Arbitralnie o cisnieniomierzach...

1. Data: 2001-12-18 18:32:47

Temat: Arbitralnie o cisnieniomierzach...
Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Dyskutantów !

Od jakiegoś czasu czytam pilnie dyskusje na temat ciśnieniomierzy. Ponieważ
jestem człowiekiem z papierami eksperta w tej dziedzinie, pozwolę sobie
"zająć" głos w dyskusji. I tak:

1.Elektroniczny ciśnieniomierz mankietowy jest tak samo dobry jak rtęciowy;
nawet posiada więcej cech dodatnich jak np. prawidłowe pomiary ciśnienia
przy współistniejącej arytmii. Obecne negatywne opinie o ciśnieniomierzach
elektronicznych pochodzą z pierwszego okresu ich konstrukcji. Obecne
czujniki stosowane w aparatach są już wolne od wad metrologicznych, a
stosowanie mikroprocesorów pozwala na dowolne kształtowanie algorytmów
pomiarowych.

2. Ciśnieniomierze rtęciowe w rękach doświadczonych lekarzy są również
doskonale; wymagają jednak dużego doświadczenia od lekarza a o to obecnie
jest trudno.

3. Ciśnieniomierze nadgarstkowe nie powinny być stosowane w ocenie zaburzeń
ciśnienia; można je stosować jedynie do oceny zmian ciśnienia u zdrowego
człowieka np. w klubach fitnes itp. Ale osobiście nawet tam nie polecam.
Wydaje się, że przy dopuszczeniu ww ciśnieniomierzy do obrotu zwyciężyło
"dobro medycynę nad dobrem pacjenta"...lekarze będą wiedzieć o czym mowa :-)

Korzystając z okazji pozdrawiam wszystkich lekarzy na tej liście; poprzez
swoja obecność tworzycie Państwo nową jakość medycyny.

JFK

2. Data: 2001-12-18 19:10:38

Temat: Odp: Arbitralnie o cisnieniomierzach...
Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan F. Kurkiewicz <j...@k...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9vo256$c7e$...@n...onet.pl...
> [...]
Ponieważ
> jestem człowiekiem z papierami eksperta w tej dziedzinie, pozwolę sobie

Nic ująć nic dodać. Takich klubowiczów nam trzeba.

Pozdrawiam

Rox

3. Data: 2001-12-18 19:41:12

Temat: Re: Arbitralnie o cisnieniomierzach...
Od: Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" wrote:

> [...]
>
> Od jakiego? czasu czytam pilnie dyskusje na temat ci?nieniomierzy. Poniewa?
> jestem cz?owiekiem z papierami eksperta w tej dziedzinie, pozwol? sobie
> "zaj?ae" g?os w dyskusji. I tak:

> 3. Ci?nieniomierze nadgarstkowe nie powinny byae stosowane w ocenie zaburze?
> ci?nienia; mo?na je stosowaae jedynie do oceny zmian ci?nienia u zdrowego
> cz?owieka np. w klubach fitnes itp. Ale osobi?cie nawet tam nie polecam.
> Wydaje si?, ?e przy dopuszczeniu ww ci?nieniomierzy do obrotu zwyci??y?o
> "dobro medycyn? nad dobrem pacjenta"...lekarze b?d? wiedzieae o czym mowa :-)
Bardzo ciekawe, czy mozna prosic o bardziej szczegolowy opis
cisnieniomierzy nadgarstkowych a szczegolnie ich wad.
Pozdrawiam
Wojtek

4. Data: 2001-12-18 20:24:01

Od: "Fizia" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wojciech Wierba" <w...@m...desy.de> napisal w wiadomosci
> [...]

Czy mozesz blizej wyjasnic, jako ekspert!! w jakiej dziedzinie tak
twierdzisz, oraz podac uzasadnienie Twojego zdania w tej sprawie?
> Bardzo ciekawe, czy mozna prosic o bardziej szczegolowy opis
> cisnieniomierzy nadgarstkowych a szczegolnie ich wad.

Czy ktos wreszcie wyjasni dlaczego to nie jest miarodajny cisnieniomierz
nadgarstkowy ? A moze to opinia technicznych analfabetów?
Pozdrawiam
Fizia

5. Data: 2001-12-18 20:42:27

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czujniki stosowane w aparatach są już wolne od wad metrologicznych, a
> stosowanie mikroprocesorów pozwala na dowolne kształtowanie algorytmów

Cóz mam doświadczenie z tymi gorszej klasy aparatami. Dokładnośc pomiarów
moze nie jest najgorsza ale przy zaburzeniach rytmu szaleja. Czy mógłbys
podac jakies firmy produkujace najlepszy sprzet. Szczegolnie chodzi mi o
modele z tymi chipami. I mniej wiecej zakres cen.

> 2. Ciśnieniomierze rtęciowe w rękach doświadczonych lekarzy są również
> doskonale; wymagają jednak dużego doświadczenia od lekarza a o to obecnie
> jest trudno.

Bez przesady. Natomiast jak patrze jakpotrafia mierzyc cisnienie
pielegniarki to krew mnie zalewa.

> [...]
> Wydaje się, że przy dopuszczeniu ww ciśnieniomierzy do obrotu zwyciężyło
> "dobro medycynę nad dobrem pacjenta"...lekarze będą wiedzieć o czym mowa
:-)

Fakt. Ale jak podobaja się pacjentom. Takie fajne obrączki :-)

Pisząc o cisnieniomierzach nalezy rozróżnic aparaty dla gabinetow i
pacjentow.sprzet do gabinetu to sprawa prostrza. Zawsze mozna poszukać
sponsora. Natomiast w wypadku pacjenta wazny jest stosunek jakość/cena. Ja
zalecam pacjentom aparaty sprezynowe oczywiscie po ich porownaniu z moim
aparatem.

Pozdrawiam
PiotrMx

6. Data: 2001-12-18 21:43:19

Od: "Marcin rabi Rabijasz" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Od jakiegoś czasu czytam pilnie dyskusje na temat ciśnieniomierzy.
Ponieważ
> jestem człowiekiem z papierami eksperta w tej dziedzinie, pozwolę sobie
> "zająć" głos w dyskusji. I tak:

to chyba z mojej winy :))

> [...]
> czujniki stosowane w aparatach są już wolne od wad metrologicznych, a
> stosowanie mikroprocesorów pozwala na dowolne kształtowanie algorytmów

Prosze jesli to mozliwe o podanie kilku firm ktore sa godne zaufania pod
wzgledem wiarygodnosci pomiarow,
oczywiscie takich ktore sa dostepne na naszym rynku. I ktorych cena nie
nabawi mnie "nadcisnienia"

```` ``````
`` ```` ``
`` ```rabi
`` `` ``
`` `` ``

7. Data: 2001-12-19 08:19:43

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PiotrMx" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podac jakies firmy produkujace najlepszy sprzet. Szczegolnie chodzi mi o
> modele z tymi chipami. I mniej wiecej zakres cen.

Polecam model OMRON 711 Automatic IS (jest odporny na arytmie) niestety cen
aktualnych nie znam, ale zapewne jest poniżej 500PLN. Jest doskonały, radzi
sobie z wdechem i wydechem u neurasteników.

pielegniarki to krew mnie zalewa.

No fakt. Ale i u lekarzy zdarza się nagminnie "podpompowywanie" podczas
pomiaru oraz, to najgorsze, bardzo szybkie obniżanie ciśnienia (wtedy skok
pomiedzy kolejnymi skurczami jest b, duży). Ciśnieniomierze elektroniczne
maja stałą wartość spadku ciśnienia w czasie, a ta wartość jest w dużej
mierze przyczyna błędów przy pomiarze ręcznym.

> Fakt. Ale jak podobaja się pacjentom. Takie fajne obrączki :-)

Właśnie, wizualnie są doskonałe...

> Ja zalecam pacjentom aparaty sprezynowe oczywiscie po ich porownaniu z
moim aparatem.

Tu jest problem ze starzeniem się sprzętu i jego dalszą kalibracją. W
miescie Kielce, kalibracja w autoryzowanej firmie, odbywa się ...na ramieniu
techniczki. O tym, że istnieją specjalne symulatory ciśnienia w tym serwisie
nikt nie słyszał, a nawet mysleli, żem kpiarz. Podkreślam, serwis bardzo
autoryzowany, dokonujący napraw dla całej służby zdrowia. Może nie na temat,
ale widziałem jak paniusia coś kombinowała z defibrylatorem z kardiowersją.
TO JEST ZGROZA !!!!!!!!!!

Pozdrawiam
JFK

Filtry do wody - prosba o rade