Ale ryba - na świeta

1. Data: 2000-11-16 11:45:46

Temat: Re: Ale ryba - na świeta
Od: GB <g...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Adam Boczek wrote:

> O jejku, znam rodzine, ktora na Wigilie przygotowuje bigos z miesem i
> ziemniakami... i uwaza to za swoja Wielka Tradycje. Osobiscie nie pochwalam
> ale i nie gonie, a lubie miec w zwyczaju na Wigilie czyms zaskoczyc (a nie
> tylko barszcz - grzybowa -barszcz itd :-).

:-)) Tym bardziej ze sa tacy, co nie cierpia wiekszosci wigilijnych
potraw. Sorry, ale dla mnie karp w galarecie albo w szarym sosie to ...
fuj. I tak zajezdza mulem a w tej galarecie to jeszcze bardziej. Sledzia
przyrzadzanego tradycyjnie tez nie cierpie. I tak od dziecka. Nie moja
wina, ze tak mam. A ten karp w winie i troche na slodko i z serkiem
brzmi pysznie.

GB

1. Data: 2000-11-16 12:48:00

Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz zalozeniem trzymania sie calosci w "kupie" :-) jest roztopiony ser
wiec sadze, ze mozna sprobowac. Jak zrobisz to rzuc na grupe wyniki.

Adam
a...@k...pl

1. Data: 2000-11-16 12:51:00

Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba przesadziłeś z tym bigosem!!! Nie wierzę!

No niestety znam tych ludzi osobiscie... Swoja droga sa to na tyle
"walnieci" ludzie, ze ich jamnik ma prawo sam wyjadac cukier z cukiernicy
dla gosci, tak wiec wszytko to pasuje do siebie (sa inni) :-)

Adam
a...@k...pl

1. Data: 2000-11-16 12:56:35

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba przesadziłeś z tym bigosem!!! Nie wierzę!

Dlaczego nie - arabowie i żydzi pewnie nie uznają tego święta :)))
Poza tym - Wigilia jest w pewnym sensie również świętem świeckim. Ja nie
jadam mięsa w wigilię tylko ze względów tradycyjnych.

> A co do ryby, to są gusta i guściki... Ja tam uważam, że w wigilię
> obowiązują tradycyjne przepisy...

Ale jak byś zebrała tradycyjne przepisy wigilijne z całej polski to by się
zebrało :)
Tradycja to pojęcie względne, tradycje rwnież "się wyrabiają" :)

ostry

1. Data: 2000-11-16 12:59:16

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ten karp w winie i troche na slodko i z serkiem
> brzmi pysznie.

Jednak mimo wszystko proponowalbym lososia lub sandacza lub pstragi - mieso
karpia jest zbyt zróznicowane w zaleznosci od warunków chowu, wielu i
karmy - szkoda sobie smaku narobic a potem splukiwac w kiblu mul ?:)

ostry

1. Data: 2000-11-16 17:23:48

Od: d...@e...net.ae (Tom.W) szukaj wiadomości tego autora

Adam Boczek wrote:

> [...]
> "walnieci" ludzie, ze ich jamnik ma prawo sam wyjadac cukier z cukiernicy
> dla gosci, tak wiec wszytko to pasuje do siebie (sa inni) :-)

Co do bigosu to racja, Ale moze byla to"zwykla" kapusta z grochem?
A wyjadac co sie chce to jamnicze prawo nr 3. Nie do podwazenia.
Postaraj sie o jamnika to zobaczysz.
Hej !Tomek
--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-11-16 18:52:56

Od: "katarzyna" <K...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote in message <8v0hub$c8p$1@flis.man.torun.pl>...

>Poza tym - Wigilia jest w pewnym sensie również świętem świeckim. Ja nie
>jadam mięsa w wigilię tylko ze względów tradycyjnych.<

przepraszam za upierdliwosc, ale ryba to tez mieso, chociaz tradycyjnie za
takie nie uchodzi.
katarzyna

1. Data: 2000-11-16 19:25:52

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 12:52 PM 11/16/00 -0600, you wrote:

>przepraszam za upierdliwosc, ale ryba to tez mieso, chociaz tradycyjnie za
>takie nie uchodzi.
>katarzyna
w tradycji postno-wigilijne ryba miesem nie jest:-) Oczywiscie w punktu
widzenia biologicznego, jak najbardziej, miesnie...
Agnieszka

1. Data: 2000-11-16 22:09:10

Temat: Re: Ale ryba - na swieta
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

GB wystukała w wiadomości <3...@u...net>:

> :-)) Tym bardziej ze sa tacy, co nie cierpia wiekszosci wigilijnych
> potraw. Sorry, ale dla mnie karp w galarecie albo w szarym sosie to ...
> fuj. I tak zajezdza mulem a w tej galarecie to jeszcze bardziej.

Bo z tymi karpiami gotowanymi to jakaś pomyłka. Przepis na karpia
wigilijnego brzmi: karpi niedużych (tak kilogram do półtora) odpowiednią
ilość zamknąć w kuchni razem z solą, mąką, jajkiem, tartą bułką, patelnią
tłuszczem i wujkiem, odbierać wspaniałego smażonego karpia. :)

A śledzie marynje się w occie z dużą ilością cebuli (w zasadzie najlepsza
jest ta cebula, śledź dodawany jest do smaku) ;)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://framzeta.art.pl =(';')=

1. Data: 2000-11-17 05:26:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:

> Bo z tymi karpiami gotowanymi to jakaś pomy"ka.

A to dlaczego?!

Wladyslaw

Co zrobić ze śmietaną ?
Pizza ciasto bez drożdży