Andrut

1. Data: 2001-11-02 17:51:19

Temat: Re: Andrut
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Bo mialas mleko niskotluszczowe moze? Albo evaporated raczej niz condensed?
>MB

z kata, ze spuszczona glowa mrucze: niskotluszcowe ono
bylo.....evaporated w zadnym razie - nie lubie :(
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 13:36:27

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ela" <e...@p...onet.pl>:

> (piszinger).

> Dopiero Makłowicz uświadomił mi, że andrut i piszinger to, to samo.
> Powiedział - jak dziś to pamiętam, że Polacy zamieszkali na dawnych terenach
> Monarchii Austro-Węgierskiej, to wiedzą. Ja nie z Małopolski, więc nie
> wiedziałam.

Ech, wracacie mi wiarę w ludzi :) Pamiętam, jak moja była teściowa z byłą
szwagierką (jeszcze nie były tesciową i szwagierką zdaje się) trochę
się ze mnie podsmiechiwały, że nazwałam toto andrutem, skoro przecież jest to,
uwaga, kajmak.

A teraz wiem, że są na świecie tacy, co myślą tak jak ja: kajmak to to,
co powstaje w wyniku długiego gotowania puszki z mlekiem skondensowanym w
kapieli wodnej (pozdrowienia dla dla CzS), a wafle przełożone owym
to andruty. Uff ;)

Pozdrawiam,

Evva, co ma babcię z Małopolski i właśnie odrabia zaległości na p.r.k.

1. Data: 2001-11-08 13:46:20

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:

> Po zrobieniu tortu waflowego, przycisnąć grubą książką.

Tylko nie ksiazka- szkoda jej :))
Jak robie tot cudo to z reguly cala sie lepie ( nie wiem jak to jest bo
niby nie chlapie, nakladam lyzka, smaruje nozem paluszkiem nie próbuje
ale - i tak rece mam lepkie, stól na którym taki tort waflowy robie tez
z deczka sie klei - wiec ksiazka...brrr...szkoda jej.
pzdrówka
agi

1. Data: 2001-11-08 15:24:17

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na andruty z nostalgicznych lat 70-siatych, kiedy
to co niektorzy jeszcze pacholami byli i byle czym sie cieszyli.
Te wafle robila moja ciocia na biednej wsi lubelskiej, a ja za nie bylam
gotowa zycie oddac.

Niestety lecimy kategoriami "przedmagdalenskimi", czyli wedlug starych norm
szklankowych

paczka kiesielu, najlepiej wisniowego
1/2 szklanki mleka
250 g cukru krysztalu
1 kostka masla (250 g)
troche soku z cytryny

Zagotowac mleko z cukrem (wyjdzie syrop), ostudzic.
Maslo dobrze utrzec i dodawac po lyzce syropu, ciagle ucierajac.
Do smaku dodac sok z cytryny i kisiel. Wszystko razem utrzec na puszysta
mase. Przekladac tym wafle.

Niektorzy moga powiedziec "i to jest taka rewelacja?"
Ja uwazam ze jest i mam swoje do tego sentymenty.
Niestety odtworzyc tego nie moge, bo kiesielu i wafli tutaj jeszcze nie
wynalezli. Ale jak jeszcze kiedys ciocinych wafli znowu sprobuje, to
odplyne.
Iska, skus sie na to, bo to jak te kluchy z serem.

**********
m-gosia rozmarzona
**********

1. Data: 2001-11-19 16:50:38

Od: "Tomek" <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos z szanownych grupowiczow zna dobry przepis na andruta
(piszinger).

To mój, a raczej przechwycony przez moją mamę wiele lat temu przepis.

Wafle:
1 szkl. mleka
1 i 1/2 szkl cukru
3 łyżki kakao
1 margaryna

wszystko zagotować i po odstawieniu dodać 2 szklanki mleka w proszku
niebieskiego ).

Najlepsze są na drugi dzień, ale rzadko kiedy cokolwiek zostawało.

Pozdrowienia
Urszula z Mazur mieszkająca na Kaszubach

czarna fasolka
mus jablkowy do szarlotki-prosba
przyjecie na 10 osob: menu?
Po wczorajszej kolacji chyba awansuję w Cafe
Przyprawy/Krakow