Annabele czy Grandiflora?

1. Data: 2003-07-17 03:30:03

Temat: Annabele czy Grandiflora?
Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam w OBI hortensję kwitnącą na zielonkawo. 38 zł!Etykietka głosi, że
jest to Anabelle i dorasta do 3m. Jednak katalogi ogrodnicze nie notują
przypadku wzrostu Annabele do 3 m. natomiast piszą, że Grandiflora dorasta
do 2 m. Jest to problem kompozycyjny, bo ma być posadzona za różami i
metrowym jałowcem.
A propos jałowca: znajomy przywiózł wczoraj w prezencie dwa 4 letnie, b.
duże.Mówił, żeby codziennie podlewać. Posadziłam, ale czy się przyjmą?
pozdrawiam sceptycznie
Goldie

2. Data: 2003-07-17 15:47:34

Temat: Re: Annabele czy Grandiflora?
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A propos jałowca: znajomy przywiózł wczoraj w prezencie dwa 4 letnie, b.
> duże.Mówił, żeby codziennie podlewać. Posadziłam, ale czy się przyjmą?

Do 3 m to może dorastać H. paniculata a H. arborescens ( czy Anabele czy
Grandiflora) to dorasta najwyżej do 1,5 - 2 m wysokości.

Pozdro
Jack

3. Data: 2003-07-17 16:54:34

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Do 3 m to może dorastać H. paniculata a H. arborescens ( czy Anabele czy
> Grandiflora) to dorasta najwyżej do 1,5 - 2 m wysokości.

Cóż, to i tak wysoko. Ale kiedy będzie taka duża? Dwie zwykłe hortensje
wieloletnie dorosły do ok.80 cm. Kwitna na różowo. Sąsiadki ok. 20-to
letnia, od której wzięłam szczepkę też nie ma więcej niż metr. Jeśli ta
Annabelle będzie rosła tak wolno, to nici z moich planów kompozycyjnych :(.
I gdzie ja ją mam posadzić? W słońcu czy w cieniu? Swoją drogą to podłe tak
oszukiwać klientów.
pozdr. smutno
Goldie

4. Data: 2003-07-17 17:54:57

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I gdzie ja ją mam posadzić? W słońcu czy w cieniu? Swoją drogą to podłe tak

Hortensja nawet gdy jest duża to do momentu pojawienia się kwiatów - później
pod ich ciężarem pędy przeginają sie -najwyższa jaka widziałem miał ok. 1,5 m

Radził bym posadzić w miejscu półcienistym - przy upałach liście wyglądaja
fatalnie - ale nie w zupełnym cieniu bo bedzie słabo kwitła

Pozdro
Jack

Bardzo,ale to bardzo....
Vitex agnus castus "Latifolia"