Alimenty

1. Data: 2004-12-27 18:34:55

Temat: Alimenty
Od: "Artigiana" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam. Mam pytanie a może ktos z was spotkał się z podobną sytuacją.
Napisałam tego posta również na prawo.pl bo mam nadzieje, że ktoś mi pomoże.
Mam 22 lata i jestem niepełnosprawna od urodzenia, po smierci mojej mamy
zwalila się na mnie opieka nad 78letnią babcią chora na alzheimera ( nadal
badaniami nie potwierdzonego), cukrzycę, parkinsona, miażdżyce i szereg
innych chorób. By się nia opiekować misiałam zrezygnowac ze studiów
dziennych i przenieść się do szkoły za która niestety musze placic.
Babcia ma synów, jeden z nich w miarę pomaga natomiast drugi od smierci
mojej mamy (luty 2004) odwiedził matkę 3 razy, ostatni raz w czerwcu. Nie
jest ani biedny, ani nie mieszka daleko, po prostu ma ją gdzieś i uważa że
cały obowiązek spoczywa na mnie. On wogole sie nia nie interesuje , jakby
wogóle nie była jego matka.
Kilka dni temu ktos zapytał dlaczego nie pozwę go o alimenty dla babci. Bab
ma 800 zł renty, ale przecież jak jedno z rodziców samo wychowuje dziecko to
mimo że ma kasę ma pełne prawo wnieść o alimenty.
Stąd moje pytanie.. Czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje się czy ja w
takiej sytuacji mam prawo wnieść sprawę przeciw niemu o alimenty? przecież
obowiązek opieki nad babcią w pierwszej kolejności spoczywa na synach a nie
niepełnosprawnej wnuczce...Mnie czasami trudno jest coś przy niej zrobić, bo
np mam problemy z dźwignieciem jej, po prostu brakuje mi sił.
Dziękuję za wszelkie sugestie

2. Data: 2004-12-27 18:45:25

Temat: Re: Alimenty
Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> np mam problemy z dźwignieciem jej, po prostu brakuje mi sił.

Skoro Babcia sama nie może sie bronić, członek rodziny może w jego imieniu
podejmować czynności prawne, zmierzające do poprawy jej sytuacji. Nawiasem
mówiąc na synach ciąży ustawowy obowiązek alimentacyjny a więc proces taki
będzie krótki i soczysty.
HuSadam

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841

3. Data: 2004-12-27 20:57:22

Od: Sokol <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 Dec 2004 19:45:25 +0100, HuSadam napisał(a):

> [...]
> mówiąc na synach ciąży ustawowy obowiązek alimentacyjny a więc proces taki

No nie koniecznie.
1. Babicia posiada dochód - 800zł.
2. Jeden z synów zajmuje się nią, a odczucie stopnia pomoc to sprawa
skompliowana.
3. Może zostało w rodzinie ustalone kto ma się zajmowac babcią i na jakich
zasadach.
4. Chwali sie wnuczce chęć zajmowania babcią.
5. Praces nie będzie krótki ale soczysty to zawsze może być.

--
Zdzisław Sokołowski

4. Data: 2004-12-27 21:38:42

Od: "Artigiana" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zasadach.
> 4. Chwali sie wnuczce chęć zajmowania babcią.
> 5. Praces nie będzie krótki ale soczysty to zawsze może być.

1.Babcia ma dochód który nie wystarcza np. na zakup leków na alzheimera
2.Zajmowanie się drugiego syna jest powiedzmy bardzo ograniczone (2 dni w
miesiącu po godzinie), ale załatwia inne sprawy np szpital
3.nie zostało ustalone, po prostu wymyslili ze to mój obowiazek bo się w tym
domu wychowywałam, nikt nie pytał czy chcę
4. Dzięki ....

Marta

5. Data: 2004-12-28 00:09:18

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tym
> domu wychowywałam, nikt nie pytał czy chcę

No więc jednak będzie krótki i soczysty.
HuSadam.

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841

PC i niepełnosprawność
realspeak PL
psy i Niepełnosprawni
Apel do osób niepełnosprawnych chcących otrzymać kredyt na samochód z PFRON
M2 Bradley - plany