ARAUCARIA IMBRICATA

1. Data: 2003-08-21 08:09:45

Temat: ARAUCARIA IMBRICATA
Od: "Łukasz W." <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Byłem niedawno w Niemczech - okolice Hamburga - i mogłem podziwiać w
ogrodach przydomowych piękne okazy roślin, w szczególności spodobała mi się
araucaria imbricata, czyli araucaria chilijska. jestem ciekaw czy może ona
rośnąc w naszych ogrodach. okaz tej rośliny widizałem tez na Bornholmie. udało
mi się znaleźć informacje, że wytrzymuje ona mrozy do -15 stopni C. widziałem
juz sadzonki w sprzedaży, ale są one naprawde drogie (około 300zł!!!). ktoś
może powiedzieć że uprawa tej rośliny jest niemożliwa. ale tak samo jest z
aktinidią chińską, która też teoretycznie wytrzymuje do -15C a w tym roku
wytrzymała bez jakichkolwiek uszkodzeń -23C. z mrozoodpornością to jest różnie.
może macie z tą rosliną jakieś doświadczenia.Łukasz W.

2. Data: 2003-08-21 11:32:34

Temat: Re: ARAUCARIA IMBRICATA
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz W." <l...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
się
> araucaria imbricata, czyli araucaria chilijska.
> może macie z tą rosliną jakieś doświadczenia.Łukasz W.

http://www.ogrody.agrosan.pl/piotr/araukaria.html

Zamiast araukarii można posadzić kuningamię - podobna, a bardziej
mrozoodporna:-)
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-08-31 11:50:57

Temat: Odp: ARAUCARIA IMBRICATA
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Łukasz W. <l...@b...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
różnie.
> może macie z tą rosliną jakieś doświadczenia.Łukasz W.

W Poznaniu widzialam 2m wysokosci araukarie, ktora jaskos sobie daje rade
(tamze widzialam Akuby japonskie i inne japonskie i srodziemnomorskie
"egzoty" w gruncie) w naszym klimacie. Jesli chcesz kupic to drzewo to ze
szkolki jak najzimniejszego klimatu (raczej nie z Holandii) - moze taki typ
bylby odporniejszy na mrozy.

Elfir

Jaka to trzmielina?
rozno z kuchenki gazowej