Aforyzmy Kisiela które dają kopa do zmiany

1. Data: 2017-05-21 15:30:01

Temat: Aforyzmy Kisiela które dają kopa do zmiany
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kłamstwo świadome lepsze jest od nieświadomego: to pierwsze jest
przestępstwem, to drugie rodzajem choroby psychicznej. Prędzej zły
człowiek się poprawi, niż wariat się wyleczy."

"Istnieją utopie przyjemne i nieprzyjemne. Te drugie bardziej zbliżone
są do realności."

"Nie należy odbierać ludziom prawa do niesłuszności. Postępując tak,
przekreślamy, a w każdym razie pomniejszamy triumf słuszności. Ten, kto
nie mając racji, walczy o swoje poglądy, oddaje sprawie prawdy wielką
usługę."

"Kto domaga się przyjęcia przez ludzi wszystkich swoich poglądów, ten
dąży do zubożenia świata, bo chce go zapełnić sobą."

"Kto wie, czy walka z sobą nie daje nam skuteczniejszego zwycięstwa nad
ludźmi niż walka z nimi. Przykładem Ghandi."

"Za moralnością tęskni człowiek niemoralny. Nie tęskni za nią człowiek
moralny, bo nie tęskni się za tym, co się posiada."

"Mądrość jest swego rodzaju zakonem, wymagającym krańcowych wyrzeczeń:
mądrość bowiem nie sprzyja w głębi ani ludzkim przyjemnościom, ani
ludzkim działaniom."

"Dążenie do szybkiego przekonania drugiego człowieka jest z natury
nieuczciwe. Przekonać drugiego człowieka można jedynie przekształcając
jego świat psychiczny, na co potrzeba wiele czasu i środków. Doraźne
przekonywanie partnera polega na narkotyzowaniu go słowami."

"Wolność jednych prowadzi do niewoli drugich."

"Ani skrajny terror, ani skrajny brak terroru nie są wyjściem godnym
polecenia."

"Za chwilę dobrego płaci się zawsze dopuszczeniem zła w innym miejscu."

"Ubóstwienie siebie mści się zawsze - u nieszczęśliwych i pokonanych także."

"Nie ma krytyki szkodliwej, tylko brak krytyki przynosi szkodę."

"Słuszność bawi tylko do czasu."
"Niesłuszność bawi, bo podnieca."

"Nie żyj za długo jedną myślą: to niehigieniczne"

"Dobroć nudzi, gdy nie mamy jej w sobie."

"Przeczekać można wszystko: jeśli nie świat, to ty się zmienisz."

"Prawdy niemiłe nie przestają być prawdami."

"Prawdy niemiłe nie przestają być prawdami."

"Głupiec uspokaja, bo utwierdza nas w sobie."

"Bezbronność prawdy bywa pozorna, lecz do czasu aktualna."

"Kłamstwo bywa logiczniejsze niż prawda."

"Głupiec jest kontent z siebie; gdyby przestał być kontent, przestałby
być głupcem."

"Umysł porządkujący przynosi nam więcej złudzeń niż umysł chaotyczny."

"Woda nie ma smaku - w tym tkwi jej jedność i prawda."

"Wariat ma swoje motywy, człowiek normalny częstokroć nie ma żadnych
godnych uwagi."

"Faust i Don Juan chcieli przeżyć więcej niż inni ludzie: chęć
chwalebna, metody mniej, co gorsza - nieskuteczne."

"Człowiek zawsze usprawiedliwi się przed sobą samym."

"Móc zobaczyć siebie tak, jak nas widzą inni - takie doświadczenie
mogłoby zmienić wszystko."

"Skąd pewność, że cudzy pogląd jest mniej ważny od mojego?"

"Swoją dowolność przyjmujemy za podstawę świata - to już szczyt
uproszczenia."

"Skoro nie możesz wyjść z siebie, nie wymagaj tego od innych."

"Nie ma tego dobrego, co by na złe nie wyszło."

"Cynizm ratuje prawdę, obłuda ją podcina."

Nie ma poglądu, w którym nie byłoby okruchu prawdy. Okruch ten nie jest
mniej cenny przez to, że tkwi w nieprawdzie, jak żyłka złota nie jest
mniej cenna przez to, że tkwi w kamieniu.

Szukać prawdy w nieprawdzie - to trud cenniejszy niż szukanie jej w
prawdzie; ten pierwszy właśnie, a nie ten drugi, zadany jest człowiekowi.

2. Data: 2017-05-21 17:26:36

Temat: Re: Aforyzmy Kisiela które dają kopa do zmiany
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 maja 2017 15:30:02 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
>
> Szukać prawdy w nieprawdzie - to trud cenniejszy niż szukanie jej w
> prawdzie; ten pierwszy właśnie, a nie ten drugi, zadany jest człowiekowi.

"Chrześcijańska Unia Jedności"

3. Data: 2017-05-21 17:33:10

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2017 o 17:26, Jakub A. Krzewicki pisze:
> "Chrześcijańska Unia Jedności"

Wyrwałeś z kontekstu, a kim to było?

4. Data: 2017-05-21 17:43:30

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 maja 2017 17:33:10 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Wyrwałeś z kontekstu, a kim to było?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Chrze%C5%9Bcija%C5%84s
kie_Stowarzyszenie_Spo%C5%82eczne

5. Data: 2017-05-21 17:47:11

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2017 o 17:43, Jakub A. Krzewicki pisze:

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Chrze%C5%9Bcija%C5%84s
kie_Stowarzyszenie_Spo%C5%82eczne

i nic dziwnego:
W początkowym okresie istnienia nie opowiadało się za pluralizmem
światopoglądowym, akceptując dominację marksizmu-leninizmu.

6. Data: 2017-05-21 17:48:09

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2017 o 17:47, pinokio pisze:
> W początkowym okresie istnienia nie opowiadało się za pluralizmem
> światopoglądowym, akceptując dominację marksizmu-leninizmu.

to cytat z Wikipedii

7. Data: 2017-05-21 18:19:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:
> "Kłamstwo świadome lepsze jest od nieświadomego: to pierwsze jest
> przestępstwem, to drugie rodzajem choroby psychicznej. Prędzej zły
> człowiek się poprawi, niż wariat się wyleczy."

Z tym można BARDZO dyskutować. Bardzo.

8. Data: 2017-05-21 18:28:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Z tym można BARDZO dyskutować. Bardzo.

Po pierwsze - kłamstwo zawsze jest świadomą czynnością.
Po drugie - człowiek tzw. zły ma zaburzoną zdolność klasyfikacji i
postrzegania zła, a więc i dobra. Resocjalizacja nie spełnia zadania w
większości takich przypadków - a jeśli nawet, to tylko u ludzi, którzy
wcale nie są źli, tylko zagubieni.
Po trzecie - różni są wariaci, wszyscy jesteśmy wariatami.

9. Data: 2017-05-21 18:35:38

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2017 o 18:28, Ikselka pisze:
> [...]
> wcale nie są źli, tylko zagubieni.
> Po trzecie - różni są wariaci, wszyscy jesteśmy wariatami.

Kisiel pisał po to aby otrząsnęli się fanatycy wierzące w różne upiorne
pomysły: jak komuniści, albo LeoTar - Kisiela piłem do niego.

podobnie
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być
durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi
pewnych, że nie są durniami.

--
Należy zrobić doświadczenie myślowe: wyobraźmy sobie że nie mamy racji...

NLP
Humor (kompleksy)
Cel naszego istnienia.
Cel naszego istnienia
Kraj Rad szczęśliwych, on na zawsze zostanie...