Astma.

1. Data: 2003-05-03 15:00:54

Temat: Astma.
Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziendoberek.
Deszcz juz nie pada, a ja mam zapytanie czy ktos ma jekies adresy/bibliografie
dotyczace astmy w podejsciu psychosomatycznym?
Tylko prosze bez odsylania do Scheridana i Radmachera.
Dzieki.
zielsko
--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

1. Data: 2003-05-03 15:35:22

Temat: Re: Astma.
Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <4...@h...pl> napisał w wiadomości

[...]
-------------------------

Do literatury Cię nie odeślę (choć już spotkałam się gdzieś
z potwierdzeniem moich przypuszczeń na ten temat w necie,
szukałeś w googlach?)
ale powiem coś z doświadczenia byłej astmatyczki..
- moja astma zniknęła momentalnie (i bez lekow) gdy zostałam
uwolniona od sytuacji i osób, które były ponad siły i "dusiły".
Było to tak nieprawdopodobne i nieoczekiwane, że wprost
nie do pojęcia. Od tamtej pory minęło wiele lat i astma nie
powróciła. Teraz reakcje na sytuacje ponad siły lokują się
w innych strefach organizmu. No cóż - nawet wiedząc jak
to działa, nie zawsze ma się dość "mocy" ;)
by z tym "zawalczyć" ;) a raczej jak to "puścić"..
(PowerBox kiedyś pisał o tym "puszczaniu" - nie mylić z innym "puszczaniem"!
:).
Autentycznie może pomóc Silva i jego metody relaksacyjne,
trening autogenny itp. rozlużniające i modyfikujące "przepływy emocji".
Dają "przestrzeń" dla sił samoobronnych organizmu,
co przekłada się zapewne ;) na chemię organizmu,
skutkującą zniesieniem nadmiernej reakcji immunologicznej.

E.

1. Data: 2003-05-03 22:16:50

Od: "Przemek" <s...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co przekłada się zapewne ;) na chemię organizmu,
> skutkującą zniesieniem nadmiernej reakcji immunologicznej.
Na Silvę to ja bym bardzo uważał. Na początek podaję adres strony, która
może co nieco wyjaśnić. Jeśli uda mi się znaleźć coś jeszcze, to przyślę.

http://sekty.net/Plugins/News/item.php?n_id=275&item
=1

1. Data: 2003-05-03 22:51:13

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <s...@b...net> napisał w wiadomości

> [...]
> może co nieco wyjaśnić. Jeśli uda mi się znaleźć coś jeszcze, to przyślę.

Daj spokój, Przemek..
Ta strona była podawana tu już wiele razy.
Mam trzy ksiązki Silvy, zupełnie normalnie opisujące sposoby
radzenia sobie ze stresem, techniki łagodnej autohipnozy,
zupełnie nic tam dziwnego ni straszącego.
Nie byłam na żadnym kursie i nie wiem co tam się robi,
być może tylko wyciąga od ludzi pieniądze wpędzając ich
w "doły".

Pozdrawiam i nie róbmy z wideł z igły.
Ma litość boską ;) mamy XXi wiek!

Polecam też przy okazji ćwiczenia izometryczne
i lekką jogę.
E.

1. Data: 2003-05-05 08:49:03

Od: "Przemek" <s...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam i nie róbmy z wideł z igły.
> Ma litość boską ;) mamy XXi wiek!
>
> Polecam też przy okazji ćwiczenia izometryczne
Nio właśnie, mamy XXI wiek i wiele nowych zagrożeń. Nie będę się tutał
rozpisywał, bo to długi temat. Powiem tylko tyle, że oglądałem opowiadania
ludzi po praktykach z jogą , a pytanie się wahadełka o przyszłość już na
samym początku uznałbym za paranoję.

1. Data: 2003-05-05 11:38:06

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <s...@b...net> napisał w wiadomości

"EvaTM"

> [...]
> ludzi po praktykach z jogą , a pytanie się wahadełka o przyszłość już na

Wiesz, to tak jak z każdym narzędziem.
Możesz go użyć jak Ci rozum dyktuje..
Po prostu - powinno się go mieć.
Nie mogę mówić za wszystkich.

Negujesz posiadanie przez człowieka intuicji czy tylko
zastosowania wahadła jako jej wskaźnika?
Nie wiem jak długo czytasz grupę - niedawno była na ten
temat dyskusja.
Możesz zastąpić wahadło nawet swoim palcem ;).
Wcale nie żartuję.

Pozdrawiam :)
E.

1. Data: 2003-05-05 13:45:49

Od: "Przemek" <s...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie wiem jak długo czytasz grupę - niedawno była na ten
> temat dyskusja.
> Możesz zastąpić wahadło nawet swoim palcem ;).

"Pytanie się" wahadła o radę to czysty przejaw bałwochwalstwa. I gdybym
pytał się mojego palca, co będzie jeśli... to też byłbym bałwochwalcą.

1. Data: 2003-05-05 14:02:10

Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki ale mam juz dosc tego dialogu.
Ja sie o badania, materialy naukowe pytalem.
Ale ok skoro jest taka gadka to:
pytanie swojego palca lub wahadla o rade nie jest balwochwalstwem, nie jest oznaka
paranoi, jest zwyklym przykladem myslenia magicznego-czegos dosc powszechnego.
Jezeli pojdziemy dalej mozna powiedziec, ze taki sposob rozwiazywania jakichs
problemow moze byc oznaka pewnych zaburzen jezeli dezorganizuje zycie itd.
Inaczej na to patrzac takie zabiegi moga miec na celu przeniesienie odpowiedzialnosci
na los, fatum, Boga itd.
Jeszcze inaczej mozna powiedziec, ze pytanie swego palca o wybor jakiegos rozwiazania
moze miec na celu wybranie jakiegos podswiadomie preferowanego wyboru, nawet jezeli
jest on swiadomie niakceptowany itd.
Mam leciec dalej?

Evo dziekuje za informacje osobiste. Jaka astme mialas i jak bylas leczona?

Jeszcze wracajac do jogi i relakscacji. Jk ktos nie chce z jakiejs metody korzystac
to niech tego nie robi i tyle. A jak sie chce kogos obrzucac epitetami i zarzucac
sekciarstwo to przypominam, ze chrzecijanstwo tez bylo traktowane jako sekta, zeby
potem nie bylo niedomowien jestem katolikiem.

Relaksacje sa skuteczne np. w leczeniu chorob psychosomatycznych, rzucaniu palenia
jako jeden z elementow.
A jak ktos zle sie do tego zabiera i stosuje to jako jedyny zloty
srodek to szarlatanem jest i tyle.

pozdrawiam
zielsko

1. Data: 2003-05-16 13:04:21

Od: "Przemek" <s...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytaj to: http://www.nadzieja.pl/infobiblia/polski/wrozbiarstw
o.html

1. Data: 2003-05-16 14:03:47

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-16 użytkownik Przemek napisał :

> Przeczytaj to:
> http://www.nadzieja.pl/infobiblia/polski/wrozbiarstw
o.html

Rozumiem ze mam sobie obciac palec bo mi sie zdarzylo nim wybierac cos?
Albo pieniedzmi rzucac? Albo pomyslec sobie ze jak wezme to pioro to
zdam egzam? To fajnie ja jednak uwazam, popierajac to wiedza, ze
myslenie magiczne jest czyms normalnym.
zielsko

--
www.fotozielsko.prv.pl