Antybiotyki a alkohol

następny post »
Data: 2003-12-07 18:41:05
Temat: Antybiotyki a alkohol
Od: " Hyrros" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

Czesc!
Nurtuje mnie kwestia oddziaływania alkoholu etylowego na popularne
antybioryki doustne (B-laktamy, tetracykliny, makrolidy). Generalnie panuje
pogląd że etanol osłabia działanie tych leków, ale nie udało mi się nigdzie
dowiedzieć w jakim mechanizmie, na ulotkach nie ma żadnych inforamcji na ten
temat.
I jak sie ta sama sprawa ma z chinolonami i kotrimoksazolem?
Jeżeli ktos cos wie na temat to dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam

Hyrros