Antybiotyki a alkohol

1. Data: 2003-12-07 18:42:17

Temat: Antybiotyki a alkohol
Od: " Hyrros" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Nurtuje mnie kwestia oddziaływania alkoholu etylowego na popularne
antybioryki doustne (B-laktamy, tetracykliny, makrolidy). Generalnie panuje
pogląd że etanol osłabia działanie tych leków, ale nie udało mi się nigdzie
dowiedzieć w jakim mechanizmie, na ulotkach nie ma żadnych inforamcji na ten
temat.
I jak sie ta sama sprawa ma z chinolonami i kotrimoksazolem?
Jeżeli ktos cos wie na temat to dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam

Hyrros

2. Data: 2003-12-07 20:53:31

Temat: Re: Antybiotyki a alkohol
Od: "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spożycie alkoholu powoduje wzrost stężenia enzymów rozkładajacych trucizny
do których alkohol tez należy i przez co tak mi sie zdaje ale dokładnie nie
wiem, powodować nie kontrolowaną przemianę metaboliczną leków, na związki
które według planu powstać nie miały i powodować jakieś skutki uboczne w ten
sposób

lub odcinać odpowiednie grupy funkcyjne i w ten sposób osłabiać antybiotyki

gardlo
Czosnek bakteriobójczy
pilne! - przechowywanie narzadow do transportu
OSAD na JEZYKU - niemoc lekarska
Nietypowe - jak odtworzyć VCD ze Szpitala im. Strusia