Ajran

1. Data: 2002-06-03 00:58:48

Temat: Ajran
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś turecki , abo algierski przepis , znacie?
pozdr. Alex

1. Data: 2002-06-03 11:29:31

Temat: Re: Ajran
Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" napisał(a):

> Jakiś turecki , abo algierski przepis , znacie?
> pozdr. Alex

o jedyne co znalazlem o nazwie zblizonej. Sczerze nie probowalem...
Ayran
500 ml jogurt (naturalny, zadny tam owocowy)
500 ml (1/2 l) wody
Sol
Jogurt i wode zmiksowac mikserem, lub mieszalka druciana,
dodac soli do smaku. I to wszystko. Kto sprobuje - nie
pozaluje.

1. Data: 2002-06-03 12:42:17

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Wniosek z tego taki, ze musisz zdobyc troche oryginalnego airanu i
> probowac :-)

kupić na przykład. U nas u każdego Turka dostaniesz.

Waldek

1. Data: 2002-06-03 12:42:52

Od: Jacek Adamowicz <J...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" wrote:

> Jakiś turecki , abo algierski przepis , znacie?

Ajran jadlem (pilem?) kiedy bylem w gorach w Kirgizji. Kiedy w gorach
spotykalismy obozowisko pasterzy i stala sobie jurta, zawsze mozna bylo
to od nich dostac. Zdaje sie, ze produkuja to inne bakterie niz te nasze
swojskie jogurtowe, bo smakowalo zupelnie inaczej.

Produkcja odbywa sie na okraglo. Do mleka krowiego dolewaja poprzedniego
airanu i fermentuja. I tak w kolko.

Wniosek z tego taki, ze musisz zdobyc troche oryginalnego airanu i
probowac :-)

Jacek Adamowicz

1. Data: 2002-06-04 05:45:44

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> schrieb im Newsbeitrag

> kupić na przykład. U nas u każdego Turka dostaniesz.
>
> Waldek
Waldek, a to nie jest taki napoj z jogurtu wody + sol? Ostatnio zachwycam
sie turecki jogurtem firmy Gazi. Probowales to? Jak bulgarski- 3.5 % a
smakuje jak smietana.

Irek

1. Data: 2002-06-04 05:56:21

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...fu-berlin.de...

> kupić na przykład. U nas u każdego Turka dostaniesz.
>
> Waldek

Dzięki ! ;-)
pozdr.Alex

1. Data: 2002-06-04 10:23:48

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Waldek, a to nie jest taki napoj z jogurtu wody + sol? Ostatnio zachwycam
> sie turecki jogurtem firmy Gazi. Probowales to? Jak bulgarski- 3.5 % a
> smakuje jak smietana.

znam ten jogurt. Rzeczywiście dobry. U nas masz w Realu jest turecki
(ale jakieś innej firmy, ale też dobry) i grecki krowi i owczy. Z tego
owczego też już robiłem ajran. A "u turka" mam na myśli kabapiarnię,
gdzie do kebaba sobie możesz kupić szklankę ajranu.
Do robienia własnego jogurtu można wziąć właśnie te szczepy z jogurtów
greckich i tureckich. Te "normalne" to szczepy łagodne i smakują jak...
no jak łagodny jogurt.

Waldek

1. Data: 2002-06-04 11:57:37

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do robienia własnego jogurtu można wziąć właśnie te szczepy z jogurtów
> greckich i tureckich. Te "normalne" to szczepy łagodne i smakują jak...

Ide dzisiaj do mojego Turka, to sie spytam i rzuce moim kaprawym okiem na
sklad.

Irek kochany

smaczny deser ryżowy
Bajaderki hmm...