Autyzm

1. Data: 2002-02-27 09:36:04

Temat: Re: Autyzm
Od: "pst135" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Little Dorrit" <z...@c...pl> napisał w wiadomości
news:a5gjam$bo9$1@news.tpi.pl...
> unikać

> I jak to się ujawnia? Popada w bezruch, zaczyna persewerować czynności,
> nieadekwatnie reaguje na polecenia?

Potrafi calkowicie sie zablokowac. Nie reaguje na nic, lacznie z sikaniem
pod siebie.
Normie jest szybka reakcja (mokro!). Czasami "przed" wola siku, lub sciaga
spodnie
i czeka, a czasami sam siada na nocnik.

> Ale w czym się przejawia jego "lekkość"?

Brak autodestrukcji i kontrakt wzrokowy.
Duza "poprawe" uzyskalismy poprzez eliminacje slodyczy wszelakiego rodzaju.
Mateusz stal sie spokojnieszy, bardziej komunikatywny, etc.
Na szkoleniu nam sie potwierdzilo, pokazywano nam film
- autystyczke po slodyczach i coli - normalnie "nacpana".
Slodycze maja zwiazek z candida (nie wiem czy dobrze to pisze) - grzybem
ktory wytwarza toksyny ... nie pamietam - generalnie chodzi o negatywny
wplyw na uklad nerwowy oraz prace mozgu.
:-) Nie musze znac teorii, jezeli widze jak to dziala w praktyce :-)
Dodano nam jeszcze magnez + B6.

> JT. zdaje się w swoim liscie sugerować, że Twoje
> tam wskoczyć.

> poprzez wejscie w jego swiat.
>
> Słusznie. Ale nie wiesz przecież, jak ubogi jest "jego świat".

To jest temat na inna gadke :-)

> Wybor i tak dokona Mateusz.
>
> To deterministyczne podejście. On i tak nie wie i długo wiedział nie
będzie,
> co jest dla niego najlepsze. Wy musicie to wiedzieć.

Nikt, chocby na sile, nie jest w stanie wyciagnac go. Tylko poprzez
"pokazanie"
mu swiata zewnetrznego mozna to osiagnac. W chwili obecnej Mateusz
"plywa" pomiedzy tymi swiatami.

> Skąd jesteś taki pewny, że Mateusz ma tych obszarów nadmiar?

Patrz :-) To jest temat na inna gade :-)

> Zlituj się, przecież on ma dopiero 3,5 lat. Już chcesz, żeby uczył sie
pisać
> i czytać?!!

:-) Podam Ci taki przyklad ... "biegal" sobie po mieszkaniu i w pewnym
momencie
stwierdzil "Mateusz" - poszlismy zobaczyc.
I co bylo ...poszukal liter i ulozyl swoje imie :-)
A co do komputera, to tylko potrzeba notepad'a i mozesz sie dowiedziec ~ ile
slow
zna. Laczenie z litera ł, a to wymaga nacisniecia dwoch klawiszy :-) w
odpowiedniej
kolejnosci. Czasami biegal od np. gazety do komputera i przepisywal po
literze, dwoch
tytul lub jakis napis.

> Czy w jakis sposób Mateusz został na to przygotowany? I jak reaguje?

Brak reakcji wg. "naszego" schematu. Mozliwe, ze inaczej to odbiera, lub
na razie nie polaczyl tego wszystkiego w calosc.

> To są jakieś ćwiczenia ruchowe?

W chwili obecnej mamy drugi program - stumulacja i nauka.
Nauka jest rozumiana troche inaczej, np. nauka chodzenia po schodach -
zmysl rownowagi. Generalnie sensoryka.
A co to kinezologia, to jeszcze nie wiem, czasu brakuje. Najczesciej w
soboty
"douczam sie" :-) w internecie oraz ksiazki - prosze nie rozumiec, ze na
dziecko
nie mam czasu, ale rodzinke trza utrzymac.

> Dorrit

Pozdro
PST135

1. Data: 2002-03-02 18:10:50

Od: "Forgoth" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W niektorych przypadkach to moga byc srodki chemiczne
> Witam
>
> Czy ktos moglby odpowiedziec na pytanie:
> Jaka jest przyczyna autyzmu - stan wiedzy na chwile obecna.
>
> PST135 (Stanislaw Paszcza)

Re: psycholog
kłopocik ...
Re: mentalnosc spol. a gospodarka rynkowa
sugestia
SZCZESLIWY ZWIĄZEK NA CAŁE ŻYCIE