ASPAT i ALAT

1. Data: 2011-12-20 14:10:10

Temat: ASPAT i ALAT
Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Robiłem badania krwi. Wyszło mi, że mam ASPAT 38 (norma 0-38) i ALAT 39
(norma 0-42).

Szczególnie w tym ASPAT mnie to trochę martwi, bo jestem na styk z
norma. :( Czy powinienem na coś zwrócić uwagę? Czy raczej się nie
przejmować?

Czym mogą być spowoddowane takie wysokie wyniki? Zła dieta?

Pozdrawiam
Piotr

P.S. Mam 25,5 lat.

2. Data: 2011-12-20 17:48:50

Temat: Re: ASPAT i ALAT
Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłem badania krwi. Wyszło mi, że mam ASPAT 38 (norma 0-38) i ALAT 39
> (norma 0-42).

Ogólnie top zauważyłem taką prawidłowość u moich kolegów z roboty, że
normalnie to jest tak że jak chłop dużo żre i robi się otyły to mu wyskakuje
zbyt duży cholesterol. A jak do tego zaczyna dużo chlać to zbyt duży
cholesterol zamienia się w zbyt duże trójglicerydy ze zbyt dużym alatem ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

3. Data: 2011-12-22 19:40:07

Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 18:48, Endriu pisze:

> Og?lnie top zauwa?y?em tak? prawid?owo?? u moich koleg?w z roboty, ?e
> normalnie to jest tak ?e jak ch?op du?o ?re i robi si? oty?y to mu wyskakuje
> zbyt du?y cholesterol. A jak do tego zaczyna du?o chla? to zbyt du?y
> cholesterol zamienia si? w zbyt du?e tr?jglicerydy ze zbyt du?ym alatem ....

Ja nie piję chyba aż tak dużo. Ostatnio prawie w ogóle.
A czy jest możliwe by było to następstwo miesiąca brania Lerivonu (lek
antydepresyjny)???

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2011-12-22 20:21:10

Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" napisał:
> Ja nie piję chyba aż tak dużo. Ostatnio prawie w ogóle.
> A czy jest możliwe by było to następstwo miesiąca brania Lerivonu (lek
> antydepresyjny)???

Wątróbka daje się we znaki.
Nie znam leku, o którym piszesz, ale z założenia niemal KAŻDY obciąża
wątrobę.
Do tego ciężkie żarcie i alkohol i wątróbka dostaje baty.
Skoro piszesz, że nie spożywasz %-ów, to może z dietką coś nie teges...

5. Data: 2011-12-22 20:42:17

Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-22 21:21, Robert pisze:

> [...]
> Do tego ciężkie żarcie i alkohol i wątróbka dostaje baty.
> Skoro piszesz, że nie spożywasz %-ów, to może z dietką coś nie teges...

A tylko chodzi o to co się je czy także ile? Bo jem strasznie dużo (na raz).

6. Data: 2011-12-22 20:44:31

Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o alkohol, to wypiję z pół litra, ale nie częściej niż raz
na 3-4 tygodnie...

7. Data: 2011-12-22 22:19:02

Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" napisał:
> A tylko chodzi o to co się je czy także ile? Bo jem strasznie dużo (na
> raz).

No a co na te wyniki powiedział doctor?
Nie szukaj pomocy medycznej na grupie, bo źle na tym wyjdziesz :-)

Ja postaram się jedynie podsunąć bezpieczną sugestię: ogranicz "ciężkie"
posiłki, szczególnie o późnych porach. Kup jakiś specyfik typu "essentiale
forte" , "hepatil" itp. i wcinaj w miarę regularnie. NA PEWNO nie zaszkodzi.
A o fachową poradę poproś fachowców.

8. Data: 2011-12-23 09:31:26

Od: "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> :( Czy powinienem na coś zwrócić uwagę? Czy raczej się nie przejmować?
>
> Czym mogą być spowoddowane takie wysokie wyniki? Zła dieta?

Może coś zjadłeś, może wypiłeś, może wziąłeś jakiś lek. Na pewno nie ma
żadnego powodu do zmartwienia. Podwyższenie transaminaz ma znaczenie gdy
wynosi kilka razy powyżej normy.
Jak się boisz, to skontroluj wynik za 2-3 miesiące

9. Data: 2012-05-07 14:15:42

Od: "lolek" <l...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <b...@b...pl> wrote in message

> Czym mogą być spowoddowane takie wysokie wyniki? Zła dieta?

Popijasz :-) I nie mów, że nie :-)

rezonans
koloroterapia - bioptron
Grypa/angina pytania ...