Grypa/angina pytania ...

1. Data: 2011-12-17 18:34:45

Temat: Grypa/angina pytania ...
Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzy pytania mam:

1) Gdzie i za jaką cenę można kupić podręcznego zestaw do wykonania
bezpośredniego testu na obecność antygenów S. pyogenes (paciorkowców
odpowiedzialnych za wywoływanie angin) ...

http://img.mp.pl/articles/www/pediatria/_ABC_7.jpg
http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=15281&print=
1&_tc=56F23B5D7EE04402BAEC6A5F25D904C8

2) Jak to jest z penicylinami (Duomox, Augmentin, Ospamox), co one
skutecznie eliminują paciorkowce (angina) czy wirusy (grypa) ?.

3) Czym walczy się z wirusami (grypą) i czy nie czasami tym samym czym
walczy się z anginą ?.

Pytam bo jakoś pół roku temu dopadła mnie - jak się okazało później angina -
i leczono mnie wpierw Duomoxem, (całkowicie nieskutecznie, zeżarłem pół
opakowania tabletek od którego flaki nieźle dostały po dupie) i dopiero
zastosowanie Fromilidu (makrolidy) jakoś mnie doprowadziło do stanu
używalności.
Sytuacja powtórzyła się teraz (znowu na nieszczęście się rozchorowałem) a
doktor zapisał mi teraz Duomox (miałem na szczęści trochę Fromilidu z
zeszłej anginy i wstępnie teraz chorobę zdusiłem lecz skończył mi się
niestety skuteczny specyfik - próbowałem zagadnąć lekarza żeby oprócz
Duomoxu zapisał mi również prewencyjnie Fromilid ale ten kategorycznie się
sprzeciwił).

Pytanie więc skąd on wiedział co za ustrojstwo mnie teraz atakuje (grypa czy
angina), i skąd on wie, że Duomox będzie skuteczny skoro ostatnio nie był, i
czy nie będzie tak że znowu zeżrę paczkę antybiotyków zupełnie niepotrzebnie
?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

2. Data: 2011-12-17 21:33:11

Temat: Re: Grypa/angina pytania ...
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Endriu pisze:

> [...]
> czy nie będzie tak że znowu zeżrę paczkę antybiotyków zupełnie niepotrzebnie

Nie wie. Bez zrobienia antybiogramu przepisuje leki na oślep. Angina
jest jednak dość charakterystyczna, z wirusami gorzej.
Na wirusy antybiotyki nie działają.

--

Paulinka

3. Data: 2011-12-18 08:58:08

Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wie. Bez zrobienia antybiogramu przepisuje leki na oślep. Angina jest
> jednak dość charakterystyczna, z wirusami gorzej.
> Na wirusy antybiotyki nie działają.

Czy ta informacja to pewna informacja biorąc pod uwagę poniższy artykuł ?.

Zasady wykonywania wymazu z gardła na posiew
<http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=15281&_tc=D
08559BE768A4DA5B993FA0DD9FB767D>

"[...] Przyczyną większości zachorowań na ostre zapalenie gardła u dzieci są
wirusy (ok. 70-90% przypadków). Zakażenia o etiologii bakteryjnej,
najczęściej paciorkowcowej (paciorkowce beta-hemolizujące grupy A - PBHGA
[Streptococcus pyogenes]), występują u dzieci nieco rzadziej (10-30%).
[...]".

Nie przypominam sobie aby lakarze pośród tylu chorób napotkających mnie
przez całe życie leczyli mnie czym innym niż tylko antybiotykami, a
wielokrotnie mówiono mi, że załapałem grypę ....

No to jak diagnozują takiego potencjalnego pacjenta np. z AH1N1, że jest on
chory na grypę (a nie np na anginę) , i przy pomocy czego go leczą ?. I na
czym polega ta charakterystycznośc anginy, i jak ją z 100% pewnością
odróżnić od grypy ? (I kto mi do cholery powie w 100% czy ja teraz jestem
chory na grypę czy anginę) ...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

anty HBs
Endokrynolog
Mąka pszenna biała, kontra z pełnego przemiału
Szpital vs Lekarz PK - recepty ??!!
cos na skorze