbatka
galeria grupy kulinarnej: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
jesli chcesz dodac do niej swoje zdjecie - przeslij je na adres:
b...@d...com.pl

1. Data: 2001-09-18 06:23:08

Temat: Re: ACHTUNG BABY!!! - Kochduell/dygresja OT
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ok. mo?e masz racj?, je?eli chodzi o nacje bawarsk? i szwabsk?, ale
>w?ród prusaków s? te? ró?ni.

a ja myslalam, ze Prusiech wybito w pien tak ze 300 czy 500lat
temu. Czy to tylko tych Prusow, co sie pzekorzenili na wschod?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-18 07:52:03

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Irek Zablocki

> [...]
> to mu nic nie
> wyjdzie a Kochduell jest tego najlepszym przykladem.

A Ty myslisz moze, ze inne nacje to spontaniczne ???

Np. Francuzi, znam osobiscie. Mam przy boku specjaliste od zarzadzania
projektami. O boszsz. Gorzej, niz strasznie u niego ze
spontanicznoscia. Nawet mi nie daje spontanicznych pierdulek jako
prezenty (to akurat dobrze, bo nigdy pózniej nie wiem, co z takimi
zrobic...). A jak zrobilam liste potrzebnych rzeczy przed zakupami, to
byl zachwycony: Juz niedlugo ty tez bedziesz mogla zarzadzac
projektami, postep, postep !!!!

A jak zrobie cos nowego do jedzenia, to najpierw niechetnie traca
widelce, pyta: A co to ???, wtedy mówie, nie powiem, bo nie bedziesz
chcial jesc. A to dobre ??? - To wykaze sekcja. Nastepnie próbuje
(zeby mi nie zrobic przykrosci) i stwierdza: A ty wiesz? Dobre !!!

Ogólnie, jest tak otwarty na nowosci, ze az sie plakac chce. Ale
wychowuje go ;-))

A wydawaloby sie, ze Francuzi taki szalony, spontaniczny naród....

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-09-18 10:03:02

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> a ja myslalam, ze Prusiech wybito w pien tak ze 300 czy 500lat
> temu. Czy to tylko tych Prusow, co sie pzekorzenili na wschod?

w niemieckim jest różnica: Pruzzen to ci, których wyrżnęli chrześcijanie
różnego pochodzenia, a Preussen to m.in. potomkowie zakonników
krzyżowych ;-))
Ja miałem na myśli tych ostatnich, obywateli Freistaat Preussen (do
1945) i obecnych mieszkańców terenów na północ białokiełbasianego
równika, czyli takich jak ja.

Waldek

1. Data: 2001-09-18 10:31:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>w niemieckim jest ró?nica: Pruzzen to ci, których wyr?n?li chrze?cijanie
>ró?nego pochodzenia, a Preussen to m.in. potomkowie zakonników
>krzy?owych ;-))
>Ja mia?em na my?li tych ostatnich, obywateli Freistaat Preussen (do
>1945) i obecnych mieszka?ców terenów na pó?noc bia?okie?basianego
>równika, czyli takich jak ja.
>
>Waldek

a mnie sie dalej wydawalo/wydaje, ze te rycerze krzyzowe to tez
nie Prusi, tylko naplywowi i oni sie przyczynili do wycinania w
pien

Krysia

a dlaczego bialokielbasiany?

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-18 13:42:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

to moze mi ktos rozsadnie wytlumaczy rzetelna roznice - ale na
priv. Thank you from the mountain

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-18 13:47:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w niemieckim jest różnica: Pruzzen = Prusowie

> różnego pochodzenia, a Preussen = Prusacy
w polskim też,
pozdr. Jerzy

Fondue
Forma do muffin