Automat do chleba

11. Data: 2006-05-02 13:46:03

Temat: Re: skracanie linków
Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Shivman napisał:
> [...]
> No właśnie... jak się podaje przez tiny?
> Czy to jest adres do jakiegoś serwera, który skraca linki?

Ja mam w ulubionych http://tiny.pl/
Wklejasz, nawet najdłuższy link, a serwer skraca Ci go, dodając w
kodzie tylko 5 pozycji do swojego adresu;)
Jest dużo takich serwerów, ale ja ten już sprawdziłam i się do
niego przywiązałam ;p

--
Pozdrawiam :)
JM

12. Data: 2006-05-02 14:51:30

Temat: [OT] Re: skracanie linków
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** JaMyszka wrote:

> [...]
> kodzie tylko 5 pozycji do swojego adresu;)
> Jest dużo takich serwerów, ale ja ten już sprawdziłam i się do

Tylko po ciężką cholerę te linki skracać? Taki nieskrócony nie działa,
brzydko wygląda, czy co?

Ja widzę kilka przeciw:

- nie widzę w jaki link klikam (do jakiej właściwie strony prowadzi),
a przecież już mogłem tą stronę odwiedzać, albo wcale nie mam zamiaru
jej odwiedzać

- jak tiny.pl padnie to wszystkie Twoje linki razem z nim, usenet jest
generalnie archiwum wiedzy - pytań i odpowiedzi, fajnie by było jakby
coś się zachowało i istniało powiedzmy za 10 lat - jestem prawie
pewien, że za 10 lat usenet będzie istniał nadal, za istnienie
tiny.pl psiego kłaka nie dam

- również nie wiesz, czy np. za pół roku właściciel tiny.pl nie zechce
upłynnić swojego interesu - zauważy, że dużo ludzi wchodzi przez jego
serwis i zrobi np. "aby przejść dalej do pożądanej strony obejrzyj 5
reklam"

- całe takie skracanie linków właściwie niczemu nie służy, a komplikuje
- niezgodnie z zasadą KISS (Keep It Simple Stupid)

Howgh.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

13. Data: 2006-05-02 20:25:02

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał:
> [...]
> Tylko po ciężką cholerę te linki skracać?

Hmmm... Problem tak duży, że takie emocje wzbudza?
Ze mną jak z dzieckiem...
wszystko wyjaśnić mogę:)

> Taki nieskrócony nie działa, brzydko wygląda, czy co?

W tym przypadku - tak;/
Parę postów poszło na jeden link, a wszystkie marwe były (łamane
przez system pocztowy)

> Ja widzę kilka przeciw:
> - nie widzę w jaki link klikam (do jakiej właściwie strony prowadzi),
> a przecież już mogłem tą stronę odwiedzać, albo wcale nie mam zamiaru
> jej odwiedzać

Tyż racja - można na wszelki wypadek nie klikać (wcale nie chcę, by
brzmiało to impertynencko)

> [...]
> coś się zachowało i istniało powiedzmy za 10 lat - jestem prawie
> pewien, że za 10 lat usenet będzie istniał nadal, za istnienie

Słuszna uwaga - z tym, że przez te tyle lat, co korzystam z Tiny, to
wszystkie adresy żyły - natomiast oryginały czasami w niebycie
padły :(

> [...]
> upłynnić swojego interesu - zauważy, że dużo ludzi wchodzi przez jego
> serwis i zrobi np. "aby przejść dalej do pożądanej strony obejrzyj 5

Noo... nie wiem
Ale, parę słów usprawiedliwienia, tutaj chodziło o link do Allegro,
który gdzieś po 3 m-cach i tak zdechnie;p

> - całe takie skracanie linków właściwie niczemu nie służy, a komplikuje
> - niezgodnie z zasadą KISS (Keep It Simple Stupid)

Może. Jam blondynka;/ Wiem tylko, że na niektórych grupach wręcz
tego sobie życzą;]

> Howgh.

Echh... Jak na Indianina, to gorąca krew w Tobie płynie
Niemniej przepraszam za podniesienie ciśnienia:)

14. Data: 2006-05-03 06:07:45

Temat: Re: [OT] Re: skracanie linków
Od: "Shivman" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> Tylko po ciężką cholerę te linki skracać? Taki nieskrócony nie działa,
> brzydko wygląda, czy co?

Zgadłeś, skrócony u niektórych nie działa bo się połamie, jak miałeś
przykład powyżej.
Z twoich argumentów uważam za słuszny tylko ten że mając pełny link widzisz
co masz na talerzu.
A to że tiny padnie..... czy to że za 10 lat to nie ma większego znaczenia,
bo podawane linki mają znaczenie dla zainteresowanych tu i teraz.
Shivman

tuńczyk ?
kurczak na puszce piwa
mrozenie ciasta ziemniaczanego.