Angiogeneza i Anastomoza!

1. Data: 2000-12-21 14:45:09

Temat: Angiogeneza i Anastomoza!
Od: Pawel Topa <t...@i...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Pierwszy raz zagladam na te liste, wiec po pierwsze witam wszystkich.
Teraz do rzeczy.
Jestem informatykiem i zajmuje sie modelowanie systemow rzecznych, ktore
geolodzy i znawcy tematu okreslaja jako rzeki anastomozujace.
Przegladajac siec zauwazylem jednak ze angielskie tlumaczenie tego
slowa: anastomosing, znacznie czesciej wystepuje w kontekscie medycznym.
Stad moje pytanie: co w medycynie oznacza slowo
anstomozujacy/anastomoza. Wiem, ze odnosi sie to do naczyn krwionosnych.
Czy moglby mi ktos wskazac jakas literatura odnoszaca sie do anatomii
(?) ukladu krwionosnego, jak tworzy sie siec ukladu krwionosnego itd.

Z gory dziekuje za wszelka pomoc i przepraszam ze ewentualne bzdury
merytoryczne jakich sie dopuscilem zadajac te pytania.

Pawel Topa
t...@u...agh.edu.pl
t...@i...agh.edu.pl
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~topa/

2. Data: 2000-12-21 23:09:13

Temat: Re: Angiogeneza i Anastomoza!
Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Topa" <t...@i...agh.edu.pl> napisał:
> [...]
>
> Z gory dziekuje za wszelka pomoc i przepraszam ze ewentualne bzdury
> merytoryczne jakich sie dopuscilem zadajac te pytania.

trzeci tom "anatomii czlowieka" Bochenka i Reichera rozwieje Twoje
wątpliwości.

pozdr.

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

Nowa ksiazka z A
integracja sensoryczna
Syrop wykrztuśny
Zauktaulizowano krytyczne info o kasie chorych (ej)
Zauktaulizowano krytyczne info o kasie chorych (ej)